بازدید 4190

رکورد روز‌های پاک تهران شکسته شد

کد خبر: ۸۹۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 01 May 2019
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه رکورد روز‌های پاک شهر تهران شکسته شده است، گفت: تعداد روز‌های پاک هوای تهران از ابتدای سال تاکنون با تعداد روز‌های پاک نیمه دوم سال گذشته برابری دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش روز‌های پاک و سالم هوای تهران در سال جاری نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی ٤٠ روز گذشته شهروندان ٢٣ روز هوای پاک و ١٧ روز هوای سالم را در پایتخت تجربه کرده‌اند.

به گفته وی سال گذشته در ٤٠ روز نخست سال، هوای تهران تنها ٣ روز پاک، ٣٠ روز سالم و ٨ روز ناسالم داشته است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه رکورد روز‌های پاک شهر تهران شکسته شده است اظهار داشت: تعداد روز‌های پاک هوای تهران از ابتدای سال تاکنون با تعداد روز‌های پاک نیمه دوم سال گذشته برابری دارد.

شهیدزاده در ادامه با بیان اینکه شهروندان تهران در سال جاری هوای پاک‌تر و سالم‌تری را نسبت به سال گذشته استشمام کرده‌اند گفت: شاخص‌های اندازه‌گیری ذرات معلق نشان می‌دهند متوسط هوای پاک در سال گذشته ٤٦ بوده و در سال جاری ۴۰.۳ اندازه‌گیری شده است که بیانگر کاهش ٥ واحدی آلاینده در پایتخت است، همچنین شاخص هوای سالم سال گذشته ۷۳.۳ بوده که در سال جاری با کاهش ١٥ واحدی، ۵۸.۴ بوده است.

وی از کاهش تولید آلایندگی هوای تهران خبر داد و گفت: معتقدم در کنار وضعیت جوی، کنترل و نظارت دقیق‌تر معاینه فنی خودرو‌های شخصی و همچنین خودرو‌های دیزل که در شب تردد داشتند، در کاهش آلاینده‌های شهر نقش بسیار موثری داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر