بازدید 9629
۸

پالس قدرتمند برجامی به آمریکا با عمل به وعده‌های داده شده به سیل زدگان

بر اساس گزارش‌های رسیده، فردا همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام، کشورمان تعهدات برجامی خود را کاهش خواهد داد؛ اقدامی که می‌توان با یک دستور کار ویژه و مهم بر شدت اثرگذاری آن افزود.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 07 May 2019

بر اساس گزارش های رسیده، فردا همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام، کشورمان تعهدات برجامی خود را کاهش خواهد داد؛ اقدامی که می توان با یک دستور کار ویژه و مهم بر شدت اثرگذاری آن افزود.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله یک سال از اوج گیری دشمنی آمریکایی ها با کشورمان که با بهانه جویی های مختلف و سپس خروج رسمی از برجام آغاز شد و بعد به ازسرگیری تحریم های یک جانبه این کشور علیه ایران و حتی اقدامات عجیب و غریبی چون قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی رسید،‌ حالا زمان واکنش رسمی کشورمان فرارسیده است؛ واکنشی به حق که البته بر اساس و منطبق با مفاد برجام اتخاذ خواهد شد و اساسا، تدبیری است که در برجام دیده شده تا اگر طرف های مذاکره با کشورمان به تعهدات خود عمل نکردند،‌ بتوانیم با اتکا به این مفاد و در راستای حقوق برحق کشورمان، اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم.

اقداماتی که از جمله آنها کاهش تعهدات هسته ای کشورمان است که در بندهای ۲۶، ۳۶ و ۳۷ برجام بر آن تأکید شده و پیش بینی می شود بر اساس آنها، ‌اقداماتی نظیر آغاز غنی سازی در مجتمع فردو و تولید آب سنگین در خنداب و تجهیز مجتمع نطنز به نسل های متفاوت سانتریفیوژها و... در دستور کار قرار گیرد.

واکنش هایی مبتنی بر مفاد برجام که نشان از تأکید کشورمان بر نقض نکردن این توافق ویژه و عمل در راستای آن دارد؛ هرچند آمریکایی ها نشان داده اند که ورای توافق جامع هسته ای،‌ حتی اصول انسان دوستانه نیز برایشان اهمیت ندارد تا جایی که مانع ارسال کمک های بشردوستانه به سیل زدگان کشورمان هم شده اند. ارسال محموله هایی که بر اساس پایه ای ترین قوانین حقوق بشری،‌ جنگ هم نباید مانع از آن شود اما ترامپ و همکارانش به آن پایبندی نشان نمی دهند.

نکاتی به غایت مهم که نشان می دهد از دید آمریکایی ها حتی سیلاب هم فرصتی برای آسیب زدن به کشورمان جلوه کرده است؛ سیلابی بزرگ که مناطق وسیعی از کشورمان را تحت تأثیر قرار داده، خسارات زیادی به دنبال داشته و البته هنوز هم پایان نیافته است. رویدادی که هرچند تدابیر گسترده مانع از تبدیل آن به فاجعه انسانی شد، خسارات مادی زیادی بر جای گذاشت.

البته هنوز بحران پایان نیافته و ارزیابی دقیقی از خسارات ناشی از آن در دست نیست اما آنچه واضح است، در نتیجه این سیلاب، خسارات بسیار سنگینی به بخش کشاورزی به ویژه در خوزستان وارد آمده و دولتمردان با علم به این موضوع، پیش از شروع واقعه از کشاورزان خواستند تا جانشان را نجات داده و تأمین خسارات سیل به کشت و زرع شان را به ایشان واگذار کنند.

این وعده ای است که رئیس جمهور کشورمان در سفر اضطراری به خوزستان در جمع مردم این خطه بیان کرد و بعد بارها از زبان معاون اول او، برخی وزرای کابیه، استاندار و دیگر مسئولان تکرار شد؛ وعده ای که حالا با کاهش سطح آب زمان تحقق آن فرارسیده است؛ قول و قراری که پایبندی مسئولان به آن و تلاش برای تحقق آن در اسرع وقت، فواید پرشماری دارد که از جمله آنها، مهیا سازی امکان کشت نوبت دوم در خوزستان و بازگشت زندگی به روال عادی در این استان است. بازگشتی همراه با مخابره این پیام به دشمنان کشورمان که ممانعت از ارسال کمک های انسان دوستانه برای یاری سیل زدگان نخواهد توانست لطمه ای به کشورمان وارد آورد که بالعکس، ثابت خواهد کرد که اوج دشمنی شان با تدبیر و همراهی مسئولان و مردم کارایی چندانی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
اگر دولت این کار را بکند و محکم پاسخ دهد و انجام دهد من قول می دهم بازار بیشتر به سمت ارامش برسد و برخوردها و نظارت ها بیشتر و دلالان دستشان کوتاه تر خواهد شد
بیچاره بورس
کاربرد غنی سازی چیست؟ یادم نرود زمانی این زنجیره هسته ای را گسترده کردیم که دشمن را وادار به امتیاز دهی کنیم... اکنون دیگر چه فایده دارد؟ پاکستان هم زنجیره کامل هسته ای را دارد. خب که چی؟
پارسال که سیل نبود . عدم توانایی در مدیریت را گردن آمریکا نندازید .
این تکه ی آخر رو به بی ربط ترین وجه ممکن چسبوندین به برجام
انجام بازرسی های آزانس باید متوقف شود ، در غیر اینصورت این رویه همچنان ادامه می یابد .
واقعاً؟
عزیزم سیلاب در خوزستان هست
هدف خیلی ها نابودی اون هست
اکر در اصفهان بود یا یزد ظرف دو روز مثل روز اول میشد
این بلای سیل رو خود مدیران اصفهانی و یزدی سر مردم آوردند بعد میخواهید اونها بسازند خوزستان رو ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار