بازدید 22747
«بورس تابناک» در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه بررسی کرد؛

چرایی سقوط ۸۰۰۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران/ هراس فعالان بازار در واکنش به سخنان ترامپ/ عقب نشینی امروز هیجانی بود/ وضعیت بنیادی شرکت‌ها همچنان در مدار مثبت قرار دارد

بررسی جزییات بنیادی حاکی از آن است که ریزش امروز بازار از دیدگاه بنیادی دلیل خاصی نداشته، چون دلار در مسیر افزایشی بوده و عامل ریالی بازار مثبت است، برخی صنایع مثل دارو در حال گرفتن مجوز برای افزایش نرخ کالاهای خود هستند و تنها خبر منفی را در گروه سیمان شاهدیم.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 06 May 2019
تابناک اقتصادیکارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه شاخص تا ارتفاع ۲۵۰ هزار واحدی صعود خواهد کرد، گفت: به نظر می‌رسد ریزشی که امروز در بازار شاهد آن بودیم، همان اصلاحی باشد که فعالان آن را پیش بینی کرده و در انتظار آن هستند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز بورس تهران در واکنش به برخی اخبار همچون اعزام ناو آمریکایی به خلیج فارس و همچنین اعمال تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر ۵۲۵ میلیارد دلار از کالا‌های چین از جمعه هفته آتی، رکورد دیگری را ثبت کرد و با کاهش ۸۲۳۶ واحدی معادل ۳.۶۸ درصد مواجه شد که یکی از شدیدترین ریزش‌ها در تاریخ پنجاه ساله بورس تهران بوده است.

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک با تشریح چرایی ریزش امروز بورس گفت: اتفاق خاصی در بازار نیفتاده و اخبار منفی نیز از لحاظ بنیادی به بازار مخابره نشده، بلکه به نظر می‌رسد شاخص با نوعی اصلاح در مسیر رشد خود مواجه شده است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری اعمال تعرفه‌ها از طرف آمریکا بر قیمت کامودیتی‌ها تصریح کرد: چنین موضوعی می‌تواند عقب نشینی را در بورس رقم بزند و همان گونه که شاهد بودیم شاخص کل هم وزن حدود ۱۲۰۰ واحد کاهش داشت، در حالی که شاخص کل با ریزش ۸۲۳۶ واحدی مواجه شد و در حقیقت نماد‌های بزرگ و شاخص ساز بودند که بیشترین منفی امروز را به دماسنج بازار تحمیل کردند.
 
بورس

قاسمی با بیان اینکه ریزش ۳.۶۸ درصدی شاخص کل با توجه به دامنه ۵ درصدی آن با صف فروش اکثر سهام همراه بوده، تصریح کرد: به نظر می‌رسد ریزشی که امروز در بازار شاهد آن بودیم، همان اصلاحی باشد که فعالان پیش بینی کرده و در انتظار آن به سر می‌بردند.

وی ادامه داد: این نخستین اصلاح جدی در سال ۹۸ بوده و در عقب نشینی‌های قبلی بازار شاهد آن بودیم که مثلا شاخص کل در محدوده ۳ درصد مثبت با صفوف فروش مواجه بوده و کمی عقب نشینی کرده و مثلا در پایان ساعت معاملات در محدوده یک درصد مثبت به کار خود پایان می‌داد و در حقیقت مثبت‌های بازار کاهش می‌یافت.

قاسمی افزود: پیش بینی می‌شد که این اصلاح در واکنش به عدم تصویب اف‌ای تی اف رخ دهد، ولی امروز شاهد این اصلاح با عکس العمل بازار در قبال صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا بودیم.

وی ادامه داد: بررسی جزییات بنیادی نیز حاکی از آن است که ریزش امروز بازار از دیدگاه بنیادی دلیل خاصی نداشته، چون دلار در مسیر افزایشی بوده و عامل ریالی بازار مثبت است، برخی صنایع مثل دارو در حال گرفتن مجوز برای افزایش نرخ کالا‌های خود هستند و تنها خبر منفی را در گروه سیمان شاهدیم.

قاسمی با اشاره به عرضه‌های امروز فملی و ذوب در بورس کالا تصریح کرد: قیمت‌ها در بورس کالا نیز در حال رشد بوده و به اعتقاد من این اصلاح قیمتی برای بازار لازم بوده و شاید در کوتاه مدت و مثلا در آغاز معاملات فردا، بورس با صفوف فروش مواجه شود لیکن در ادامه بازار به تعادل خواهد رسید.

وی ادامه داد: رشد بورس طی دو ماه اخیر کمی فعالان را دچار ترس کرده چرا که در شهریور گذشته بازار سرمایه طی یک ماه بازدهی بیش از ۴۰ درصدی را تجربه کرد و اکنون نیز شاهد آن هستیم که بازدهی بازار به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه نسبت به اوج خود در مهرماه گذشته نیز با توجه به شرایط فعلی عقب‌تر است، ادامه داد: شهریور گذشته دلار در سامانه نیما، حدود هفت تا هشت هزار تومان قیمت گذاری می‌شد، در حالی که اکنون بیشتر است و همچنین اکنون قیمت‌ها در بورس کالا بر اساس دلار بیش از ۱۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود، در حالی که این رقم در تابستان ۹۷ گذشته کمتر از هفت هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه ترس فعالان بازار بی مورد بوده چرا که شرایط با آن زمان متفاوت است، ادامه داد: مسأله‌ای که اکنون ممکن است بر بازار تأثیر داشته باشد کاهش قیمت نفت در اثر فشار‌های ترامپ است که می‌تواند بر نماد‌های پالایشی و پتروشیمی تاثیر داشته باشد.

بر اساس این گزارش و به نقل از خبرگزاری CNBC؛ امروز هر بشکه نفت خام سبک WTI ایالات متحده در ساعت ۴:۰۲ به وقت تهران در معاملات آتی به قیمت ۶۰ دلار و ۴۴ سنت معامله شد که نسبت به آخرین معامله ۱ دلار و ۵۰ سنت یا ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین نفت خام دریای شمال (برنت) در معاملات آتی به قیمت ۶۹ دلار و ۳۴ سنت به ازای هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت قبلی یک دلار و ۵۱ سنت یا ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

ترامپ روز یکشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که قصد دارد تعرفه گمرکی وارده از سوی ایالات متحده بر کالا‌های چینی را به صورت چشمگیر افزایش دهد. این اقدام وی موجب سقوط بازار‌های جهانی از جمله بازار جهانی نفت خام شده است.

جفری هلی، تحلیلگر ارشد بازار در زمینه کارگزاری آتی در شرکت OANDA در این باره اظهار داشت: ترامپ در روز یکشنبه و با تهدید به وضع تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر ۵۲۵ میلیارد دلار از کالا‌های چین از جمعه هفته آتی، اظهارات کوبنده‌ای داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
تحلیل ارائه شده اصلی ترین عامل که همان اعمال تحریمها در صنعت پتروشیمی هست را درنظر نگرفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
صنعت پتروشیمی تحریم نشده و نخواهد شد. چون سازوکارش با نفت متفاوته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
همه سهم ها منفی 5 بود. مگه فقط پتروشیمی بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
میزان رشد شرکت های بورسی نسبت به بازارهای موازی بسیار کم تر است.....
با عجله شروع به خرید و فروش نکنید با دانش خرید و فروش کنید و صبر داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
به قول دوستان حرفه ای در بازار بورس همیشه سود از آن کسی می شود که در قیمت مناسب خرید کرده باشد و صبر داشته باشد
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
تحريم بر خيلي از شركتهاي پتروشيمي تاثيري ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
سه شنبه ۱۷ اردیبهشت
هنوز ۱۰ دقیقه ازشروع به کار تالاربورس نگذشته شاخص کل ۳۰۰۰ واحد دیگر ریزش کرد
دیروزهم بورس سقوط بیسابقه ۸۳۰۰ واحدی راتجربه کرد
و اما تیترهای صفحه اول روزنامه تخصصی اقتصادی
تیتراول : فوبیای تورم بنزینی
تیتر دوم : واکنش ایران به اقدامات امریکا
تیتر سوم : سنگ محک قیمت مسکن !!!
و طبق معمول درمورد سقوط ۸۳۰۰ واحدی دیروز بورس شتردیدی ندیدی !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
یک کارشناس بورس روند صعودی چندهفته اخیر و ریزش سهمگین دو روز گذشته بورس رامنطقی اعلام کرد
عجب ! پس رشد روزانه ۴-۵ هزار واحد بورس منطقی بود ! وریزش ۸۳۰۰ واحدی دیروز و ۷۷۰۰ واحدی امروز هم طبیعی و نشانه استراحت بورس است !!!! وتقارن این استراحت کماگونه با اعلام تحریم قریب الوقوع محصولات پتروشیمی و ورود ناوهواپیما بر و اعلام خروج نسبی ازبرجام و احتمال تصویب نشدن اف ای تی اف و ... کاملا تصادفی بوده و فقط مربوط به استراحت است !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
بورس هرچی تواین دوسه ماه دولپی خورده داره بالا میاره روزی ۸۰۰۰ واحدداره سقوط میکنه البته به تعبیربرخی کارشناسان بورس این روندکاملا طبیعیه و الان بورس درفازاستراحت و اصلاحه !!!
اقای کارشناس جناب راننده گفته بود فقط ۲۰ دقیقه برای استراحت وچایی توقف میکنه اقا استراحتت تبدیل به خواب عمیق شده پاشو اتوبوس سه ساعت پیش رفت جاموندی !!!!
وقتی تولید و تجارتی وجود نداره دلیلی نداره شاخص بورس تقویت بشه. بورس به زودی به شدت روند نزولی خواهد داشت
پاسخ ها
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
برعکس الان فصل برگزاری مجامع و اعلام صورت های مالی شرکت ها است و وقت رشد سهام های ممتاز بازار سرمایه است
از قدیم گرفتن هر گردی گردو نیست
باید برای پیدا کردن سهام شرکت های ممتاز و سوده زمان گذاشت و بعد از خرید در قیمت مناسب صبر کرد و هیجانی عمل نکرد
وقتی صعود میکنه هیچی نمیگید سقوط می کنه حرف میزنید
پاسخ ها
مخاطب بورس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
پیشتازی بورس همچنان ادامه دارد/ جهش ۴۴۸۰ واحدی شاخص کل

این تیتر خبر شنبه تابناک بود. بهتره قبلش بررسی کنید بعد اظهار نظر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
صعود با شاخص سازی درست میشه. برای جذب سرمایه مردم. ولی عملاً چون پشتوانه نداره زمین خواهد خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
اتفاقا همش از صعودش حرف زده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
مثل اینکه تابحال تیترهای حماسی که بعضی روزنامه های تخصصی اقتصادی موقع رشدبورس میزنند راندیدی اتفاقاوقتی بورس سقوط میکنه این روزنامه ها وصداوسیما درفازسکوت فرومیرن وشتردیدی ندیدی !!!
یعنی باید با حرف یک نفر در آنسوی جهان اینقدر در سطح وسیع درجامعه شاهد عکس العمل باشیم .به نظرتان یک مقدار عجیب نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
حسین آقا، عصر حجر که نیست برادر. الان قرن 21 هستیم و هر لحظه داره یه خبر میاد
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
تا اون یه نفر کی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
عجیب یعنی چه مگر تو این مملکت زندگی نمی کنید . دستور داده شده و عوامل داخلی اجرا میکنند .
بالاخره تخلیه حباب بزرگ بورس اغازشد
شبکه خبر صداوسیما قبلا درمواردسقوط بورس بدون اشاره به کلمه« کاهش»فقط زیرنویس میکرد «درپایان معاملات امروزبورس شاخص کل به فلان میزان رسید» امروزانراهم اعلام نکرد !!!! خیلی کنجکاوم فردا صفحه اول روزنامه بشدت حامی بورس راببینم احتمالا تیتراولش را به نتیجه بازیهای اسیایی پرسپولیس واستقلال اختصاص خواهد داد ودرمورد دوسنبه سیاه بورس سقوط بیسابقه ۸۰۰۰ واحدی ان شتردیدی ندیدی!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
وقتی در عرض یک ماه 30000 واحد بدون اصلاح بالا رفته، یک چنین اتفاقی هم میفته. هم اون افزایش ها هیجانی بود هم این کاهش. فقط کسی سود می کنه که درکیر هیجان نشه. چه در مثبت ها چه در منفی ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بچه از بورس چی می دونی اومدی این زیر پیام می نویسی ؟ وقتی قیمت همه چیز با تورم بالا رفته می خوای بورس هم پای تورم بالا نره
بخیال خودون تو این 6 سال با افزایش مصنوعی و دستساز شاخص مردم رو تشویق کردین پولاشونو بیارن تو بورس بازی و سهام . مدتهاست که در وخیم ترین رکودهای تورمی و تعطیلی سریالی بنگاههای تولیدی بعلت وخامت شدید بازار ، این شاخص رو روزی 5000 تا 5000 تا بردین بالا !!! عین سوپرمن که میگفت بالا بالا بالاتر بالاخره شاخص بورس جونتون منظومه شمسی رو رد کرد . از یکطرف تهی کردن بازار املاک و مستغلات از نقدینگی و کشوندن اون به تالار شیشه ای مهیب ترین رکود طولانی در تاریخ مسکن کشور رو رقم زد و چون مسکن لوکوموتیو رشد اقتصادیه دومینووار همه بازارها دیگه رو با خودش تو خواب رکود برد که ضربه جبران ناپذیری بر ساختار اشتغال آفرینی و رشد و توسعه کشوره . از طرف دیگه اینقدر شاخص رو بکمک خریدهای عجیب حقوقیهای دولتی مدام بالا و بالاتر بردین که بصورت خنده آوری اغراق آمیز و بالا و شکننده شده . درست مثل این میمونه که دریایی از آب رو داخل یک آکواریوم شیشه ای نازک ریخته باشی که کوچکترین ترکی خالیش میکنه . بورسی که هیچ چیش نرمال نیست و اکثر فعالان موجود توش هم فقط روی هیجان سهام خریدن و درک و علم درستی از این موضوع ندارن . خود دانید با این طرز ادارۀ اقتصادتون
ثروتمندانی که اطلاعات سکرت از شرکتهای بورسی دارند ، گوششان بدهکار این حرفها نیست
سازمان بورس و انفراکتوس!
بورس بدون پشتوانه ، مثل پول بدون پشتوانه
تازه اولشه !!!
ادم عاقل دراین شرایط نمیادتوبورس سرمایه گذاری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
آره آدم بی عقل باید بره توی دلار، سکه و طلا و خودرو کالای مصرفی و .... سرمایه گذاری کنه تا زن و بچه خودش و ملتش رو نابود کنه، نه؟ بعدشم فکر کنه خیلی عقل داشته دریغ از اینکه نمی دونه اولا فقط به فکر جیب خودش بوده نه همه مردم، دوم فردا باید کل سود مثلا به دست آورده رو برای خرید خونه گرون، ماشین گرون، کالای گرون، رفت و آمد گرون و .... به باد بده
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
ناشناس 15:53 فریاد میزنه کارگزار بورسی . دیگه این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست . 6 ساله مسکن رو با خوبوندن نقدینگی مردم بالای سهام یکمشت موسسه ورشکسته و آمارساز خوابوندین ، اقتصاد و اشتغال رو داغون کردین همه فدای بورس شده . 8000 سقوطه ؟!! چنون با سر و کله بیاد پایین که حال کنی . صبر کن و ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
ناشناس 17:12 چرا ناراحت میشی خوب ببین شرکتها و کارخانه ها حداقل دارای زمین ساختمان و دارایی های دیگر هستند که با افزایش قینت روبرو .. شده اند
aszx
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اآدم عاقل توی بورس سرمایه گذاری نمیکنه که باعث رشد اقتصادی بشه بلکه به دلالی ارز و طلا و رانت و واردات کالاهای چینی و غیره متناسب پولش رو میاره که فقط سود کنه و حالا مردم رو بد بخت میکنه جهنم.....
دوشنبه سیاه بورس
من تخلیه حباب بزرگ بورس راپیش بینی کرده بودم وهشدارداده بودم
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
همه بدبختیها بخاطر همین منم زدنهاست
یک ماه پیش من وهمکارم باسرمایه برابر سرمایه گذاری کردیم من دلارخریدم و اون باوجود هشدارهای من سهام بورس خرید نتیجه این شدکه من دراین مدت چندمیلیون سودکردم و اون چندمیلیون ضرر!!! امروز بالاخره فهمیدچه اشتباهی کرده وبرای جلوگیری ازضرربیشتررفت سهامشو فروخت
پاسخ ها
aszx
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
همین دیگه .... وقتی یه عده بدون داشتن دانش و هیجانی عمل میکنن و وارد بازار میشن ... باعث رشد بی دلیل و ریزش ویرانگر میشه . شما هم به دلالیت نناز کمی سواد اقتصادی یاد بگیر
اقای قاسمی سری قبل هم جواب جنابعالی را داد
که بورس بی مورد بالا میدود و اگر هم رفته بالا بدلیل دلار بود .
و ان ۲۵۰ هزارتا سریع ۸۰۰۰ تا عقب گرداست . پس بورس را با موارد و سنخان سیاسی باید عجین کرد نه به تحلیل های ما .
چرا ۸۰۰۰ تد افت دارید . بدلیل اینکه نقدینگی در کشور بالاست و ثبات اقتصادی نیزت با یک طوفان . باران . سیل .سخنرانی ترامپ و... بورس و دیگر موارد دچار تغییر می شود .
به نظر من باید شاخص بورس و دیگر شاخص ها را در مباحث سیاسی مورد نقد و بررسی قرار دهید اگر انها درست شود ثبات اقتصادی خواهد بود .البته بورس بازان و بازار سرمایه د گیر این موارد هستن . وبقیه جامعه زیاد در گیر ان نیست فقط ترکش گرانی قیمت نصیب انها می شود که چون زیاد اثر گذار نیست . توجهی به ان نمی کنند .
چندنفرازهمکارام که توبورس سرمایه گذاری کرده بودن بتدریج همه پولاشونو ازبورس خارج کردند از هرکدام میپرسیدم در این رشدهای چندهزارواحدی روزانه هفته های اخیربورس چقدرسودکردید بلااستثناهمه میگفتن ضرر کردیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
خرید در قیمت نامناسب + اگر هم خرید درست بوده صبر برای رسیدن به سود نداشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بخاطر اینکه شما حسادت نکنید گفتن ضرر کردیم. الان شما اگه 10 میلیارد سرمایه داشته باشی جار میزنی به همه میگی؟؟ اینجور مواقع باید فعل رو در یک منفی ضرب کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
ما که سود خوبی کردیم..‌بلد نیستن هیجانی و استرسی خرید و فروش میکنن نیان تو بورس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
من هم ششماه هست وارد بورس شدم و 1.7 برابر سود بانکی نصیبم شده.
بورس ایران یعنی ضرر مطلق !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
اگر مکانیزم های آن درست باشد جلوی دلالی را می گیرد و پول را به سمت شرکت های تولید می برد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
رشد شاخص بخاطر افزایش شدید سهام های بلوکی خودشونه بعد سهام بی ارزش و مصنوعی که تو دست مردم ساده لوحه تا خرخره تو ضرر . خخخخخخخخخخخ
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بورس بالا و پایین زیاد داره. من 14 تومن گذاشتم تو پنج شش ماه 5 تومن سود کردم. باید صبر کرد. در صورتی که ابتدا تا 700 تو ضرر بودم.
بورس بای بای
کاملا قابل پیش بینی بود
باداورده رابادمیبره
بعضی از صفهای فروش جمع شدند و یا حجم صف کاهش پیدا کرد. بر اساس آمار معاملات، حقوقی ها در این فرصت حسابی خرید کردند. این صفها یکی دو روزه جمع میشه و دوباره بورس به مدار مثبت برمیگرده.

ارزش دلاری بورس نصف سال گذشته هست و با توجه به افزایش سه برابری ارز، بورس حالا حالاها جای صعود داره.
بورس تا ۱۷۰ هزار سقوط میکنه فعلا همه بازارها حبابی شده ؟؟؟!! خودرو ، ارز ، طلا ، و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
به پنجاه هزار واحد هم میرسه . بی نهایت حباب داره
دولت دلال پرور بورس به چه دردش میخوره. دلالان ارز- سکه- خودرو -مسکن و... ضرر نکنن .بورس کلا نابودم بشه براشون اهمیتی نداره.
به نظر من الان موقع وارد شدن به بازار بورس هست.
سرمایه گذاری دربورس دستکاری شده= دودشدن سرمایه
رشد منفی ۶درصد تولید ملی و بازدهی ۴۰درصد بورس جلل الخالق
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
دوست عزیز همیشه اینطور نیست که افزایش شاخص بورس به معنای افزایش و رونق تولید باشد. در شرایط تورمی و افزایش قیمت ارز افزایش شاخص بورس فقط به معنای بروز شدن ارزش دارایی شرکت ها و ارزش جایگزینی آنهاست. برای شرکت های صادرات محور هم به معنای افزایش ارزش ریالی تولیدات است در حالیکه تولید ممکن است روند کاهشی هم داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
16:57 قشنگ معلومه اندک سوادی نداری
بورس کاری با اقتصاد ندارد.
بورس میز قماری است که در کنار تولید و زندگی مردم براه آنداخته میشود. اگر همه بورس هم بصفر برسد حتی تولید در کشور مربوطه باندازه یک جفت کفش هم کم نمیگردد.
تنها چیزی که اتفاق میافتد آقازادگانی که بازنده بوده اند، خودکشی میکنند. در روزنامه‌های خارجی کم نیست خبر خودکشی میلیونری در برزیل و آلمان و چند میلیاردر در آمریکا وچین!! ولی زندگی همگانی همچنان رودخانه ای بدون عجله همچان بروال همیشگی خود ادامه خواهد داد درست مانند زمانیکه هنوز بانکها این میز رولت را تشکیل نداده بودند.
هنوز یه سوالی بی پاسخ مونده . چرا قیمتها در دنیا با حرف ترامپ بالا یا پایین میشند . چرا همه دنیا در اقتصاد از ترامپ تبعیت میکنند .‌اصلا چرا تو دنیا ترامپ برای موضوعات مهم تصمیم میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
چون قدرت داره

و

هر غلطی دلش بخواد رو میکنه !!!!!
آقا جان سهم مس و آهن وفولاد سیمان و قطعات یدکی خودرو لااستیک ضرر ندارد
من که سود کردم و از دلال بازی ودلار خریدن بیزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بورس بازی که ازدلالی هم بدتره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
شاهنامه آخرش خوشه . ادامه بده آخرشو می بینی
میدونید بورس مخفف چیه ؟!
ب : بازار
و : ورشکسته
ر : روبه
س : سقوط
والا من توی این مدت 60 درصد سود کردم کمتر از 3 ماه اینکه شما سود نکردی بخاطر اینه که با سیگنال این کانالهای کلاه بردار خرید و فروختید لطفا کمی مطالعه تون رو ببرید بالا توی کلاس های آموزشی شرکت کنید از بنیادی گرفته تا تکنیکال تا بتونید خودتون سهما رو بخرید با آدمهای خوش نام مشورت کنید و از سفته بازها و افراد بدنام دوری کنید راز سودبردن توی بورس اینه برادر من
بورس کاری با اقتصاد واقعا موجود ندارد.
بورس میز قماری است که در کنار تولید و زندگی مردم براه آنداخته میشود. اگر همه بورس هم بسمت صفر میل کند حتی تولید در کشور مربوطه چیزی در اقتصاد مردم کم و کسر نمیگردد.
تنها چیزی که اتفاق میافتد آقازادگانی که بازنده بوده اند، خودکشی میکنند.
در روزنامه‌های خارجی کم نیست خبر خودکشی میلیونری در برزیل و آلمان و چند میلیاردر در آمریکا وچین، پس از جمعه ای سیاه!! ولی زندگی همگانی همچنان رودخانه ای بدون عجله همچان بروال همیشگی خود ادامه خواهد داد درست مانند زمانیکه هنوز بانکها این میز رولت را تشکیل نداده بودند.
سالها تجربه ی فعالیت خرید و فروش سهام و چند سال تجربه ی مدیریت بورس و سهام یکی از عظیم ترین شرکتهای بورسی رو دارم.نکته ای رو عرض میکنم که امیدوارم خوانندگان عزیز به خاطر داشته باشند:


در بازار بورس ایران با این سبک و سیاق و نحوه ی انجام معاملات و نحوه ی گزارش دهی شرکتهای بورسی،تحت هر شرایطی سهامدار جزء بازنده س. از تجمیع باخت تعداد زیاد سهامداران جزء ، سود بادآورده ی سهامداران عمده و بورس بازان دارای اطلاعات نهانی رقم میخوره.
اوضاع اقتصادی خرابه چطورانتظار دارین بورس رشد کنه
عجب
یک کارشناس بورس روند صعودی چندهفته اخیر و ریزش سهمگین دو روز گذشته بورس رامنطقی اعلام کرد
عجب ! پس رشد روزانه ۴-۵ هزار واحد بورس منطقی بود ! وریزش ۸۳۰۰ واحدی دیروز و ۷۷۰۰ واحدی امروز هم طبیعی و نشانه استراحت بورس است !!!! وتقارن این استراحت کماگونه با اعلام تحریم قریب الوقوع محصولات پتروشیمی و ورود ناوهواپیما بر و اعلام خروج نسبی ازبرجام و احتمال تصویب نشدن اف ای تی اف و ... کاملا تصادفی بوده و فقط مربوط به استراحت است !!!!
تیترهای صفحه نخست روزنامه اقتصادی بشدت حامی بورس وضدبازارهای رقیبش بخصوص مسکن یعنی روزنامه ....... به سقوط بیسابقه ۸۳۰۰ واحدی دیروز این بود :
تیتراول : فوبیای تورم بنزینی
تیتر دوم : واکنش ایران به اقدامات امریکا
تیتر سوم : سنگ محک قیمت مسکن !!!
حالابایدمنتظرماند وواکنش این روزنامه رابه سقوط ۷۷۰۰واحدی امروز را مشاهده کرد !!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار