بازدید 6022

خارج شدن از برجام به صلاح ایران نیست

کد خبر: ۸۹۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 11 May 2019

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: در این برهه از زمان به صلاح نیست که از برجام به صورت مستقیم خارج شویم بلکه باید قدم به قدم و طبق چارچوب‌های برجام عمل کنیم و این امر بسیار منطقی تر و حساب شده تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام، گفت: در این برهه یک ساله شاهد بودیم که جمهوری اسلامی با صبر و شکیبایی که انجام داده، نفاق و دورویی بیشتر آمریکا را برای جهانیان آشکار کرده است.

وی با بیان اینکه رفتار جمهوری اسلامی به گونه‌ای بود که هیچ جای بهانه‌ای را برای غربی‌ها باقی نگذاشته است، افزود: در برجام این مسئله ذکر شده است که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد، طرف دیگر هم بتواند تعهدات خودش را به همان نسبت کاهش دهد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به بیانیه شواری عالی امینت ملی اشاره و تصریح کرد: در قدم اول جمهوری اسلامی ایران برخی از تعهدات خود را کاهش داد و در بیانیه شورای امنیت ملی که توسط رییس جمهور نیز ذکر شد، ۶۰ روز به اروپاییان مهلت داده شد تا اگر به تعهداتشان عمل نکردند، ما نیز در پی آن تعهدات را کاهش دهیم.

عبادی خارج شدن از برجام را به صلاح ایران ندانست و خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان به صلاح نیست که از برجام به صورت مستقیم خارج شویم بلکه باید قدم به قدم و طبق چارچوب‌های برجام عمل کنیم و این امر بسیار منطقی تر و حساب شده تر خواهد بود.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها نمی‌توانند در برابر خواسته‌های آمریکا مقاومت کنند و این نشان از ناتوانی آنان در سیستم‌های کشوری آنان است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باعث تاسف است با توجه به ادعایی که غربی‌ها در دنیا دارند، استقلال سیستمی و فکری در بین آنان حاکم نیست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها بسیار سودجو بوده و حاضر نیستند که هزینه‌ای بپردازند و تنها به دنبال مزایای بهره بردن از منافع برجام هستند.

عبادی تصریح کرد: طبیعتا با این کاری که جمهوری اسلامی آغاز کرد و شورای عالی امینت ملی تصمیم گرفت یک آزمون بزرگی برای اروپا خواهد بود، تا بخشی از تعهداتشان نسبت به برجام را انجام دهند که کار بسیار حساب شده و معقولی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: برجام باقی خواهد ماند و امروز باید نحوه ادامه یافتن آن با توجه به بیانیه و اقدام شواری عالی امینت ملی را شاهد باشیم که طرف مقابل چه حرکتی را انجام خواهد داد که اگر غربی‌ها تعهداتشان را انجام ندهند، تضمینی برای ادامه برجام وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل