بازدید 3843

سه میلیون زوج در کشور «نابارور» هستند

کد خبر: ۸۹۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 09 May 2019
مدیرملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۳ میلیون زوج نابارور در کشور ما وجود دارد که متأسفانه سالانه ۸۰ هزار نفر به آمار این افراد افزوده می‌شود.

به گزارش «تابناک» ساره محمدی مدیرملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت در گفتگو با فارس، با بیان اینکه در حال حاضر نرخ باروری در کشور ما ۲.۰۵ درصد است، اظهار داشت: این رقم تقریبا با نرخ جایگزین برابر بوده یعنی اینکه به ازای هر مرگ و میر ما تولد داریم. اما توجه داشته باشیم که وضعیت کشور در حوزه جمعیت مناسب نیست.

وی افزود: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت شرایط خوبی ندارد و کشور به سمت پیر شدن در حال حرکت است.

محمدی با بیان اینکه سن افزایش نرخ سرباری به دو طیف کودک و سالمند تقسیم‌بندی می‌شوند توضیح داد: این دو طیف نمی‌توانند مولد اقتصاد باشند و اگر وضعیت کشور ما به همین روال پیش برود در آینده از لحاظ اقتصادی و اجتماعی وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

مدیرملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت با بیان اینکه موضوع جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، گفت: تمام ارگان‌ها برای افزایش نرخ جمعیت باید دست به دست یکدیگر بدهند و در زمینه کار‌های اجتماعی، فرهنگی و تأمین زیرساخت‌های اجتماعی در کنار دولت قرار گیرند تا رشد جمعیت افزایش پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون زوج نابارور در کشور ما وجود دارد، گفت: متأسفانه سالانه ۸۰ هزار نفر به آمار این افراد افزوده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان