بازدید 6417
۴

نخست وزیر ژاپن به تهران سفر می کند

کد خبر: ۹۰۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 24 May 2019

منابع دولتی ژاپن روز جمعه اعلام کردند 'شینزو آبه' نخست وزیر این کشور تمایل دارد ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۱۱ تیر ۹۸) امسال به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری کیودو بدون اشاره به نام این مقامات روز جمعه گزارش کرد انتظار می‌رود آبه تصمیم نهایی در مورد سفر به ایران را بعد از مشورت با 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا که قرار است روز شنبه به توکیو سفر کند اتخاذ کند.

چنانچه سفر آبه به ایران تحقق یابد نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپن به تهران در چهار دهه گذشته است، در سال ۱۹۷۸ میلادی (۱۳۵۷ هجری شمسی) 'تاکئو فوکودا' نخست وزیر وقت ژاپن به ایران سفر کرده بود.

با توجه به اینکه ژاپن به طور سنتی دارای روابط دوستانه با ایران است آبه امیدوار است تهران را تشویق کند تا به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.

آبه در نشستی که هفته گذشته با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران داشت از اختلاف میان ایالات متحده آمریکا و ایران ابراز نگرانی کرد.

یک سال بعد از آنکه ترامپ از «برجام» خارج شد و تحریم‌های ایران را دوباره اعمال کرد شورای عالی امنیت ایران با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران در چارچوب برجام خبر داد و به طرف‌های باقیمانده در برجام ۶۰ روز فرصت داد به تعهدات خود عمل کنند.

با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ژاپن از متحدان سنتی واشنگتن در منطقه در شرایط سختی گرفتار شده است این کشور به نفت ایران به شدت نیاز دارد، اما ایالات متحده، معافیت‌هایی را که برای ژاپن و دیگر خریداران نفت ایران صادر کرده بود پایان داد.

ایران به طور سنتی یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به ژاپن بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
با عرض سلام، با عنایت به اینکه زاپن یک بار با امریکا به جنگ پرداخته و در جنگ متعارف شکست نخورده و در جنگی نامتعارف ( بمباران اتمی ) شکست خورده ، اشغال شده و مجددا به یک کشور صنعتی و درجه یک جهانی بازگشته ، پیشنهاد می نمایم که دولت مردان ایران در این مواجهه با امریکا با ژاپن مشورت نمایند و همچنین در امور اقتصادی و تولید با چین مشورت نمایند.
تابناک جان درپیامها قبلی نوشتم که بدلایل مختلف ژاپن بزرگترین کاندید واسطه گری بین ایران و آمریکا هست. پیش بینی من در حال وقوع هست.
بعد هم این شیروان آبه بنده خدا خیلی دوست داره بیاد ایران، در سالهای گذشته هم چندین بار درخواست سفر به ایران داشت. گناه داره بنده خدا دلش می‌شکنه، خوب هماهنگ کنن این بنده خدا هم یه بار بیاد تهران،
این آقای نخست وزیر ژاپن قرار بود پارسال به ایران سفر کنه و قبلاً هم برنامه ریزی شده بود ولی چون دوست عزیزش آقای ترامپ ازش خواست و یه جورایی تقاضا کرد که این کار انجام نده و سفرش به ایرانو لغو کنه و اونم اجابت امر کرد و سفرش رو لغو کرد حالا چی شده دوباره اظهار تمایل برای سفر به ایران داره
نخست وزیر ژاپن چرا باید بیاد ایران؟

یکی جواب بده چرا می خواد بیاد ایران؟
می اید که نفت خرید کند یا با پول مردم ایران برای او اسکورت بگیرند؟
هزینه از فرودگاه تا هتل را کی می دهد؟ هزینه شام او و همراهانش را کی پرداخت می کند؟
مردم ایران به شدت تویسط کشور های دیگر از جمله ژاپن در فشارند ولی بیاید پذیرای این مقام دولتی ژاپن در ایران باشیم چرا؟
یکی جواب بدهد...؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی