بازدید 7506
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

امر به معروف به مقابله با منکرات محدود شده است

کد خبر: ۸۹۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ 16 May 2019

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: متأسفانه همه به اشتباه فکر می‌کنند که ستاد امر به معروف فقط برای مقابله با منکرات است در حالی که این ستاد وظیفه فرهنگ‌سازی و احیای امر به معروف را بر عهده دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس نشست خبری حجت‌الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در غرفه ستاد امر به معروف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست محبی بااشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف گفت: از تصویب این قانون حدود چهار سال می‌گذرد و با وجود قانونی بودن فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر معتقدم عملکرد کشور در زمینه امر به معروف مطلوب نبوده زیرا این فریضه تنها به مقوله حجاب نگاه داشته و روابط میان انسان‌ها فراموش شده است.

وی با اشاره به سخنانی از ائمه علیهم‌السلام درباره موضوع امر به معروف گفت: امام کاظم علیه‌السلام در این زمینه می‌فرمایند: اگر امر به معروف نکنید دعایتان مستجاب نمی‌شود و اشرار بر شما حاکم می‌شوند، همچنین امام علی علیه‌السلام نیز به این موضوع اشاره دارند که اگر حاکمان اصلاح شوند مردم هم اصلاح می‌شوند، پس امر به معروف ابتدا برای حاکمان جامعه واجب است، حال اگر مردم ببینند که حاکمان درست عمل می‌کنند فرهنگ مسئولیت‌اجتماعی جامعه تقویت می‌شود. همچنین آیت‌الله جوادی آملی در این زمینه می‌فرماید: ظاهر مردم ایران باطن مسئولان جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ما باید ابتدا نحوه صحیح امر به معروف و ترویج مطالبه‌گری را در اولویت قرار دهیم زیرا همه به اشتباه فکر می‌کنند که ستاد امر به معروف فقط برای مقابله با منکرات است در حالی که این ستاد وظیفه فرهنگ‌سازی و احیای امر به معروف را بر عهده دارد، فراموش نکنیم اگر ناهنجاری در بین مردم وجود دارد بخشی از آن به خاطر عملکرد مسئولان است.

در ادامه حجت‌الاسلام میرزایی معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره رویکردهای این ستاد گفت: تلاش ما این است که جایگاه امر به معروف در کشور ارتقا پیدا کند و مردم بتوانند از مسئولان مطالبه کنند باید عملکرد ما به گونه‌ای باشد که مردم فکر نکنند ستاد امر به معروف همان گشت ارشاد است.

وی ادامه داد: در این زمینه اجرای برنامه‌هایی مانند تأسیس سازمان مردمی در زمینه امر به معروف و ارائه آموزش‌های تخصصی به طلایه‌داران امر به معروف، تهیه اطلس مشکلات مردم و تدوین راهکار برای آن و ارائه به دستگاه‌های مختلف می‌تواند در ارتقاء جایگاه امر به معروف در کشور به ما کمک کند.

در ادامه حسین علی‌مددی معاون رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش ستاد امر به معروف بااشاره به تولید برخی محصولات برای احیای امر به معروف در این ستاد گفت: تولید فیلم کوتاه، انیمیشن، کلیپ آموزشی، دوربین مخفی و برگزاری جشنواره‌های فصلی و مردمی از جمله محصولات ما در راستای ارتقای فرهنگ امر به معروف در جامعه است.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از اثر پیمایش میدانی ستاد امر به معروف که با همت مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران تهیه شده است، رونمایی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر