بازدید 5376

افزایش شمار کشته‌های حملات تروریستی نیوزیلند

کد خبر: ۸۹۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 03 May 2019

رسانه‌های غربی بامداد جمعه اعلام کردند که شمار کشته‌های حملات تروریستی ۲۴ اسفندماه به مساجد «نور» و «لینوود» شهر کرایست چرچ در جنوب نیوزیلند به ۵۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه در صفحه توئیتری اش نوشت که «زکریا توبان» شهروند ترک که چندی پیش در حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ مجروح شده بود، جان باخته است.
برادر توبان به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است که زکریا تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما این عملیات موفقیت آمیز نبود.

پیش از این شمار کشته‌های این مساجد ۵۰ کشته و ۵۰ زخمی اعلام شده بود.
بیشتر قربانیان حملات تروریستی ۲۴ اسفندماه به دو مسجد «نور» و «لینوود» در شهر «کرایست چرچ» نیوزلند را مهاجران و پناهجویان تشکیل می‌دادند.

متهم اصلی این اقدام تروریستی «برنتون ترنت» تروریست ۲۸ ساله استرالیایی بود که تصاویر جنایت خود را مستقیما از فیسبوک پخش کرد.

حمله به مساجد کرایست چرچ که «جاسیندار آردن» نخست وزیر نیوزیلند از آن به روز تاریک تاریخ کشورش تعبیر کرد، واکنش زیاد مقام‌های کشور‌های مختلف جهان از جمله کشور‌های اسلامی را در پی داشت.

براساس حکم نخستین جلسه دادگاه تروریست استرالیایی، قرار است این قاتل تروریست، برای تعیین سلامت روان، آزمایش روانپزشکی بدهد.

طبق حکم دادگاه مقرر شد، تعدادی ازمتخصصان پس از انجام آزمایش‌هایی بر روی ترنت، درباره مناسب بودن شرایط او برای حضور در دادگاه تصمیم‌گیری شود.

دومین جلسه دادگاه این تروریست استرالیایی قرار است، ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد ۹۸) برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی