بازدید 12618
جلال میرزایی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

نمی‌شود گفت، نظر مجلس درباره افزایش قیمت بنزین چقدر درست است/ در دوره کوتاهی افزایش قیمت نخواهیم داشت

طرح افزایش قیمت بنزین متوقف شده است؛ این را نماینده‌های مجلس می‌گویند. با این حال در دو روز گذشته صحن مجلس شاهد بگو مگو‌های دولتی‌ها در خصوص مصوبه اخیر سران سه قوه و افزایش یکباره قیمت بنزین بود. روز گذشته مجلس به همین منظور جلسه‌ای در پشت در‌های بسته برگزار کرد و امروز نیز نوبخت با حضور در میان نمایندگان، سعی در متقاعد کردن آنان داشت.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 06 May 2019

نمی‌شود گفت، نظر مجلس درباره افزایش قیمت بنزین چقدر درست است/ در دوره کوتاهی افزایش قیمت نخواهیم داشتطرح افزایش قیمت بنزین متوقف شده است؛ این را نماینده‌های مجلس می‌گویند. با این حال در دو روز گذشته، صحن مجلس شاهد بگو مگو‌های دولتی‌ها در خصوص مصوبه اخیر سران سه قوه و افزایش یکباره قیمت بنزین بود و روز گذشته به همین منظور جلسه‌ای پشت در‌های بسته برگزار کرد و امروز نیز نوبخت با حضور در میان نمایندگان، سعی در متقاعد کردن آنان داشت.

به گزارش «تابناک»؛ اما این جلسات گویا خیلی نتیجه بخش نبوده و نمایندگان دولت موفق به قانع کردن وکلای ملت نشده اند. بعد از جلسه صبح امروز، علی لاریجانی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت: در نشست امروز، موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ از این روی، مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است. بیشتر نمایندگان معتقدند برای کاهش قاچاق سوخت از کشور، نظام سهمیه‌بندی سوخت احیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی، کارآمدترین راهکار‌ها برای کاهش مصرف سوخت، استفاده فراگیر از سوخت CNG در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی است و این موضوع جزو مطالب و پیشنهادهای نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز مجلس بود؛ از این روی، وزارت نفت باید از این مسأله حمایت کند.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه گفت: فعلا سهمیه‌بندی بنزین متوقف است و بنا شده تا مجلس و دولت جلسات مشترکی در این زمینه داشته باشند و درباره راهکار‌ها بحث و بررسی کنند؛ احتمالا پشت در‌های بسته. جلسه غیرعلنی مجلس امروز نیز با حضور نوبخت و برخی از وزرای دولت، در همین خصوص بود.

اما برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که سهیمه بندی و افزایش قیمت مصوب شده و این مصوبه دیر و زود دارد، ولی سوخت و سوز ندارد؛ هر چند نمایندگان با افزایش قیمت‌ها مخالفند، نظر مجلس را در این گونه تصمیم گیری‌ها درست نمی‌دانند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دیروز و امروز به بررسی این موضوع پرداخت و طبق آنچه لاریجانی در اول جلسه گفت، مجلس به هیچ عنوان موافق افزایش قیمت بنزین نیست و هر گونه افزایش قیمت را در وضعیت موجود به ضرر جامعه می‌داند.

بیشتر بخوانید

این نماینده مجلس در پاسخ به این که مصوبه سران سه قوه چه خواهد شد، گفت: نظر مجلس این است که قیمت‌ها افزایش نداشته باشد و با توجه به تبعات اجتماعی و امنیتی که این موضوع می‌تواند داشته باشد، قیمت حامل‌های سوخت در اوضاع کنونی، به صلاح نیست افزایش داشته باشد؛ اما من این را که نظر مجلس تا چه میزان می‌تواند درست باشد، نمی‌دانم؛ باید منتظر واکنش دولت بود، چون الان نمی‌شود گفت، نظر مجلس درباره افزایش قیمت چقدر صائب است، اما معمولا نظر نمایندگان رعایت می‌شود.

وی در پاسخ به این که اگر نظر مجلس لحاظ نشود فکر می‌کنید افزایش قیمت‌ها از چه زمانی اعمال می‌شود، گفت: باید دید تصمیم دولت در مقابل خواست مجلس چیست، بعد از آن می‌توان درباره این موضوع صحبت کرد، اما من امروز اصرار خاصی از سوی نمایندگان دولت در جلسه مجلس ندیدم.

وی گفت: از آنجایی که دولت پیشنهاد دهنده افزایش قیمت در جلسه شورای عالی اقتصادی سران سه قوه است، باید دید دولت چه راهکاری در پیش خواهد گرفت. به نظر می‌رسد در دوره کوتاهی افزایش قیمت نداشته باشیم، اما از اینکه تا چه زمانی افزایش قیمت انجام نشود، از آن بی اطلاع هستم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۸
انقدر با مردم بازی روانی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
سه شنبه ۱۷ اردیبهشت
هنوز ۱۰ دقیقه ازشروع به کار تالاربورس نگذشته شاخص کل ۳۰۰۰ واحد دیگر ریزش کرد
دیروزهم بورس سقوط بیسابقه ۸۳۰۰ واحدی راتجربه کرد
و اما تیترهای صفحه اول روزنامه تخصصی اقتصادی د.ا.
تیتراول : فوبیای تورم بنزینی
تیتر دوم : واکنش ایران به اقدامات امریکا
تیتر سوم : سنگ محک قیمت مسکن !!!
و طبق معمول درمورد سقوط ۸۳۰۰ واحدی دیروز بورس شتردیدی ندیدی !!!!!
اگر هدف جلوگیری از قاچاق سوخت باشد کارت سوخت مشکل را حل خواهد کرد نه چیز دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
دولت از فناوری های روز مثل کارت سوخت و پلاک خوانی همزمان استفاده کنه که همین الآنشم شرکت های داخلی محصولات خوبی براش دارن استفاده کنه و همزمان به مرزبانی اختیارات و تشویقی و حق کشف مناسب بده اگر یک لیتر سوخت یا یک کیلو گندم و خرما رد شد من خودمو معرفی میکنم تیربارونم کنند, دولت یا نمیخواد یا ناتوانه
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
آیا یک دوربین و یک سنسور که پلاک بخونه برای پمپ بنزین ها گرون تر یا کارت سوخت و هزینه اداری ؟با تکنولوژی امروز که نباید مثل 30 سال پیش زندگی کرد! مشکل قاچاقم حل میشه مگر اینکه خود شخص نخواد مشکل حل بشه.
من دچار ضعف اعصاب شدم، میخوام برم کانادا بلکه خوب شدم :(
بالاخره تخلیه حباب بزرگ بورس اغازشد
شبکه خبر صداوسیما قبلا درمواردسقوط بورس بدون اشاره به کلمه« کاهش»فقط زیرنویس میکرد «درپایان معاملات امروزبورس شاخص کل به فلان میزان رسید» امروزانراهم اعلام نکرد !!!! خیلی کنجکاوم فردا صفحه اول یکی از روزنامه های بشدت حامی بورس راببینم احتمالا تیتراولش را به نتیجه بازیهای اسیایی پرسپولیس واستقلال اختصاص خواهد داد ودرمورد دوسنبه سیاه بورس سقوط بیسابقه ۸۰۰۰ واحدی ان شتردیدی ندیدی!!!!!
بله قبل ازیکی دوهفته دیگه افزایشی مخواهیم داشت !!!
چرا فکر میکنید نظر مجلس و دولت یعنی نظر و خواست مردم ؟

خواهشا در هیچ کاری از مجلس و دولت نظر نخواهید

این دو قوه دست در دست هم کشور و مردم را دارن بدبخت میکنند
انچنان رونق اقتصادی ایجادمیکنیم که دیگه کسی نیازمنددریافت یارانه نباشه
علی برکت الله !!!
چرا دولت ها علاقه وافر به افزایش قیمت ها دارند؟ چرا حقوق کارمند و کارگر را متناسب با قیمت ها افزایش نمی دهند؟ چرا هر سال مالیات قشر حقوق بگیر را اضافه می کنند ولی با مالک و مال دار کاری ندارند؟ امسال دریافتی حقوق بین 6.8 تا 11 میلیون 20 درصد مالیات دارد در حالیکه سال گذشته بین 9.2 تا 11 میلیون برابر 15 درصد بود و کمتر از آن 10 درصد، حالا از ابتدای سال گذشته قیمت آپارتمان در بسیاری مناطق تا 4 برابر هم افزایش پیدا کرده ولی دولت هیچ تلاشی برای گرفتن مالیات آن نمی کند، چرا؟ دولتی ها چه منافعی دارند؟ مثلا یک آپارتمان 500 میلیونی حالا نزدیک 1.5 میلیارد برای صاحبش اضافه دارد، چرا بابت این 1.5 میلیارد سود مالیات متناسبی گرفته نمی شود؟
بعد ماه رمضون میخوان
این دولت ناکارآمد تا حد ممکن از جیب مردم دزدی میکنه

اگه مردم اعتراض هم بکنند دوستان سبزشون بر علیه نظام شعار میدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
دوستان سبز ؟ سبز دنبال صلح سبز دنبال اتحاد مردمیه نه درگیری و توهین همه فریب خوردن.
دولتی که قیمت شکر را نمیتواند کنترل کند حتما بی خیال دروغ های آقای نوبخت هم میشود که ما افزایش قیمت سوخت در 98 نداریم.مگه نگفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیشنهاد (طرح پلکانی قیمت بنزین )من اینه که وقتی گریزی از افزایش قیمت بنزین نیست .این کار کاملا تدریجی بشه تا فشار زیادی به مصرف کننده وارد نشود
دوم اینکه وقتی کارت سوخت فعال شد قیمت متفاوت باشد و پلکانی
مثلا تا 60 لیتر 1000 تومن و 40 لیتر بعدی 1200 تومن و20 لیتر بعدی 1500 و 20 لیتر بعدی 2000 تومن
و اگر قراره قیمت ها آزادسازی بشه با شیب کاملا ملایم صورت بگیره
وطرح تدریجی اجرا بشه
سوم آموزش همگانی نحوه کاهش مصرف بنزین
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
پرفسور! ممکنه بفرمائید مردم چطور باید مصرف بنزین رو کاهش بدن؟! وقتی ناچاریم لگن تولید داخل سوار بشیم مصرف لگن هم 2 برابر ماشین خارجی هست چطور باید مصرف کنترل و کاهش پیدا کنه؟!
همه چیز دست دولت هست نشسته کنار میگه لنگش کن! یه افرادی مثل شما هم از خودشون نظریه میدن!
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
تو نابغه ای کشف نشده بودی
یشب بیهوا بعد از اینکه اخبار از اتش سوزی در امریکا و بدبختی در فرانسه گفت یهو میگه بنزین از امشب دو هزار و پونصد تومنه
مگر آن نهاد نگفت با افتتاح پالایشگاه خلیج فارس ایران در زمینه بنزین خودکفا است؟ پس سهمیه بندی و این حرفها چه معنی دارد؟
دولت و مجلس باید بدونن که قیمت بنزین خط قرمز مردم هست. اگه عرضه دارن قیمت بقیه اجناس رو بیارن پایین. قیمت دلار رو بیارن پایین. چرا همش به فکر افزایش قیمت هستن؟
بنزین نباید گران بشه وسلام
وقتی درآمد حاصل از افزایش قیمت به جیب مردم نمیره ومعلوم نیست کجا خرج میشه مردم هم دوسندارن پول بدن.
آزادراهی بزرگراهی آب شیرینی برای جنوبی ها درست کردین که حالا اننظار دارین مردم شاکی نباشن؟
ابتدا مصرف بنزین را کاهش دهید وقتی مردم کمتر نیاز به استفاده شخصی از خودرو داشته باشند افزایش قیمت هم تاثیرش کمتر می شود.
سهمیه یعنی ایجاد محدودیت وهمین امر نیز تاثیر زیادی ردافزایش نرخ تورم خواهد داشت
دولت دوم آقای روحانی دارد راه دولت دوم آقای احمدینژاد را میرود ؟ و به مصوبات مجلس اهمیتی نمیدهد ،و کار خود را میکند ، مانند مصوبهٔ افزایش حقوق کارکنان ،و بازنشستگان دولت که مصوبهٔ مجلس را اجرا نمیکند ،و از بار حقوقی کلمات استفاده میکند ،، عملکرد آقای نوبخت واقعا ضد ملی است ، ناراضی تراشی برای دولت ،و حکومت ؟
مردم فریب نخورید یکماه رمضان ممکن است گرانی نباشد بعد از ماه رمضان کمرتان خورد خواهد شد چون تورم وگرانی ساخته وپرداخته خود دولت است
مردم نمی شودی نشانتان بدهند که آن سرش ناپیدا است!!!!
یک روش و سیستمی را بالاخره باید ایجاد کنند که کسانی بیشتر مصرف می کنند پس بیشنر محیط زیست را آلوده می کنند و بیشتر جاده ها و خیابانها را مستهلک می کنند و بیشتر از خدمات عمومی استفاده می کنند ، در نتیجه بیشتر باید هزینه هایش را بپردازند این عدالت است که متاسفانه نماینده گان مجلس از آنجا که همیشه منفعت شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهند و امسال سال انتخابات مجلس است با این قضیه مخالفت کردند
قیمت کالاها و خصوصآ ارزاق عمومی به شدت در حال افزایش است شکر رسیده به کیلویی 10000 تومان قند یازده هزارتومان!! پوشاک ایزی لایف بزرگسال که دو ماه پیش 23 تومن بود الان شده 130 هزار تومان!! و... خدا به داد این ملت بیچاره در این ایام ماه مبارک رمضان برسه خدایا اینجا کجای کره ی زمین هست؟!!!!
یه روز در بازار رب پیدا نمیشه!
یه روز بادمجون سیاه!
یه روز برنج!
یه روز قند !
یه روز تخم مرغ!
یه روز ماکارونی!
واقعا نمی دونم! خودت به دادمون برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
مگه خدا ما رو اصلا میخواد که به دادمون برسه؟اگه ما رو میخواست اینهمه نعمت و سرسبزی و کوه و جنگل رو به اروپا و آمریکا نمیداد میداد.به ما
واقعامجلس شورادرچنددوره اخیربی ثمرترین وحتی مضرترین نهادکشوربوده است!قبول نکردن افزایش حقوق منطقی ازطرف دولت؛عدم اعتراض به گرانی سوخت گازCNGخودروهای دوگانه سوز وحالاهم گران نکردن بنزین وپایین آمدن درآمددولت و۰۰۰!ضرر برروی ضرر!
اعتراض سراسری به افزایش قیمت بنزین مثل جلیقه زردهای فرانسه
دولت به فکر قاچاق نیست به فکر جیب خودش و اطارفیانش است . بیچاره ملت !
خودمون انتخاب کردیم حالا هم باید تاوانش رو پس بدیم
مجلس زیرنفوذدولته
بعد از انتخابات مجلس گرون میشه ملت هم عادت گردند
افزايش قيمت بنزين به همراه سهميه بندي آن بعد از انتخابات مجلس اتفاق خواهد افتاد.فعلا به حضور مردم نياز دارند.
افزایش قیمت بنزین بعد ازاتمام سایه جنگ ..چند ماه دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل