بازدید 16434
ادامه شکایات‌ بین‌المللی ایران علیه آمریکا؛

۸۰ میلیون ایرانی از تحریم‌ها ضربه خورده‌اند/ بیماران و سیل‌زدگان در رأس آسیب دیدگان تحریم

به واسطه آ‌ثار ناشی از تحریم و تضییقات به مردم و گران شدن دارو و ایجاد محدودیت‌ها در زندگی مردم، آقای رئیس‌جمهور خواستار بررسی این موضوع از جنبه‌های حقوقی و کیفری شدند؛ برای نمونه، بر پایه گزارش‌ها در موضوع سیل، اجازه واریز یک ریال به سیستم بانکی ما داده نشد، در حالی که این موضوع حقوق بشری بود و هیچ شائبه‌ای نداشت.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 04 May 2019

پس از خروج یکجانبه آمریکایی‌ها از قرارداد بین المللی برجام، که هفت کشور جهان زیر آن را امضا کرده بودند و به موجب آن شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم گرفته بود ـ دونالد ترامپ تحت تأثیر افرادی که این روز‌ها وزیر امور خارجه کشورمان آن‌ها را گروه B می‌خواند، تصمیم به اعمال تحریم‌های سختی علیه جمهوری اسلامی ایران و مردمش گرفت که به اذعان مقامات آمریکایی، سخت‌ترین نوع تحریم‌ها در تاریخ به شمار می‌آیند.

به گزارش «تابناک»؛ به دنبال این رویکرد دولت آمریکا علیه ملت و حکومت ایران، بسیاری از مسائل حتی در بعد بشردوستانه نیز تحریم شده است، در حالی که این مسأله در تمامی اعلامیه‌های حقوق بشری دنیا چذیرفته نیست. نمونه چنین تأثیراتی را می‌توان در جلوگیری از ورود دارو به کشور برای درمان بیماران و همچنین جلوگیری از ورود مبالغ اهدایی کشور‌های دنیا برای کمک به سیل زدگان سیل اخیر در ایران دید.

البته در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به دنبال شکایت حقوقی جمهوری اسلامی ایران از دولت آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه، این نهاد حقوقی بین المللی، اعتراض آمریکا به «صلاحیت» دیوان و «قابلیت استماع» پرونده مطروحه از سوی ایران را رد کرد.

ایران در اعتراض به توقیف حدود ۲ میلیارد دلار از پول ایران توسط امریکا با ادعای حمایت ایران از تروریسم به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده وجلسات مقدماتی این دادگاه برگزار شده بود؛ اما به دلیل اعتراض امریکا به دیوان مبنی بر اینکه این دیوان صلاحیت بررسی این شکایت را ندارد، امروز دیوان رأی خود را در مورد اینکه هم «صلاحیت بررسی» و هم «قابلیت استماع» این پرونده را دارد، صادر کرد.

با این رأی دیوان بین المللی دادگستری، بررسی شکایت ایران از آمریکا آغاز شد که احتمال دارد حدود دو سال به طول بینجامد. دیوان عالی آمریکا سال ۲۰۱۶ حکم به مصادره حدود ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران داد و قرار شد که این دارایی‌ها به خانواده‌های قربانیان انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ میلادی پرداخت شود. دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ دعوایی را علیه ایالات متحده آمریکا به دلیل ضبط و توقیف اموال بانک مرکزی به استناد عهدنامه مودت مورخ ۱۹۵۵ میلادی (۱۳۳۴ شمسی) مطرح کرد.

شکایت دولت جمهوری اسلامی ایران علیه ایالات متحده آمریکا نزد دیوان از این روی صورت گرفته که در عهدنامه ۱۹۵۵ تصریح شده هر یک از طرفین می‌توانند اختلافات ناشی از تفسیر یا اجرای این عهدنامه را به دیوان بین المللی دادگستری ارجاع دهند. این رأی دادگاه لاهه دقیقا همزمان با آغاز نشست ورشو با موضوعیت ایران صورت گرفت که به اعتقاد کارشناسان بین المللی این شکست بزرگی برای سیاست خارجی آمریکا در مواجهه با ایران محسوب می‌شد.

حالا «لعیا جنیدی» در پنجاه و هفتمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی به رویکرد حقوقی و کیفری جدید ایران در مقابل ایالات متحده اشاره کرده و در مورد طرح دعوا علیه آمریکا گفته است: به واسطه آ‌ثار ناشی از تحریم و تضییقات به مردم و گران شدن دارو و ایجاد محدودیت‌ها در زندگی مردم، آقای رئیس‌جمهور خواستار بررسی این موضوع از جنبه‌های حقوقی و کیفری شدند؛ برای نمونه، بر پایه گزارش‌ها در موضوع سیل، اجازه واریز یک ریال به سیستم بانکی ما داده نشد، در حالی که این موضوع حقوق بشری بود و هیچ شائبه‌ای نداشت.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور اعتقاد دارند که دعوای حقوقی و کیفری طرح شود، اما از نظر مقررات حقوق جزا با ملاحظاتی روبه رو هستیم؛ مثلا دولت‌های خارجی و مقام‌های سیاسی مصونیت دارند و بیشتر عناوین مخصوص نظام حقوقی ما هستند و عناوین عام‌القبول در قانون جزایی ما منعکس نشده است. در مجموع ملاحظات ما نشان داد، شاید اثرگذاری آن کمتر باشد؛ بنابراین ما پیشنهاد دادیم که بیشتر روی جنبه حقوقی موضوع متمرکز شوند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد: بر همین اساس مصونیت از دولت آمریکا سلب می‌شود؛ البته بیشتر ساماندهی دعوا مدنظر ماست، چون نزدیک به ۸۰ میلیون انسان و بیشتر شرکت‌ها شامل این محدودیت شده‌اند، در حالی که بسیاری از این شرکت‌ها از لحاظ حقوقی جدا از دولت هستند.

البته ایران پیش از این نیز دعوایی علیه امریکا جهت جلوگیری از رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم سیل زده ایران مطرح کرده بود که معاون حقوق رئیس جمهور در این باره این گونه توضیح داده است: یک دعوا در دادگاه دادگستری بین‌المللی است که دادخواستش ارایه و بخش مربوط به سیل‌زدگان اخیر هم به عنوان مستندات دادخواست موجود، به پرونده آن دعوا اضافه شده است.

وی ادامه داد: در عین حال، این اتفاق نقض دستور موقت هم هست، چون دستور موقت کمک‌های بشردوستانه یا حتی معاملات مربوط به کمک‌های بشر دوستانه را هم دادگاه دادگستری بین‌المللی گفته که باید آزاد باشد. البته این موضوع با دادگاه دادگستری بین‌المللی است که در تفسیر عهدنامه این قسمت را جزو صلاحیت‌های خودش بداند. این مهم است که این موضوع را این دادگاه جزو صلاحیت‌های خودش می‌داند یا خیر.

جنیدی گفت: به غیر از آن ممکن است همه مردم نخواهند خسارات خود را مطرح کنند. بخشی از قشرهایی که در زمان سیل نیازمند اقلامی بودند که باید به آن‌ها می‌رسیده، مستحق این امر بودند بخواهند در بخش مسئولیت مدنی همین دادگاه حضور پیدا کنند. مردم آسیب دیده لازم است بدانند که در اثر تحریم این اتفاق افتاده است و شاید گروه‌هایی از مردم بخواهند در این چهارچوب طرح دعوا کنند.

مقامات آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ در اظهارنظر‌هایی فرافکنانه پیرامون تحریم‌هایی که این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است، گفته اند که هدف تحریم‌ها، ضربه زدن به حکومت ایران است! اما در واقع هیچ گاه نمی‌توان مردم و ملتی که در یک کشور زندگی می‌کنند را جدای از حاکمیت و دولت خواند.

در حقیقت همان طور که به تازگی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفته: «حتی یک ایرانی را پیدا نمی‌کنید که گزینه تسلیم در برابر آمریکایی‌ها را برگزیند» رویکرد آمریکایی‌ها در اعمال سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که بخش زیادی از مردم به ویژه قشرهای متوسط و فرودست جامعه، ضربه‌های زیادی از این ناحیه متحمل شده اند و همچنان هم دچار مشکلات ناشی از این رویکرد آمریکایی‌ها هستند.

اکنون بیمارانی که نیازمند دریافت دارو‌های وارداتی هستند و همچنین مردمی که در پی حوادث غیرطبیعی و غیرمترقبه نظیر سیل اخیر دچار بیشترین مشکلات هستند و نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه بین المللی، بیشترین آسیب را از تحریم‌های آمریکا دیده اند. بر خلاف سخنان مقامات آمریکایی، این مردم ایران هستند که از ناحیه تحریم‌ها بیشترین آسیب را دیده اند و در حقیقت هدف مستقیم این رویکرد آمریکاست. برای همین، باید یک نهاد بین المللی نظیر دادگاه لاهه به این موضوع ورود کرده و جلوی این اقدام غیرانسانی و مغایر با اعلامیه‌های حقوق بشری را بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲۳
اگر از برجام خارج نشیم امریکا نفت صفر می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
سیل خوزستان ناشی از تحریم نیست
ناشی از مدیریت غلط مدیران اصفهانی و یزدی هست
وقتی که در بهمن ماه وزارت نیرو نامه های کمیسیون امنیت ملی و سازمان هواشناسی رو دریافت میکنه و هشدار سیل رو نادیده میگیره و به تخلیه حتی ۵درصد سدها اقدام نمیکنه این میشه فاجعه برای خوزستان

تحریم چه ربطی به سیل داشت؟
سیل و بدبختی رو مدیران بوجود آوردند
باید این مدیران بازخواست بشن
خسارت صدها هزار میلیارد تومانی و آوارگی مردم و آسیب های روحی روانی نتیجه این نوع مدیریت هست

برای مهناز افشار بخاطر یک توییت احضاریه میاد حالا خوب یا بد من‌نمیدونم اما برای وزیر نیرو چی ؟
آیا مدعی العموم نباید بررسی کنه؟
ناشناس
| Australia |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
تابی چرااا بررسی نمی کنی این تاثیرات مرگ بر گفتن های هر ساله رو؟؟؟ چقدر سود داشته برای ایرانی و وجهه یک ایرانی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
قرار بود و شعار میدادند تحریم ها هیچ اثری بر ما نخواهد داشت !!! چی شد پس ؟؟؟ باید میگفتند تحریم ها هیچ اثری از ما نخواهد گذاشت.
مهدی
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
عدم کار آیی خودمان را به گردن دیگران گذاشتن هنر نیست.
۴۰ سال وقت کم نبود تا استقلال اقتصادی بدست بیاوریم.
چه شد که کارخانه های قدیمی هم از تولید باز ماندند؟
جواب دهید!
80 - کلی مسئول که دست از سر ما برنمی دارند
مگه آقای ظریف نگفت که نمی شود یک قرارداد بین المللی رو پاره کرد
مگه روحانی نگفت نمی توانند جلوی صادرات ما رو بگیرند
مگه نگفتم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
حالا میگید تحریمها اثر داشته
حداقل مشخص شد متاسفانه ندانم به وعده ها و حرف هاش عمل میکند و مسئولین ما فقط دروغ میگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
مگه روحانی نگفت دلار از این بالاتر نمیره
مگه نگفتن تحریم نعمته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
تحریم نعمت است برای دولتی ها وکسانی که در دولت زندگی می کنند . برای مردم بدبختی است وفلاکت .
مهدی
| Germany |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با قسم و دعا هم کسی را نمی توانید قانع کنید.
روزنامه وال استریت ژورنال از برنامه دولت آمریکا برای افزایش فشار بر ایران خبر داده است. این روزنامه به نقل از چند مقام دولت آمریکا نوشته که گام بعدی در این راه، محدودتر کردن معاملات دلاری ایران خواهد بود، مخصوصاً در صدور محصولات پتروشیمی و کالاهای دیگر. برای دو سال محصولات پتروشیمی ها با کمی تخفیف و تضمین زیان خریدار بر اساس نرخ آینده پیش فروش کنید و پول آنرا بگیرید.
از یه ور می گن تحریم ها اثر ندارد و حتی خوب است و به درک که تحریم می کنند از یه ور شکایت می کنند از امریکا. حالا مردم هیچی لااقل خودتون تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
شما آقای خاوری نیستی احیانا؟ خوش میگذره کانادا؟ با پول مردم خوشگذرونی چه حالی میده؟
مهدی
| Germany |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خاوری با آن همه پولی که در اختیارش گذاشت یا بی خیال است ویا در خدمت!
ما تحریم داخلی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
کاملا حق با شماست دولت در راهی قدم
گذاشته که خواست استعمار شرق و غرب هست
مهدی
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خیلی وقت است که در تحریم داخلی تشریف داریم.
از زمانی که کسی جوابگو نشد و قانون هم رعایت نشد!
چی شد؟ همه که می گفتند تحریم ها فرصتی است تا نبوغ فرو خفته ما بیدار شود، قرار بود چرخ صنایع به کار بیافتد، خودمان همه چیزمان را، از ماشین و دوچرقه و کاسه و کرسی و جنگنده و قطار و هواپیما و آپولو و تراکتور و بیل و کلنگ و استامبولی و تنبون و لنگ دمپایی گرفته تا زیردریایی و تانک پرنده و نفربر جهنده و بالگرد خزنده و ... تولید کنیم، !!! در دور قبلی تحریم ها هم از این شعار ها زیاد داده شد، و اینکه تحریم ها بی تاثیرند و ما همه چیز داریم و ... ولی حالا هشتاد میلیون ایرانی متاثر از تحریم هایند!!!! البته مردم عادی همیشه گرفتار مصیبت هستند و حتی برجام هم گلی به سرشان نزد و فقط سایه جنگ را زا سرمان دور کرد، و مسلما در تحریم ها بیشتر عذاب می کشند، و سفره شان که در حد دستمال سفره ای کوچک شده بود، احتمالا به کل برچیده خواهد شد!!! اما باز هم هزاران تن هستند که تحریم ها واقعا چاق و چله ترشان خواهد کرد و فربه تر خواهند شد و حساب های بانکی شان پر و پیمان تر می شود و هرچه را که در دور قبلی تحریم ها نتوانسته بودند بچاپند، این بار درو خواهند کرد، آن هم چند برابر، کسانی که در گفته هایشان خوشحالی از بابت شکست برجام آشکارا پیداست، همانهایی که مدام از بستن تنگه هرمز حرف می زنند و شب و روزشان برای برپایی جنگی دعا می کنند که قرار است چند نسل دیگر ما در آن نابود شود!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
تحلیل من این هست که ابرقدرت های مثل چین و روسیه در راهروهای سیاست به امریکا چراغ سبز نشان میدهند .ولی در ظاهر امر مخالفت میکنند مثلا در قضیه کره شمالی فکر میکنم خود کشور چین نمخواهد به کره شنالی بخاطر اتمی شدن در افتد چراغ سبز به متحد اقتصلادی یعنی امریکا همکاری در تحریم کره شمالی دارد چون از کره شمالی چین احساس خطر میکند در تحربم ها هم بنطرم انها همکاری میکنند ند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
آخه حداد عادل رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
تحریم فرصت است بدای پولداران که پولدارتر بشن و قشر متوسط که به قشر ضعیف و بی پول تبدیل بشن
لعنت به حکومت آمریکا، مردم امریکا را نفرین نمیکنم چون از زمین و زمان بی خبر هستن، ولی حکومت فاسد امریکا نظم دنیا را بهم زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
چندتا اختلاس تو حکومت فاسد امریکا نام ببر عزیز ما هم روشن بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
امریکا در داخل خوب و گل و بلبل، چه ربطی داره به سیاست خارجی؟ در سیاست خارجی یک کشور یاغی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
یک مقدار در سیاست گداری خودمان هم‌باید تجدید نطر کنیم
ناشناس
| France |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
یعنی ما که پر از اختلاسیم سیاست خارجمون گل و بلبله ؟ چجوریاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
مثلا نفرین هم بکنی چه اتفاقی می افته؟ خودمان روز به روز بدبخت تر می شیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
چرا لعنت به کسانی نمیفرستی که با رانت و رانت بازی و آقازادگی و با پول من و تو در آمریکا و اروپا کیف میکنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نفرین یعنی چی مث ننه ها قدیم نفرین
خرافات بازیها چیه
ما انتخاب کردیم که اینطوری زندگی کنیم.
خود کرده را تدبیر نیست
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ما انتخاب نکردیم.دولت انتخاب کرده.مردم هیچکاره اند
مهدی
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ولی دیگر نمی خواهیم اینطوری زندگی کنیم
تحریم کاقذ پاره است و هیچ تاثیری ندارد. اتفاقا محله ما یک نفر آهن پاره سماور شکسته میخرد شاید تحریم را هم بخرد باخودش ببرد. من فردا با ایشان بطور رسمی صحبت میکنم و از تمام توان دیپلماستکی خود استفاده میبرم تا به نتیجه برسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
کمک خواستی بگو ماهم بیاییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
همه ما امیدمون به توعه نعمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نعمت خدا حفظت کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نعمت قرصهاتو نشسته خوردی حرفهای چیپ میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نعمت بیا و نامزد انتخابات شو حتما رای میاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ما اهل کوفه نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نعمت دوست داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نعمت قرصاتو نخوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
گل گفتی هم وطن
دوستان، هموطنان، من امروز ظهر در فروشگاه شهروند بودم، شامپوی آمریکایی در یکی از طبقات دیدم، کوکا و پپسی که برند های معروف امریکایی هستن، و حشره کش اماراتی در طبقات بود، با اینکه پپسی و کوکا دوست دارم، نخریدم، واقعا جای سوال از متولیان که چطور صادرات یک قلم از امریکا به ایران توسط دولت امریکا تحریم شده و فرش ایرانی به امریکا تحریم شده و نفت ما به کشورهای آسیایی تحریم شده ولی تولید نوشابه های مضر برای سلامتی در ایران مجاز شده؟؟؟

با هم برند های امریکایی را تحریم کنیم، تولید کننده کوکا و پپسی در ایران هم بروند دنبال جایگزین کردن خط تولید با محصول دیگری
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بگیر بخواب که فکر باطل نکنی با فکرای صد تا یه غاز حل مسائل نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خدا شفا بده . پپسی وکوکا کولاورشکست شدن .
سلام
از نظر قوانین بین الملل، دولت ایران میتواند از تمام شرکت‌هایی که به دلیل ترس از تحریم های یکجانبه آمریکا داد و ستد خود را با ایران قطع کردند شکایت و ادعای خسارت کند.
قدم اول این اقدام ارسال نامه رسمی به این شرکتها مثل پژو، رنو، تونال، شل حتی بانکهاست که چنانچه صرفا به دلیل رعایت تهدید آمریکا با ایران داد و ستد نمی کنند، مشمول دادن خسارت به ایران میشن. بعد میتونن علیه شوند بصورت رسمی شکایت بشه.
همچنین باید ذکر بشه که در صورت هر نوع بازگشتی در آینده به بازار ایران مشمول جبران خسارت این مدت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
این شرکت ها به دودلیل مشکل دارند اولا که از بعد از انقلاب بسیاری از شرکت ها به دلایل و سیاست گذاری اشتباه از ایران رفتند چون مسول انقلابی کلا با شرکای خارجی میانه خوبی ندارند دوم اینکه اگر شرکت های خارجی در امریکا داد و ستد داشته باشند امریکا راحت میتواند دارای انها و شرکت ها را مصادره و جریمه کند و راه حلش این هست که ایران ریسک ضرر شرکت های خارجی را بپردازد .
کدوم ضربه امام جمعه تهران هفته پیش اعلام کرد که آمریکا حی تحریم کنه به جهنم ما ایستاده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ایستادیم دیگه تو صف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
شکم خودشون و خانوادشون سیر است ,.1
وقتیکه امریکاییان از حکم صادر پیروی نمیکنند ،و هیچ کشور ،و نهاد بین المللی هم توان وادار نمودن امریکاییان را ندارد ، جز هزینه کردن ثروت کشور چه حاصلی دارد ؟ چرا باید مسولین تا این پایه پیش مرفتند که نه را بازگشت باشد ونه راه پیشرفت ؟ چرا عده ای که حب وطن ندارند ،و درد ملت را درک نمیکنند باید اجازه یابند ، ملتی را باکشوری باستانی به پرتگاه نیستی بکشانند ؟، باید پذیرفت که در ایران کنونی ،کشور بصورت ملوک الطوایفی اداره میگردد ؟ دولت کنونی نقش سایه ای بر دیوار است که توان مدیریت ادارهٔ کشور را در این برهه از تاریخ ندارد ؟،،از ۸۲ میلیون حمعیت ایران اکنون بیش از ۷۵ میلیون آن مستحق صدقه میباشند ، اما بلحاظ حفظ شؤ‌نات خانواده در سخت ترین وضعیت بسر میبرند ؟ بقولی با سیلی صورت خود را سرخ نگهمیداند ،‌نتیجهٔ فقر چیزی نیست بجز فحشا ،و فساد ؟،، که نابود کنندهٔ عزت ملتی متمدن است ،که شاید سالها زمان نیاز دارد تا بازسازی گردد ؟،،
یکی نیست از وزیر صنعت وایرانخودرو سایپا شکایت کنه
چند میلیون ایرانی بابت اختلاس ها ضربه دیده اند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بیش از ۱۶۰ میلیون
نه بخاطر تحریم بلکه به خاطر سیاست اشتباه خارجی خودمان اینطور شدیم . حمایت از عراق و لبنان و سوریه و یمن و..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اول باید دعوای سیاسی را بین خودشان حل میکردند بعد
مذاکره هسته ای میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
افزایش قیمت بیشترش بخاطر نقدینگی هست انداختن گردن تحریم
بگ کاری کنین تحریم نشین
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
هی را به راه نرید شعار مرگ بر فلان بدید! الان خوبه؟!
دولت باید بسیار جدی و حاکمیت نیز باید با تمام انرژی مساله تحریم را حل کنند
برادر این مطلب درسته اما این شما نبودین مگه هر روز خدا میگفتین تحریمها هیچ اثری واسمون ندارن اگه همون روزهای اول قبول میکردیم اونهایی که دارن تحریممون میکنن الکی اینکارو نمیکنن و میدونن دارن چکار میکنن اون موقع قطعا تصمیمات بهتر و مساعدتری میگرفتیم و الان به این حال و روز نمی افتادیم. مساله خنده دار شکایت ما است ما داریم از کی شکایت میکنیم به کجا شکایت میکنیم به کدوم قوانین و قطعنامه ها میخایم استناد کنیم تو دادگاهها یی که غربیها ایجاد کردن و توش استادن با قوانین بین المللی که اونا استادشون هستن و آنها را به ما آموخته اند میخاهیم علیه خودشون شکایت بکنیم ما حتی کسی رو نداریم که به زبون فرانسوی و انگلیسی درست و حسابی مسلط باشه و فرق اصطلاحات بکار رفته در قوانین بین المللی رو بدونه شاید بگین پس طریف چیه نه داداش تو برجام مشخص شد اونا چقدر بلدن یعنی خدایی انتطار نتیجه دارین از شکایتمون ؟ یعنی اونا نمیدونستن ما از اونا شکایت خواهیم کرد یعنی اونا خودشون را برای آن شرایط آماده نکرده اند. داداش اونا زرنگتر از این حرفها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
پس با شکایت ایران‌چطور مصدق صنعت نفت را از دست انگلیس آزاد و ملی کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بسه دیگه داداش آسمان ریسمان نکن دیگه. پس مصدق چه کار کرد در قضیه نفت؟ پس این همه حقوق بینالملل خونده در مملکت چه کا ره اند؟ شما نمی دانی چطور چرا فکر می کنی کس دیگه ای هم نمیداند؟
تابناک عزیز لطفا آقازاده ها و سلبریتی ها را از لیست 80 میلیون نفری که فرمودیدکم کنید
اقای ظریف اشتباه می کند از طرف ملت گفته هیچ ایرانی راظی به تسلیم در مقابل امریکا نیست.من به شخصه از گرانی داره کمرم خم میشه من تسلیمم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
منم تسلیمم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
واقعا که...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
من هم چون دلیل قانع کننده ای برای تقابل با آمریکا و اسرائیل نمی بینم و از شعار خسته شده ام تسلیم هستم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بهترین وارزترین کار مذاکره هست همانطور که امام دوم شیعیان وقتی دید که جنگ بامعاویه فایده ای ندارد واحتمال شکست واسه اش هست بامعاویه صلح کرد به نظرم مذاکره و رابطه دپیلماتیک بهترین وارزترین کار واسه ایران است
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ما هم تسلیمیم.. من و خنمم و دختر نازنازی 9 ماهمون
پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
منم تسلیمم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
من هم با تمام اعضای فامیل و دوست اشنا صحبت کردم همه اونها هم گفتند تسلیمیم. الان ما بالای 1000 نفر هستیم که تسلیمیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ما که هر روز سر کلی چیز تسلیم میشیم.. مثلا گرانی لحظه ای کالاها.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
فکر می کنی می گذارند؟/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خطاب به 2324
عزیزم نه ما امام حسن هستیم نه آمریکا معاویه .
.

پس طرف مقابل زیاد هم بد و بیراه نمیگه و اگه تسلیم بشیم ، به شعور من یکی که بر نمیخوره .
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
منم تسلیم
این دیگه نشد! تحریم ها هیچ اثری بر ما ندارند!!
این همه کشور به صورت مسالمت امیز با دنیا تعامل دارند و بخصوص کشورهایی با داشتن مواهب طبیعی و ثروت راحت زندگی میکنند اما کشور ما با داشتن تمام این مواهب و ثروت افزوده با این وضع داریم زندگی میکنیم و منافعی که باید به ما برسد به جیب دیگران سرازیر میشود و ما روز به روز فقیرتر میشویم.این چه شیوه مبارزه است؟کشورهای دیگر هم با دیدن وضعیت ما میفهمند که این شیوه مقابله غیر از ضرر عایدی دیگری ندارد و از ما رویگردان میشوند که شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
کشورهای دیگر نطر مردم شرط هست . آرمان انها برای رفاه و اسایش و زندگی بدون تنش هستند
آمریکا به ما هیچ ضربه ای نزد این خودمان به خودمان ضربه می زنیم دنیا همه جا قاون زور و جنگله
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
حالا هی برید جیغ بزندی تو کوچه خیابون که مرگ بر آمریکا!!
آیا راه حلی که نه سیخ بسوزه نه کباب در حال حاصر وجود داره؟
بدون مداکره احتمال حل اختلافات وجود داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خیر عزیزم

یا مذاکره (آنهم تسلیم) یا جنگ

پس تسلیم شدن بهتره
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
فعلا که نه سیخ میسوزه نه کباب فقط ما مردم میسوزیم
بخدا قسم همه مردم راضی به صلاح ومذاکره هستند
با این کار مملکت را از سوریه شدن نجات دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
یه پدر نمی تونه شرمنده زن و بچه بیمارش بشه، اونجوری عزتش حفظ نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بعله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
جمع کنید بابا
بهترین نتیجه ای که این فشارها و تحریمها میتونه داشته باشه ، یک جنگ واقعی و تمام عیار در منطقه است ، با ۵۰۰ میلیون کشته و بمبهای اتمی شلیک شده از زیر دریایی های مستقر در مدیترانه و با خاک یکسان شده ۱۰ کشور گدا و بدبخت که همیشه پاسپرتشون دو ریال هم نمی ارزیده...
ممنونم
باور وضعیت فعلی مردم ایران بسیار از قاطبه مردم عادی اروپا بهتر است.فقط مشکل اینست که مردم به کار نکردم و خوب خوردن و پول مقت نفت عادت کرده بوده اند.
آن شاللهاین تحریم فرصتی بشود که مثل کشور های پیشرفته کار ارزش شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
از چه نظر بهتره ؟؟
مثلا گشت ارشاد و پیامک های تهدید آمیز حجاب و صف های طولانی و .... جزو اون خوبی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اگر تحریم خوب بود ونزویلا و کوبا و کره شمالی خیلی خوب بود
۸۰ میلیون نه 79200000 یک در صد هم سرمایه داران و مسیولین هستن که برای این ها فرق نکرد بلکه به نظر لکسوس آقازاده ها شد بنز s500
البته به غیر از مسولین وخانواده ها بستگان. ونزدیکانشان که سرجمع. پنج میلیون می شوند . بقیه ملت در آتش تحریمها می سوزند
پاسخ ها
انا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
منم موافقم
بعضی ها می فرمایند تحریمها نعمت هستند
احمدی نژاد هم می فرمود تورم خوبه چون سرمایه مردم زیاد می شه!!!
بعصی هام تحریم را برکت توصیف می کنند
ولی وقتی می توانیم دنیا را تسخیر کنیم و مقابل آمریکا بایستیم که محصولاتی تولید کنیم با کیفیت بالا و قیمت مناسب که مردم دنیا را شیفته دستیابی به آنها نماییم و آن گاه آمریکا که هیچ کل دنیا هم نمی توانند مقابل ما بایستند
همانگونه که چین محصولات با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید می کنه و به تمام دنیا حتی آمریکا صادر می کنه و نیمی از نان نیمی از جمعیت چنین را ما ایرانی ها با خرید محصولات نه چندان درجه یک خود محصور خود نموده اند.
تابناک دلیل خصومتت رو با من نگفتی،هیچ نظر منو منتشر نمیکنی،جوابگو نباشی،جوابگوت میکنم،بله درست فهمیدی،دارم تهدیدت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
من هم به خون تابناک تشنه ام.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
محسن جان منم این مشکل را با تابناک دارم واقعا چه کنیم؟/..
تحریم مگه نعمت نبود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بله نعمت هست ولي براي مسولين و فرزندان دلبندشون
ترامپ ادم خوبیه این روحانی و دولتش کمر مردم شکستن
ایرانی تسلیم نمی شوند امریکایی ها هم منطقه را ترک نمیکنند و تازه در حال احداث پایگاه های جدید نظامی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بخدا بهترین کار مذاکره با امریکاست والا تا یک ساله دیکر اکر بخواهند ملت ایران این تحریمها را تحمل کند دیگر هیچ چیزواسه ملت ایران باقی نمی ماند
۸۰ میلیون ؟؟؟؟؟؟
یعنی آقازاده ها را جزء مردم حساب کرده اید ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
مقالات ایرانی را بدون هیچ دلیلی ریجکت می کنند واقعا ناراحتت کننده است کسی هم به فکر نیست
اون زمانی که
کلا مسئولین واقعیات را ببینند و اینکه کشورما بعد از ونزوئلا و سودان بالاترین تورم را در جهان دارد دلیل آن را به ملت بگویند؟ببیند که تولید صنعتی نداریم توان تولید پراید بعد از چند دهه حمایت نداریم.مردم در سال توان خرید۲کیلو گوشت ندارند.خانه برای جوانان آرزو شده واقعا راضی هستند مردم این طور روزگار را سپری کنند؟تا کی باید این شرایط ادامه داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
عزیزم ؛ مشکل اینه که آقایون این مشکلاتی که گفتی رو ندارن ، بنابراین هیچ کاری هم نخواهند کرد .
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
من كه قبلا گفتم ما جز 3 كشور اول دنيا هستيم اينم سندش
خب وقتی مرگ بر این و ان می گید و خواستار محو دیگرانید نباید توقع داشته باشیم که انها هم ساکت بنشینند.
امریکا بیشترین هدفش جا باز کردن برا فروش نفت خودشه تو دنیا . در ضمن تیتر رو اصلاح کنید و بنویسید : 80 میلیون ایرانی از مرگ بر امریکا گفتن ضربه خورن . بیایید همه باهم ما ملت همیشه در صحنه هر چه در توان داریم بگوییم مرگ بر امریکا و اسرائیل
مهم اینجاست که فاصله لازمه طبقات اجتماعی رعایت داره میشه، بقیش همون که گفت به درک
بچه ها یاد بگیرین تو کوچه که میرین با بقیه بچه ها درست بازی کنین دعوا نکنین فوحش ندین گلاویز نشین به هر حال دارین میرین بازی کنین که خوش بگذره راستی لباستون هم گلی نکنین.
این شکایتها کار به هیچ جا نمی بره. مگه به دادگاه لاهه شکایت نکردید. حق رو هم به شما دادند. خوب چی شد. هیچ.
این دادخواست شما فقط انها را در راهشون مصمم تر می کنه. خوشحال میشن که مردم بهشن فشار ا مده میگه بیشت فشار بیارید تا مردم شورش کنند. مثل ونزوئلا. برقشون رو قطع کردند. اب رو قطع کردند (با حمله های سایبری) هر کاری تونتند کردند. کودتا کردند.
اگر جنگ بشه به میدان نبرد خواهم رفت البته حتما یک اقازاده را به خودم دستبند خواهم زد و با خودم به جبهه خواهم برد
۸۰ میلیون ایرانی از مسئولان ناکارامد ضربه خوردن
پس با این سخنانی که می فرماید وبه اعتقا درئیس دولت مشگل ما با دعوای حقوقی و کیفری طرح شود خوب این یک بحث بین المللی است ا ز بی انظباتی اقتصاذی داخلی به چه کسی شکایت کنیم پس اقتدار دولت کجاست
شما می دانید مردم ایران این قدر با عزت هستند که جلوی هیچ کس سر خم نکنند .البته ان قدر هم فهمیده هستند که با مذاکره همه چیز را حل کنند .اما این امریکا جنگ را بر مذاکره ترجیح می دهد زیرا نانش در این است .کشورش را اراز راه جنگ وفروش اسلحه به حاهل های جنگ طلب .خون ریز ...میچرخاند اقتصادش وابسته به جنگ است ..........او هرگز پای میز مذاکره نخواهد امد .چون سودی برایش ندارد .ترامپ کاسب است .غیر از راه درامد چیزی را نمی شناسد .حالا اگر تحرم ایران برایش پول است .این کار را میکند .اگر نباشد .جلویش می ایستد
۸۰ میلیون تحت فشارند به خاطر سلیقه و خواست چند هزار نفر که اصلا تحت فشار نیستند!!!!!
ما چه ضرری کردیم توضیح دهید
بیچاره ما مردم که از داخل و خارج ضربه میخوریم...
اصلاً هم اینطور نیست که 80 میلیون ایرانی از تحریم ضربه خورده اند بلکه نزدیک به 30 میلیون نفر از این جمعیت وضعشان بهتر هم شده و مرفه تر شدند و بچه هایشان را به کشورهای اروپایی میفرستن
2
--- عزیز من برادر من کی میگه سیل به امریکا ربط نداشت؟ داشت. اگر نداشت شما بگید داشت.

پس عزیزان اول دو سه سرفه ی کوچک تا گلو صاف شود. اوهو اوهو
خوب حالا مشت گره کرده . نه نه دو دستی. ای ول
هر چی من میگم شما بگید.
مرگ بر امریکاااا.
مرگ بر امریکاااا.
بزنید دهان و فک امریکا شیطان بزرگ رو بریزین کف آسفالت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار