بازدید 4953

پارلمان رژیم‌صهیونیستی به انحلال خود رای داد

کد خبر: ۹۰۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 27 May 2019

با افزایش احتمال عدم تشکیل کابینه ائتلافی رژیم‌صهیونیستی، پارلمان اسرائیل در نخستین گام به انحلال خود رای داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنست رژیم صهیونیستی در نخستین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام به انحلال خود رای داد.

در رای‌گیری انجام شده 65 نفر به انحلال کنست رای مثبت داده و 43 نفر با آن مخالفت کردند.

در حالی که فقط دو روز از فرصت شش هفته‌ای «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی باقی‌مانده اما به دلیل شانس پایین وی برای این کار، تاریخ انتخابات سراسری مجدد در فلسطین اشغالی مشخص شده است.

در صورتی که نتانیاهو نتواند تا روز چهارشنبه کابینه ائتلافی خود را تشکیل دهد، انتخابات مجدد در تاریخ سوم سپتامبر برای گزینش نمایندگان بیست‌ودومین دوره کنست و هموار شدن راه برای تشکیل کابینه جدید برگزار می‌شود.

این در حالی است که «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتونا» ضمن اعلام حمایت از انحلال کنست و برگزاری انتخابات جدید، گفته شاید در انتخابات بعدی با حزب «حق جدید» به رهبری «آیلت شاکد» ائتلاف کند.

در حالی که تمام احزاب شرکت‌کننده در ائتلاف دولت پیشین، نتانیاهو را برای تشکیل کابینه و نخست‌وزیری بعدی به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی معرفی کردند اما انتظارات و شروط متوقعانه برخی از سران این احزاب، روند تشکیل کابینه را با کُندی مواجه ساخته است.

تاخیر کنونی به دلیل اختلافات ایدئولوژیک نیست بلکه احزاب مختلف با نگاه به نتانیاهوی ضعیفی که پیش روی خود دارند، به دنبال سهم‌خواهی از دولت جدید هستند و دیگر به نتانیاهو اجازه نخواهند داد تا یک نفره برای همه مسائل تصمیم‌گیری کند. برای نمونه، حزب اسرائیل بیتونا به رهبری لیبرمن خواستار ممانعت از ورود ارتدوکس‌های افراطی به ارتش اسرائیل و «مشت آهنین» علیه گروه‌های مقاومت در نوار غزه است. حزب «راست متحد» خواستار تغییرات بیشتر در نظام قانونی این رژیم است. حزب «کولانو» به رهبری «موشه کهلون» نیز درباره بودجه‌بندی و تخصیص منابع ملاحظاتی دارد.

اگر نتانیاهو نتواند در فرصت باقی‌مانده، کابینه ائتلافی را تشکیل دهد، دو راه پیش رو دارد: یا به ریولین بگوید که شخص دیگری را مأمور کند یا از او درخواست برگزاری انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی داشته باشد.

نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در سه دوره متوالی زمام قدرت را در دست دارد و از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار