بازدید 8721

کاخ‌سفید: مذاکره با ایران باید بر اساس شروط ما باشد

کد خبر: ۸۹۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 08 May 2019

یک مقام آمریکایی گفت که مذاکره این کشور با ایران باید بر اساس شروط واشنگتن باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ویکتوریا کوتز» از مقامات کاخ سفید گفت که پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با مقامات ایران صادقانه است.

وی در ادامه مدعی شد: «(البته) این مذاکرات باید بر اساس شروع آمریکا انجام شود و ایران حمایت از تروریسم را متوقف کند.»

این در حالی است که امروز «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران ادامه خواهد یافت.

جمهوری اسلامی ایران امروز برخی از تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای را کاهش داد. تهران با بیان اینکه به محدودیت‌های ذخیره‌سازی اورانیوم و آب سنگین پایبند نیست به طرف‌های باقی‌مانده در برجام 60 روز فرصت داده تا زمینه خرید نفت ایران و حل مشکلات مربوط به مبادلات بانکی و مالی را حل کنند.

یک سال پیش، (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) دولت ایالات متحده به ریاست ترامپ به بهانه‌های واهی و ادعاهای بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شد و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم‌ها یا محدودیت‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال کرده است. لازم به‌ذکر است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر