بازدید 3144

قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار تومان

کد خبر: ۹۰۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵ 23 May 2019

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ازثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ تا ۷ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: عرضه مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.

حجت قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به حجم تولید و ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در چند روز آینده نوسان چندانی نداشته باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه خرید مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی پشتیبانی امور دام راهکار کنترل بازار نیست، بیان کرد: پشتیبانی امور دام در جهت حمایت از مرغداران باید براساس هزینه‌های واقعی و تمام شده اقدام به خرید مرغ از مرغداران کند چرا که خرید مرغ شیرینگ پک شده با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران در مقایسه با نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی حدود ۳ هزار تومان فاصله دارد که استمرار این روند به قیمت نابودی تولید تمام می‌شود.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: طبق روال همه ساله جوجه ریزی بیشتری برای ماه مبارک رمضان نسبت به ایام عادی سال صورت گرفته است، اما امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشش چندانی در بازار وجود ندارد که در نهایت کاهش تقاضا نسبت به عرضه، افت قیمت مرغ و زیان مرغداران در بازار را به همراه داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: تولیدکنندگانی که در پروسه بعد از ایام نوروز مرغ تولیدی خود را وارد بازار کردند، حداقل ۲ دوره پرورش بعدی جبران زیان آن‌ها در صورت عادی بودن شرایط بازار زمان نیاز دارد که این امر به نقدینگی صنعت فشار وارد می‌کند.

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا ۴ هزار تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که با نرخ مصوب همچنان فاصله دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با بیان اینکه صنعت مرغداری در ورطه نابودی است، تصریح کرد: با توجه به اختلاف قیمت مصوب مرغ با نرخ کنونی بازار، امکان استمرار حجم قبلی تولید با نرخ‌های فعلی وجود ندارد که در نهایت این امر منجر به کمبود عرضه و افزایش قیمت در بازار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر