بازدید 12449

جزئیات دستگیری قاتل روحانی شهید همدانی

کد خبر: ۸۹۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 30 April 2019

فرمانده نیروی انتظامی همدان گفت: قاتل طلبه روحانی فردی سابقه‌دار بود که اقدام به آدم‌ربایی و تجاوز به عنف کرده بود و چند دقیقه پس از واقعه به‌وسیله پلیس شناسایی شد، اما اینستاگرام با هدف تطهیر چهره خود سعی کرد فضای مجازی را عامل معرفی قاتل نشان دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سردار بخش علی کامرانی صالح ‌ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان با اشاره به جزئیات دستگیری قاتل روحانی شهید همدانی اظهار داشت: پلیس پس از اطلاع از موضوع به‌سرعت خود را به محل وقوع جرم رسانده و از نزدیک موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: پلیس آگاهی چند دقیقه بعد خودرویی که قاتل بر آن سوار شده بود را شناسایی کرد که متعلق به یک خانم بود و عنوان کرد که خودرو را فروخته و هنوز سند آن به نام خریدار نشده است.

کامرانی‌صالح بیان کرد: به سراغ خریدار خودرو رفته و او عنوان کرد که یک ساعت پیش خودروی خود را در اختیار برادرش قرار داده و ظرف 20 تا 30 دقیقه محرز که قاتل کیست؛ البته برادر قاتل نیز مطلع شده بود که او قصد انجام کاری را ، اما نه به پلیس اطلاع داده بود و نه مانع او شده بود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 تیم عمیاتی و اطلاعاتی و آگاهی برای پیگیری موضوع فعال بود افزود: تعدادی از افرادی که به‌نوعی با قاتل در ارتباط بودند مانند 4 نفر که می‌خواستند فرار کنند در قروه کردستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داداعلام کرد: در حین انجام عملیات 10 نفر از کسانی که احتمال می‌رفت با او ارتباط داشته باشند به علاوه 8 مخفیگاه احتمالی قاتل تحت کنترل قرار گرفت.

کامرانی صالح مطرح کرد:‌ یک ساعت و نیم از وقوع قتل گذشته بود که در اینستاگرام قاتل عکس‌هایی همراه با سلاح کمری و جنگی منتشر و پخش شد‌ و به دروغ عنوان شد که انتشار مطالب قاتل و اعتراف او به قتل در صفحه شخصی سبب شناسایی او شده در حالی که پلیس یک ربع پس از وقوع قتل، قاتل را شناسایی کرده بود.

اینستاگرام می خواست چهره خود را تطهیر کند؛ پلیس زودتر قاتل را شناسایی کرد

وی با بیان اینکه اینستاگرام به دنبال توطئه‌چینی است‌ افزود: گردانندگان اینستاگرام وقتی صفحات افتخاراتی چون سرلشکر سلیمانی را هک می‌کند چطور موضوع خاص این شرور سابقه‌دار و سلاح‌های جنگی او را منتشر می‌کنند؟

کامرانی صالح تصریح کرد: اینستاگرام با این کار به دنبال تطهیر و تبلیغ خود بود تا این طور القا کند وجود این شبکه در ایران ضروری است زیرا کمک به شناسایی یک قاتل کرده در صورتی که این طور نبود و کار شناسایی پلیس خیلی زودتر انجام شده بود.

وی بیان کرد: همین اینستاگرام بعد از مدتی درصدد حمایت از قاتل برآمد و با استفاده از برخی عوامل و انتشار فیلم‌هایی در حمایت از قاتل، کار او را یک اتفاق درست عنوان کرد در صورتی که هر آدم عاقل و آزاده‌ای می‌داند قتل یک انسان بی‌گناه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

کامرانی‌صالح گفت: برخی از افراد به عنوان برادر قاتل شروع به انتشار مطالبی در فضای مجازی کردند در صورتی که برادر او در همان دقایق اولیه دستگیر شده بود.

وی افزود: جالب اینکه این افراد هیچ گونه ارتباطی با قاتل نداشتند و از شهرهای دیگر مثل شیراز و مشهد اقدام به انتشار پیام‌هایی در حمایت از قاتل با مضامین هماهنگ با هم می‌کردند که کاملاً مشخص بود با معاندان ارتباط دارند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: برخی افراد معلوم‌الحال در اینستاگرام این طور القا کردند که چرا پلیس به دنبال موضوعات فرهنگی و حمایت از ارزش‌هاست به جای آن بهتر است به سراغ اراذل و اوباش برود، در صورتی که پلیس همیشه مقابله با اراذل و اوباش را در اولویت‌های کاری خود دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

کامرانی صالح با اشاره به اینکه وجود چندین سناریو در اینستاگرام برای مقابله با پلیس و تلاش برای تطهیر این جانی، نشان از هدف خاص و پشت‌پرده‌ای از طرف ضدانقلاب دارد تا از این اتفاق به نفع خود بهره‌برداری کند که اجازه این کار را نمی دهیم.

وی با اشاره به نحوه دستگیری قاتل طلبه شهید هم مطرح کرد: پس از فرار قاتل تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تحت کنترل قرار گرفت، از آن جا که قاتل پس از گذاشتن پست اینستاگرامی هیچ اثری از خود باقی نگذاشته بود و تماس‌ها و ارتباطات خود را قطع کرده بود، احتمال دادیم در جایی مخفی شده باشد.

وی بیان کرد: به همین دلیل رصد اطلاعاتی قوی آغاز شد، قاتل که متوجه شده بود پلیس مخفیگاه او را کنترل می‌کند از محل اختفای خود خارج شده بود تا در اولین فرصت ممکن با مأموران درگیر شود.

دستگیری 32 نفر از حامیان قاتل در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه قاتل نیمه شب در یکی از مناطق شهر در تردد بود که مأموران به او مشکوک شدند و بلافاصله او را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: قاتل اسلحه‌ای که با آن روحانی را کشته بود به همراه داشت، آن را زیر کاپشن خود پنهان کرده بود و وقتی مأموران به او دستور ایست دادند به سمت آنها شلیک کرد.

کامرانی صالح افزود: در جریان این اتفاق چند دقیقه بعد تیم دوم و سوم نیز وارد کار شدند و مجرم را مورد محاصره قرار دادند، مأموران از او خواسته بودند که تسلیم شود اما او به سمت آنها شلیک کرده بود.

وی با اشاره به اینکه با آغاز شلیک از سوی قاتل، مأموران نیز وارد کار شدند گفت: از آن جا که قاتل روی زمین دراز کشیده بود و به سمت نیروهای ما شلیک می‌کرد امکان اصابت تیر به کمر تا پایین او نبود تا او زنده دستگیر کنیم.

کامرانی صالح با بیان اینکه در جریان این اتفاق دو نفر از مأموران جان بر کف ناجا نیز زخمی شدند و در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند افزود: این دو نفر که یکی از آنها از ناحیه پا و دیگری نیز که یک سرباز بود از ناحیه آرنج به بالا مجروح شدند؛ تحت عمل جراحی قرار گرفتند و همین هفته نیز باید یک عمل دیگر انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: ورود به موقع نیروهای انتظامی در هلاکت قاتل ستودنی است زیرا این فرد مسلح بود و قصد این را هم نداشت که تسلیم شود، اگر در جریان این اتفاق به سمت خانواده‌هایی که از صدای شلیک بیدار شده بودند و از پنجره صحنه را نگاه می‌کردند شلیک می‌کرد و یا به خانه یکی وارد می‌شد و گروگان‌گیری می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟

کامرانی صالح گفت: اگر این اتفاق در روز می‌افتاد ممکن بود چند نفر جان خود را از دست دهند و اتفافات ناگواری ایجاد شود اما پلیس توانست با سرعت عمل او را نیمه شب به تور انداخته و به سزای عملش برساند.

وی در پاسخ به این سئوال که قاتل قبل از وقوع جرم عکس‌هایی از اسلحه جنگی در اینستاگرام خود منتشر کرده بود، این موضوع را قویاً رد کرد و ادامه داد: قاتل قبل از قتل به جز یک عکس که با اسلحه شکاری بود هیچ تصویری از اسلحه جنگی از خود منتشر نکرده بود.

کامرانی صالح با اشاره به دستگیری فردی که در خودرو قاتل را همراهی می‌کرد گفت: بازجویی از این فرد و دیگر همراهان او که با قاتل در ارتباط بودند، در حال انجام است به همین دلیل هنوز نمی‌توان در مورد انگیزه قطعی قاتل صحبت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان