بازدید 9076

تاکسی‌های آنلاین جزئی از زندگی مردم شده‌اند

کد خبر: ۹۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 18 May 2019

جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، در بازدید از شرکت تپ‌سی، با اشاره به توسعه فرهنگ استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در کشورمان، تاکید کرد که این کسب و کار دوران گذار خود را در کشورمان طی کرده و اکنون به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، وی در این بازدید، عدم وابستگی تپ‌سی به خارج از کشور چه از منظر سرمایه¬گذاری و چه از منظر طراحی محصول و سرمایه انسانی را یکی از نقاط قوت تپ‌سی عنوان کرد و رشد بیشتر شرکت‌های ایرانی را از اهداف دولت برشمرد.

مدیر عامل تپ‌سی نیز در این بازدید، از اقدامات دادستانی کل کشور در حمایت از تاکسی‌های آنلاین تقدیر کرد و گفت: سال گذشته هرروز این نگرانی را داشتیم که یکی از دفاترمان در شهرهای مختلف پلمپ شود اما نامه دادستانی و حمایت از فعالیت سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل در سراسر ایران، به ما کمک بسیاری کرد و خیالمان از بابت پلمپ نشدن دفاترمان راحت شد.

اقدامات متنوع تپ‌سی برای امنیت سفر و اطلاعات مسافران

مدیرعامل شرکت تپ‌سی در برنامه بازدید معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، با اشاره به اهمیت امنیت سفر برای مسافران در تاکسی‌های آنلاین، اقدامات متنوع تپ‌سی در این بخش را تشریح کرد.

به گفته‌ی مدیر عامل تپ‌سی، این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی برای امنیت سفر انجام داده و خود را در این بخش نسبت به سایر تاکسی‌های آنلاین متمایز کرده است. به همین دلیل هم تاکنون با هیچ مساله جدی‌ای در تامین امنیت کاربران مواجه نبوده است.

وی ادامه داد: بسته امنیتی تپ‌سی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد که تهدید‌های احتمالی هنگام سفر را به حداقل می‌رساند. به عنوان مثال «تماس اضطراری با واحد امنیت» یا SOS، راهکاری است که تیم تکنولوژی تپ‌سی برای هر دو بخش از کاربران خود، هم مسافر و هم راننده، فراهم کرده است. با استفاده از این راهکار در اپلیکیشن تپ‌سی، اگر مسافر یا سفیر هنگام سفر، به هر دلیلی احساس خطر کند، می‌تواند گزینه «ارسال پیام اضطراری به واحد امنیت» را لمس کرده و به تیم امنیت تپ‌سی درخواست کمک بفرستد. در این صورت تیم امنیت، ظرف 2 دقیقه شرایط را بررسی می‌کنند و با شناسایی موقعیت مکانی، در صورت نیاز با پلیس، اورژانس یا سایر نهاد‌های مرتبط تماس می‌گیرند.

منشی¬پور خاطرنشان کرد: امکان پایش مستمر حرکت خودرو‌های این شرکت و گزارش سریع هرگونه حرکت مشکوک و خارج از برنامه نیز بخش دیگری از کار تپ‌سی در حوزه تامین امنیت مسافر و سفیر است.

وی با اشاره به همکاری و حمایت پلیس اماکن در بررسی صلاحیت رانندگان تپ‌سی گفت: با کمک پلیس اماکن، امکان تائید صلاحیت رانندگان و نداشتن سابقه کیفری مؤثر آن‌ها به‌صورت آنلاین ایجاد شده است و بر اساس این همکاری، پلیس به‌صورت آنلاین، صلاحیت افراد متقاضی همکاری با تپ‌سی را بررسی و ظرف 48 ساعت نتیجه را اعلام می‌کند.

در بخش دیگری از این بازدید، دکتر حمید مهینی، معاون تکنولوژی شرکت تپ‌سی، ضمن مرور تجربه اخیر این شرکت در حوزه امنیت داده، اقدامات تپ‌سی برای ارتقای این بخش را تشریح کرد.

به گفته‌ی مهینی سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه امنیت شبکه و زیرساخت، نهادینه کردن فرهنگ امنیت در شرکت و ایجاد اطمینان از امن بودن محصول از طریق انجام منظم و مداوم تست نفوذ، برنامه‌نویسی امن و شناسایی آسیب پذیری‌ها بخشی از این اقدامات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها