بازدید 3491

پذیرش در رشته‌های بدون کنکور تنها مختص دانشگاه‌های غیردولتی نیست

کد خبر: ۸۹۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 06 May 2019

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: پذیرش دانشجو برای رشته‌های بدون کنکور تنها مخصوص دانشگاه‌های غیردولتی نیست و دانشگاه‌های دولتی هم رشته بدون آزمون دارند.

به گزارش دانشجو، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره پذیرش در رشته‌ها بدون کنکور بیان کرد: اینگونه نیست که رشته‌های دانشگاه‌های غیردولتی تنها بدون کنکور دانشجو پذیرش کنند و در دفترچه انتخاب رشته، رشته‌های برخی دانشگاه‌های دولتی هم ذکر شده است.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه قاعده و قانونی وجود ندارد که پذیرش در رشته‌های بدون کنکور تنها مختص دانشگاه‌های غیردولتی باشد، ادامه داد: در همه زیرنظام‌ها ممکن است رشته‌های بدون کنکور وجود داشته باشد و اختیار این کار هم به خودشان واگذار شده است درواقع خود دانشگاه‌ها انتخاب می‌کنند که در کدام رشته، دانشجویانی را بدون کنکور پذیرش و ثبت نام کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: رشته‌هایی که از جانب دانشگاه‌ها برای پذیرش بدون کنکور ثبت می‌شود، در سال‌های آینده دیگر نمی‌توانند از طریق کنکور دانشجو بپذیرند و هرساله باید براساس سوابق تحصیلی دانشجویان در آن‌ها جذب شوند.

وی بیان کرد: امسال در ۸۵ درصد رشته‎های تحصیلی، بدون کنکور پذیرش انجام می‌گیرد و امیدوارم سال‌های آتی دانشگاه‌ها درصد رشته‌های بدون کنکور خود را افزایش دهند و به ۱۰۰ درصد برسانند، البته در این راستا باید ببینیم که سیاست‌ها به چه شکل جواب خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار