بازدید 6741

رشته مهندسی ورزش و استقبال دانشجویان

کد خبر: ۸۹۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 16 May 2019

متقاضیان رشته‌های ورزشی و علوم ورزشی به ویژه مهندسی ورزش روز به روز رو به افزایش است. از همین رو در این خبر این رشته پر مخاطب معرفی شده است.

به گزارش آنا، رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی در بسیاری از دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب می‌کند و در معدود دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل این رشته وجود ندارد، در حال راه‌اندازی و بسترسازی برای حضور این رشته جذاب و پرکاربرد و نوبنیاد است.

رشته مهندسی ورزش از جمله شاخه‌های علم تربیت‌بدنی است که هدف آن تربیت نیروی انسانی با مهارت‌های مهندسی است. در این رشته با به‌کارگیری روش‌ها و ابزار مهندسی عملکردها و اجراهای ورزشی را بهبود می‌بخشد. محورهای اصلی مورد بحث رشته مهندسی ورزش طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌های ورزشی، طراحی و ساخت ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی، طراحی و ساخت وسایل و تجهیزات ورزشی و بهینه‌سازی آن‌ها بر اساس نیاز ورزشکاران، انجام آزمودن‌های آزمایشگاهی مربوط به رفتار ورزشکاران و وسایل و تجهیزات ورزشی و استانداردسازی آن‌ها و استعدادیابی از طریق اندازه‌های ارگونومی بدن است.

مهندسی ورزش از زاویه مهندسی به ورزش نگاه می‌کند و در این رشته طراحی فضاها و اماکن ورزشی (تهویه مطبوع، کف‌پوش‌ها، نور، صدا و طراحی و ساخت آن)، ابزار و تجهیزات ورزشی، وسایل بازیکنان (لباس، کفش، کلاه دوچرخه‌سواری، ویلچرهای ورزشی، وسایل کوه‌نوردی، وسایل غواصی و انواع توپ‌های ورزشی و...) و کلیه وسایل و امکاناتی در ورزش‌های مختلف مورد نیاز است، مدنظر است.

هدف رشته مهندسی ورزش این است که علم مهندسی را در ورزش کاربردی کند. در ورزش تنها عوامل انسانی (وضعیت روحی و فیزیولوژی ورزشکار) مطرح نیست، بلکه شاخص‌هایی چون طراحی کفش و لباس ورزشکار و... مطرح است. بدون اصول مهندسی، بهره‌برداری از آنها امکان پذیر نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس