بازدید 9216

واکنش‌بعیدی‌نژاد‌به‌هشدار‌انگلیس‌درباره‌سفر‌به‌ایران

کد خبر: ۸۹۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 17 May 2019

سفیر ایران در لندن، ساعتی بعد از هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره اتباع دوتابعیتی به ایران ضمن رد این هشدار اعلام کرد: «هر روز، هزاران نفر از شهروندان دو تابعیتی با خیال راحت به ایران سفر می‌کنند».

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس ضمن رد هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران، اعلام کرد که روزانه هزاران تبعه دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی بدون هیچ گونه مشکلی به ایران سفر می‌کنند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ هشدارآمیز روز جمعه خود به افراد دو تابعیتی انگلیسی- ایرانی اعلام کرد: «با توجه به تداوم سیاست حکومت ایران در بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیتی و شهروندان ایرانی مرتبط با نهادهای مستقر در بریتانیا و سوءرفتار با آنها، توصیه‌های مسافرتی تغییر یافته‌اند».

دولت انگلیس پیش از این، اسفندماه سال گذشته «نازنین زاغری» که در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داد و بازداشت این محکوم امنیتی دو تابعیتی را از یک مسئله کنسولی به یک مناقشه حقوقی فیمابین دولت‌های دو کشور تغییر داده بود.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری در واکنش به هشدار امروز وزارت خارجه انگلیس نوشت: «اگر شما به عنوان یک شهروند دوتابعیتی ایرانی یا شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنید، با سازمان‌های اطلاعاتی همکاری و یا برای آنها اطلاعات محرمانه جمع آوری نکنید، (در آن صورت) شاید بدون هر گونه نگرانی با خیال راحت به ایران سفر خواهید داشت و تحت حفاظت کامل قانونی در ایران قرار خواهید گرفت».

بعیدی‌نژاد افزود: «هر روز هزاران شهروند دو تابعیتی ایرانی و شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنند، با خیالی راحت به ایران سفر می‌کنند. شهروندان دو تابعیتی ایرانی و ایرانی‌هایی که در بریتانیا کار می‌کنند مورد احترام شهروندان ایران قرار دارند و از سفر آنها به کشورشان و دیدار با خانواده‌هایشان استقبال می‌شود»

واکنش بعیدی‌نژاد به هشدار انگلیس درباره سفر به ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان