بازدید 4339
هانت:

ترزا می‌ تا زمان سفر ترامپ نخست‌وزیر خواهد بود

کد خبر: ۹۰۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 23 May 2019
پس از آنکه نشریه «تایمز» گزارش داد که «ترزا می» فردا از نخست‌وزیری انگلیس کناره می‌گیرد، وزیر خارجه این کشور گفت: می‌دستکم تا زمان سفر دو هفته دیگر ترامپ به لندن، نخست‌وزیر خواهد بود.

به گزارش فارس، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درباره احتمال کناره‌گیری قریب‌الوقوع «ترزا می» از نخست‌وزیری انگلیس، گفت: می‌دستکم تا زمان سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به لندن، نخست‌وزیر خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در پاسخ به یک خبرنگار، با اشاره به سفر ترامپ به لندن که روز ۱۳ خرداد (۳ ژوئن) انجام می‌شود، گفت: «ترزا می‌نخست‌وزیر خواهد بود و از او (ترامپ) استقبال خواهد کرد.»

نشریه «تایمز» امروز به نقل از منابع مطلع در دفتر نخست‌وزیری انگلیس گزارش داد که می‌قصد دارد فردا کناره‌گیری‌اش از قدرت را اعلام کند. با این وجود، برخی منابع نوشته‌اند که او فردا تاریخ اجرای استعفایش را اعلام می‌کند.

می‌که در سال ۲۰۱۶ برای اجرای رأی مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا روی کار آمد، عملا در تحقق این وعده ناکام بوده و طرح‌های پیشنهادی‌اش در مورد نحوه خروج از اتحادیه اروپا تاکنون سه بار در پارلمان انگلستان رد شده است. نخست‌وزیر انگلیس از سوی منتقدانش به ناتوانی در مذاکره مؤثر با اتحادیه اروپا متهم شده و اعلام کرده که قصد دارد به زودی از قدرت کنار رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان