بازدید 10126

افزایش امضا‌های استیضاح زنگنه

کد خبر: ۹۰۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 25 May 2019
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ماموران امنیتی ۳ کارت‌خوان با گردش مالی ده میلیاردی در دفتر وزیر نفت پیدا کردند.

به گزارش «تابناک» ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه تعداد امضا‌های استیضاح زنگنه رو به افزایش است، گفت: آقای زنگنه در شرایط جنگی حال حاضر پانزده سال است که سکان وزارت نفت را بر عهده دارد و همواره در جلسات خصوصی و غیرخصوصی عنوان می‌کند که ساخت پالایشگاه در ایران جواب نمی‌دهد و اعتقادی به ساخت پالایشگاه در کشور ندارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای زنگنه امروزه در شرایط تحریم تمام سیستم را معطل کرده و هر روز بهانه می‌آورد، یک روز می‌گوید سران قوا باید به من اختیارات بدهند تا دیوان محاسبات وسازمان بازرسی گریبانگیر من نشوند و اخیراً سه کارت‌خوان فروش در دفتر وی کشف شده که ده میلیارد تومان گردش مالی این کارت‌خوان‌ها بوده است؛ یکی از این کارت‌خوان‌ها به نام یکی از آبدارچی دفتر آقای زنگنه است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مأموران امنیتی علاوه بر کشف کارت‌خوان در دفتر وزیر نفت، مقادیری طلا و دلار را نیز در دفتر آقای وزیر کشف کرده‌اند، که این مسئله موجب اختلافات و بحث‌هایی بین زنگنه و وزیر اطلاعات در هیأت دولت شده است؛ وزیر نفت عنوان کرده که من در این زمینه با وزارت اطلاعات همکاری نخواهم کرد.

وی افزود: آقای زنگنه با این توجیه که ساخت پالایشگاه در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد، می‌گوید عدم موافقت خود با ساخت پالایشگاه در داخل را اعلام می‌کند که این کاملا در مقابل حرف مقام معظم رهبری است که بار‌ها فرمودند: ما باید نفت را در داخل فرآوری کنیم و نفت خام نفروشیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای زنگنه با وجود اینکه بحث فروش نفت با هیاهویی شروع شد آن را معطل گذاشته در حالی که بورس فروش نفت خام مشکلات ما را بسیار کاهش می‌دهد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: زنگنه در دوره قبل که می‌خواست رأی اعتماد بگیرد یکبار عنوان کرد که من سه ماهه مشکل پرونده کرسنت را حل می‌کنم و یکبار هم گفت: من مشکل این پرونده را شش ماهه حل خواهم کرد و مشکل این پرونده تا امروز حل نشده که هیچ بلکه پرونده شرایطش بدتر نیز شد.

وی افزود: معاونین آقای زنگنه با حقوق‌های نجومی و با پاداش پایان خدمت نجومی بازنشست شدند و بار دیگر با حقوق‌های بالا به عنوان مشاور در بخش‌های مختلف به کار گرفته شدند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان معاونانی که در کرسنت محرومیت داشتند بار دیگر توسط آقای زنگنه در سمت معاونت به کار گرفته شدند و همین معاونین بعد از اینکه بازنشست شدند و پاداش پایان خدمت کلانی گرفتند، دوباره بعضی از آن‌ها در معاونت‌ها به کار گرفته شدند.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که وزارت نفت نوک پیکان حمله و راهگشای مملکت است و همه هیأت وزیران در وزارت نفت خلاصه می‌شود بدترین گزینه برای وزارت نفت، آقای زنگنه است که دارد جنگ اقتصادی را مدیریت می‌کند. آقای زنگنه هم روحی و هم جسمی خسته شده و دیگر نمی‌تواند در این جنگ اقتصادی ایفای نقش کند و ما را به مقصد برساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۱
میخای بابک ها سر و کله اشون پیدا بشه با رفتن زنگنه
فقط خدا میداند چه ریگی به ته کفش این نماینده ها هست لابد زنگنه فک و فامیل اینهارو تو وزارت نفت با حقوقهای نجومی استخدام نکرده که حالا یادشون افتاده زنگنه بده باید بره در خصوص عدم احداث پالایشگاه هم بحث بحث دریافت پورسانته چون وقتی بنزین و.... وارد بشن سالانه میلیاردها تومن پورسانت دریافت میشه اگر در داخل درست کنیم این پورسانتها از بین میرن بهمین خاطر نمیزارن هیچ چیز در داخل درست بشه و همه چیز باید وارد بشه اینجوریه که یک عده ده تا پورشه تو خونشون دارن نمونه اصفهان و پورشه سواری پدر وپسر ودختر از همین موارد نشاط میگیره
خیلی دیر شده است زنگنه باید برود
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
آقای زنگنه بیشتر از این بلد نیست
سلام

نمایندگان محترم، لطفا وزیر صمت رو استیضاح کنید.
واقعا ایشون درحد وزارت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اونکه با رانتخواران همراهه چرا استیضاحش کنن
خود این به اصطلاح نماینده چه سابقه تحصیلاتی علمی واجرایی بدرد بخور داشته که حالا اینطوری کوک شده و دور برداشته
راستی چرا همه دوست دارند که فامیلاشون در شرکت نفت استخدام بشوند؟
اگه زحمتی نیست وزیر جهاد کشاورزی رو هم استیضاحش رو کلید بزنید متاسفانه کارنامه ایشون فقط تجدیدی و ردی هست
عجب وزیری ؟؟!! شما وزیر صنایع ها را هم ببینید؟!! بجز اینکه از قدرتشون برای خود و اطرافیانشان نعمت داشته برای مردم جز عذاب چیزی نبوده است مانند همان وزیری که دخترش آنگونه شد و وزیری که دامادش آنچنان و...خداوند عاقبت همه را به خیر کند .وزرای نفت هم چیزی کمتر از وزرای صنایع نداشتند ولی افسوس که دادرسی نیست؟؟!! یک کسی مثل بنده بدبخت بیش از 6 سال است دنبال سوابق بیمه ام هستم که گم شده و دادرسی نیست؟؟؟!! ولی در این مملکت یک شبه برای یکی حکم صادر میکنند که از فلا" وزارت خانه تشریف ببر به وزارت خانه دیگر!!!پس نمایندگان عزیز بی خودی استیضاح نکنید چون از نفت میرود به وزارت خانه دیگر و یا می شود سخنگو!!!
با سلام
اینکه برخی از مقامات با پاداشهای پایان خدمت نجومی بازنشسته می شوند و دوباره با قرارداد های نجومی بعنوان مشاور به کار گرفته می شوند و یا در شرکت های زیر مجموعه آن دستگاه بعنوان مشاور و یاقرارداد ساعتی زندگی لاکچری دارند در اکثر دستگاههای دولتی و سایر مراکز یک امر بدیهی و وحی منزل است تازه این نماینده بعد 40 سال از خواب بیدار شده است بهتره یک سری هم به سایر دستگاهها هم بزنند اینقدر به صندلی مجلس نچسبندویک مقدار هم کنار ومیان مردم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
به خاطر گرفتن رانت بیشتر به فریاد اومده
كاملا درست است
ایشان یک نفر با تحصیلات حمل و نقل ریلی را معاون پژوهشی وزارت نفت کرده است. بنظر من همین یک دلیل کافیست که نشان دهد این آقا فرق نفت و ریل را نمی داند.
خودت بگو مجلس جای توست ؟نه و نفت هم یه درد مشرک گرفتار است .اگر حالی باشد و سازی و صوتی چون استاد شجریان یاید گوش داد به آواز در مایه ای سوزناک با غزلی از مفاخر یزرگ ادب فارسی نه عربی تا جان از تن فرار کند.
آقای سعیدمحمد زاده رو از راه آهن انداختند بیرون زنگنه گذاشتش معاون وزیر نفت!
دوستم توی وزارت نفت استخدام هست و به شدت مخالف زنگنه.
ازش پرسیدم چرا ؟
گفت چون اضافه کاری هامون را نمیده.
گفتم یعنی اضافه کاری می کنید و به شما پول نمی دهند؟
گفت نه قبلا ۱۶۰ اضافه کاری برامون می زدند اما از وقتی ایشون اومده شده ۸۰ ساعت!!!

ظاهرا ایشون یکی از کسانی هست که جلوی ریخت و پاش های بی مورد پرسنل نفت را گرفته.
با سلام
كسي تا به حال از نمايندگان محترم پرسيده تا به امروز چرا يكي از مهمترين اركان اقتصادي كشور بايد در دست كسي باشد كه خارج از بدنه علمي و تخصصي صنعت نفت، بي اعتقاد به سرمايه هاي انساني اين صنعت مهم با ده ها ضعف اساسي ديگر در عملكرد مديريتي خود بوده باشد؟ مگر در اين مملكت قطع الرجال بوده كه شخصي چون جناب زنگنه پانزده سال است در صدر اين وزارت خانه كليدي قرار دارد و آن را به ويراني كشانده و سال به سال آن دريغ از پارسال! فرار نيروهاي كارآمد، بي انگيزگي و نااميدي كاركنان، عدم باور نيروهاي و ظرفيت هاي ناب داخلي و ... آن هم در اين شرايط حساس مملكت!
همين ديشب رهبر انقلاب در سخنراني خود تاكيد بر واگذاري امور به دست نيروهاي جوان و انقلابي داشتند و متاسفانه سال هاست شاهديم در مورد چنين فرامين راهبردي صرفاً به چند بخشنامه و دستورالعمل اكتفا مي شود.
زنگه در مجلس جایگاه خاصی داره ،نمایندگان هواشو دارن این استیضاح شویی بیش نیست . اکثر نمایندگان مجلس در استخدام نفت هستند
اقای زنگنه فقط مردم رو رنگ میکنه مدیر شرکت نفت بازنشسته (کاردر)رو برداشت و مدیر بازنشسته فعلی رو گذاشت جای اون . استاد مدیریت اتوبوسی یعنی دکتر منوچهری معاون قبلیش رو به اصطلاح بازنشسته کرد و گذاشت مدیر عامل اویک تا همه دور و بریهاش و پتروپارسی ها رو بریزه تو اویک ، عراقی معاونش و مدیر گاز رو بازنشسته کرد و گذاشت هیت مدیره اویکو ، چه کارهای دیگه ای کرده که ما نمیدونین خواهشا بنویسید ، اینایی هم که از جلوگیری از ریخت و پاش شیخ الوزرا مینویسن خواهشا جک ننویسید ، رهبر واقعا در مقابل این بی احترامی به مساله به کارگیری بازنشستگان باید با این اقا برخورد کنن ، شعور عموم رو به سخره گرفته .
تمام نماینده ها زیر بلیط آقای زنگنه هستند اونوقت بروند و استیضاحش کنند چی میگید شماها!!!
تمام انتصابات مدیران و معاونین شرکت های تابعه وزارت نفت از سوی نمایندگان به وزیر نفت سفارش شده اونوقت شما فکر می کنید زنگنه را استیضاح می کنند بی خیال بشید باید نماینده را برکنار کرد نه وزیر را!!!!
هدف اینها از احداث پالایشگاه نفت. ارزان به پالایشگاهها بدهیم و تا محصولات را به قیمت جهانی بفروشند و شکم رانتخواران گنده تر شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان