بازدید 2417
۲

کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور

کد خبر: ۸۹۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 10 May 2019

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور تنها ۴۰ هزار میلیارد تومان را می‌توانیم امسال به مرحله اجرایی برسانیم.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت باید در حوزه سیاست‌گذاری و ارائه تسهیلات ارزان قیمت متناسب با اقشار ضعیف و متوسط جامعه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد گفت: دولت تا به امروز برای بازار مسکن و بهبود وضعیت آن اقدام کارآمدی انجام نداده است و ما در تلاش هستیم که بتوانیم با ارائه طرح‌های مالیاتی وضعیت این بازار را بهبود ببخشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید طی دو سال نمی‌تواند نقش چندانی در رونق مسکن داشته باشد گفت: ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آن هم در شهر‌های جدید بسیار کم است و دولت باید برای بهبود وضعیت بازار بخش خصوصی را پای کار بیاورد.

رضایی توضیح داد: هم اکنون با کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم که تأمین این میزان واحد مسکونی تنها با همکاری بخش خصوصی امکان پذیر است و در این بین باید دولت از ظرفیت آن‌ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه اعتمادسازی سرمایه‌گذاران و حمایت از بخش خصوصی میزان تولید در این حوزه را افزایش می دهد، گفت: باید در پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاران جذابیت‌های لازم را فراهم  و با اصلاح توزیع مصالح ساختمانی بتوانیم آن‌ها را به این بخش هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: بخش مسکن یک سوم از اقتصاد کشور را شامل می‌شود و اگر رونقی در این بخش ایجاد شود باعث می‌شود که کل اقتصاد کشور بهبود یابد.

رضایی با بیان اینکه باید در تمامی حوزه‌های عمرانی و اقتصادی کشور بخش خصوصی را وارد کنیم گفت: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور وجود دارد که امسال حداکثر ۴۰ هزار میلیارد تومان از آن‌ را به مرحله اجرایی خواهیم رساند.

س کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید طی دو سال نمی‌تواند نقش چندانی در رونق مسکن داشته باشد گفت: ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آن هم در شهر‌های جدید بسیار کم است و دولت باید برای بهبود وضعیت بازار بخش خصوصی را پای کار بیاورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خوش به حال شما خونه هاتونو چندین و چند برابر بفروشین !!!!
و اين خبر مقدمه افزايش قيمت مسكن در كشور است !!! هميشه صحبت از افزايش واحد هاي مسكوني خالي در كشور بوده و باد كردن واحدهاي مسكن مهر روي دست سازندگان . آدم چي رو باور كنه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس