بازدید 12093
۷

پشت پرده جنگ روانی گسترده آمریکا علیه ایران در عراق و لبنان!

تنش ها میان ایران و آمریکا به اوج خود رسیده و در این راستا، آمریکایی ها اقدامات بسیاری در راستای تشدید جنگ روانی علیه ایران راه اندازی کرده اند. در این رابطه، یکی از نقاط تنش زا که واشنگتن تلاش کرده عملیات روانی گسترده ای علیه ایران ایجاد کند، عراق بوده است؛ جایی که آمریکا مدعی شده، ایران و نیروهای حامی آن، در پی برنامه‌ریزی برای حمله به مواضع نیروهای آمریکا هستند.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 15 May 2019

تنش ها میان ایران و آمریکا به اوج خود رسیده و در این راستا، آمریکایی ها اقدامات زیادی را در راستای تشدید جنگ روانی علیه ایران راه اندازی کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در این رابطه، یکی از نقاط تنش زا که واشنگتن تلاش کرده، عملیات روانی گسترده ای علیه ایران ایجاد کند، عراق بوده است؛ جایی که آمریکا مدعی شده ایران و نیروهای حامی آن، در پی برنامه ریز برای حمله به مواضع نیروهای آمریکا هستند.

روز چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا، دستور خروج تمام کارکنان غیرضروری دولتی را از عراق صادر کرده است.

سفارت آمریکا در بغداد در یک هشدار امنیتی اعلام کرده که این دستور شامل کارکنان سفارتخانه در بغداد و کنسولگری در اربیل می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه خدمات صدور روادید در هر دو مرکز به حالت تعلیق درآمده است.

سفارت آمریکا در بغداد همچنین اعلام کرده که امکانات محدودی برای ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکا در عراق دارد.

پشت پرده جنگ روانی گسترده آمریکا علیه ایران در عراق و لبنان!

در دستور وزارت خارجه از کارکنان غیرضروری خواسته شده، در اولین فرصت، عراق را با وسایل نقلیه تجاری ترک کنند، به تأسیسات آمریکا در عراق نزدیک نشوند و رسانه‌های محلی را برای خبرهای تازه دنبال کنند.

از سوی دیگر، ساعتی پیش، برخی رسانه‌ها از جمله رویترز و آسوشیتدپرس با استناد به اخبار منتشره در رسانه‌های آلمانی و هلندی، از تصمیم دولت‌های هلند و آلمان برای توقف آموزش نظامیان عراقی خبر داده بودند.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق، روز چهارشنبه اخبار منتشره از سوی رسانه‌ها مبنی بر تعلیق برنامه آموزش نظامیان عراقی توسط دولت آلمان را تکذیب کرد.

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از سفارت هلند در بغداد تأکید کرد، بر خلاف شایعات موجود، هلند تصمیمی برای خارج کردن دیپلمات‌های خود از عراق یا توقف آموزش نظامیان عراقی ندارد.

به نظر می رسد آمریکایی ها در راستای راهبرد فشار حداکثری خود، در پی ایجاد حساسیت در میان مقامات و جامعه عراق بر سر نقش و جایگاه ایران در این کشور هستند؛ بنابراین آنها در پی بی ثبات جلوه دادن عراق هستند و بخشی از علل این بی ثباتی را ناشی از اقدامات ایران معرفی کنند.

این در حالی است که «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق چهارشنبه تأکید کرد، وضعیت امنیتی در عراق بسیار باثبات است.

این سیاستی است که آمریکا در سایر حوزه های نفوذ ایران در منطقه نیز در پیش گرفته است. به طوری که سفارت آمریکا در بیروت نیز هشدار امنیتی برای شهروندان آمریکایی حاضر در این کشور صادر کرده و به آنها هشدار داده در سطح بالای هشیاری بمانند.

این هشدار در حالی صادر می‌شود که سطح تنش‌ها میان آمریکا و ایران در حال افزایش است.

در این پیام هشدار، به شهروندان آمریکایی توصیه شده تا درباره اطراف خود هشیار بوده، برنامه‌های امنیتی خود را مرور کرده و مدارک سفر خود را به روزرسانی کنند.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز اعلام کرد، وزارت خارجه انگلیس به دلیل آنچه افزایش تنش بین ایران و آمریکا خوانده، وارد «حالت فوق العاده» در سطح پایین شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
بنازم ایرانو که آمریکا رو تو منطقه بیچاره و درمونده کرده
الان اینها ک گفتی پشت پرده بود یا پیش پرده؟
خب خدا بخواد داریم از منطقه میندازیمشون بیرون
والا تمامی اخبارتون بر اینه که آمریکا داره یه سری غلطا میکنه که خیلیم سنگینه برا ما!!!!!
بهر حال باید ایران هم اعلام امادگی کند که کاملا همه چیزرا زیر نظر دارد و امادگی کامل برای پاسخ گویی را دارد چون ممکن است امریکا با وجود فضا سازیهای دروغین نهایتا قصد بدی داشته باشد
انشأالله که جنگی اتفاق نیافتد

و هزار مرتبه این دعا را باید کرد


اما اگر اتفاق بیافتد ایران باید به سیم آخر بزند:


1.بستن تنگه هرمز
2.هدف قرار دادن پایگاه های نظامی اسرائیل
3.هدف قرار دادن ریاض و تاسیسیات نفتی متحدادن عربستان سعودی در خلیج فارس به عنوان کمک کنندگان به آمریکا
4.کشتار بیرحمانه سربازان آمریکایی
5. هدف قرار دادن پایگاهای نظامی آمریکا در خاورمیانه
6.هدف قرار دادن ناو های جنگی آمریکا
7. کمک گرفتن از کره شمالی و دستیابی به سلاح های فوق پیشرفته هسته ای برای هدف قرار اهداف فوق الذکر
8.حمله های بیرحمانه به سایر دشمنان
یکی بپرس در مصاحبه دیشب بی بی سی با خبرنگار ایرانی و ساودی نشان دادن عکس بزرگ بن سلمان چند بار به چه نعنی بود چقدر پول بابتشگرفتند و اون خانوو طرفداریش را نمی توتیت مخفی کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان