بازدید 3641

پکن: به افزایش تعرفه‌ها توسط آمریکا پاسخ می‌دهیم

کد خبر: ۸۹۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ 11 May 2019

معاون نخست وزیر چین که برای شرکت در یازدهمین دور مذاکرات تجاری به آمریکا سفر کرده است تاکید کرد: چنانچه آمریکا تعرفه گمرکی محصولات چینی را اضافه کند، پکن هم واکنش نشان خواهد داد.

'لیو خه' عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، معاون نخست وزیر و مسئول هیات چین در گفت ‎و‌‎ گوهای اقتصادی چین و آمریکا در پایان دور یازدهم این مذاکرات به رسانه های چینی مستقر در واشنگتن افزود: چین امیدوار است اصطکاک اقتصادی و تجاری دو کشور شدیدتر نشود.

یازدهمین دور مذاکرات مقام‎های عالی رتبه اقتصادی و تجاری چین و آمریکا روز گذشته در واشنگتن برگزار شد.
لیو خه افزود: دو کشور در این نشست به طور صادقانه و سازنده در مورد جزئیات تبادل نظر کردند و قرار شد مذاکرات در پکن ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه چین به طور منطقی با اصطکاک اقتصادی و تجاری چین و آمریکا برخورد خواهد کرد افزود: با وجود همه فشارها، اقتصاد چین روند پیشرفت با ثبات و سالم خود را حفظ می کند و همچنان راه خود را ادامه خواهد داد.

لیو هه گفت: دو طرف در بسیاری از مسائل موضع خود را روشن کردند و درباره موضوعات مذاکرات آتی به گفت‎وگو پرداختند و مبادلات و همکاری خوبی با یکدیگر داشتند.

معاون نخست وزیر چین با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مذاکرات بین دو کشور اجتناب ناپذیر است تصریح کرد: چین نسبت به آینده، خوش‎بینی محتاطانه خود را حفظ خواهد کرد.

اظهارات لیوخه در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از روز گذشته (جمعه) پس از آنکه آمریکا و چین نتوانستند در مذاکرات سطح بالای دو روزه خود به توافق برسند، تعرفه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین به آمریکا را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد.

او همچنین به مقام های ذیربط دستور داده است که روند افزایش تعرفه ها بر تمام کالاهای باقیمانده وارداتی از چین به ارزش حدود 300 میلیارد دلار را آغاز کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان