بازدید 3269

تأکید امارات بر توقف تنش در لیبی

وزیر مشاور امارات در امور خارجه تنها راه حل و فصل بحران لیبی را رهایی از تشدید تنش در این کشور دانست.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 20 May 2019

وزیر مشاور امارات در امور خارجه تنها راه حل و فصل بحران لیبی را رهایی از تشدید تنش در این کشور دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه با انتشار یادداشتی در مجله لو ژورنال دو دیمانش فرانسه در واکنش به تحولات اخیر لیبی اظهار داشت: راه حل بحران کنونی لیبی واضح و روشن بوده و شامل رهایی فوری از تشدید و بازگشت دوباره به روند سیاسی با رهبری سازمان ملل است که ما را به سمت انتخابات مسالمت آمیز و شفاف پیش می‌برد.

وی افزود: هر فردی که در این انتخابات پیروز شود باید قادر به متحد کردن این کشور، مقابله با گروه‌های تروریستی و توسعه اقتصادی آن باشد.

قرقاش گفت: در خاورمیانه تصمیم‌گیری‌های آسان وجود ندارد. ما اغلب با گزینه‌ نسبتا دشواری در مقابل گزینه‌های دشوار دیگر قرار می‌گیریم.

وی ادامه داد: وضعیت جدید این است که در حال حاضر کشورهای عربی مسؤولیت بیشتری برای حفظ امنیت خود و منطقه بر عهده داشته باشند.

این مقام اماراتی در ادامه تصریح کرد: امروز لیبی یکی از مهمترین اولویت‌های ماست، چراکه اروپا، امارات و مجموعه‌ای از کشورهای دیگر در آنجا منافع مشترک دارند. به دلیل آشوب در لیبی گروه القاعده و داعش بار دیگر در طرابلس حضور یافته‌اند و چنانچه همین وضعیت ادامه یابد ممکن است که به یک مسأله مسری و واگیردار تبدیل شود و در کشورهای دیگر نیز رواج یابد، طوری که پیش‌بینی درباره آن برای ما دشوار می‌شود.

وی تأکید کرد: امارات قویاً فعالیت غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی برای یافتن یک راه حل سیاسی درخصوص بحران این کشور که از هشت سال گذشته ادامه یافته است، تأیید می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی