بازدید 18798
۵

صدور حکم اعدام برای «تمساح خلیج فارس»

کد خبر: ۸۹۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 14 May 2019
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم اعدام برای سرکرده باند بین المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج فارس خبر داد.

‌به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، حجت الاسلام اکبری در این باره اظهار کرد: حکم محکومیت سرباند بین المللی مواد مخدر با نام اختصاری (ع – ز) معروف به تمساح خلیج فارس به همراه ۱۷ تن از اعضای شبکه سازمان یافته او صادر شد.

اکبری در خصوص جزئیات پرونده تمساح خلیج فارس خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آن‌ها از کشور‌های پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد.

وی اظهار کرد: این باند در عرض دو سال فعالیت خود موفق شده بود، بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر به کشور وارد نماید که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: این باند بین المللی با استفاده از راهکار‌های پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل نموده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.

رئیس شورای قضائی استان هرمزگان همچنین یادآور شد: از این باند سازمان یافته تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از شصت منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل: لنج و قایق، ۱۶ دستگاه انواع خودرو، ۶ قبضه اسلحه شکاری و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: متهم (ع –ز) سرباند این شبکه سازمان یافته قاچاق مواد مخدر که از سوی رسانه‌های مختلف با عنوان تمساح خلیج فارس و مواردی از این دست مطرح شده، یکی از بزرگترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر از طریق دریا است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
چرا اعدامش میکنید در این شرایط کشور ازش میشه استفاده کنید
الان که محکوم شده هم اسمش رو نمیگن چطوره اسم خودتون هم به اختصار بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
می خواهند ریا نشه؟
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
نه جانم اسمش رو نمیگن که از اونور مرز پیشنهادهای نجومی براش ارسال نشه و باعث فرار مغزها بشه.خخخخ
طرف 400تن مواد جابجا کرده بعد می‌نویسید باهوشیاری دستگاه ها بدام افتاده! میذاشتیم یه میلیون تن می‌برد بعد میگرفتینش هوشیار!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان