بازدید 5921

جوابیه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به خبر «تابناک»

تمامی تصمیمات اتخاذ شده هیچ گونه کسب درآمدی برای شرکت بهره برداری متروی تهران نداشته و بیشتر به جهت رفاه و آسایش شهروندان محترم است.
کد خبر: ۸۹۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 30 April 2019
در پی انتشار خبری با عنوان «ایده عجیب مترو تهران برای کسب درآمد!»، شرکت بهره برداری تهران و حومه جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
 
به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل این شرکت رسیده به شرح زیر است:
 
به اطلاع می‌رساند اعتبار بلیت و نحوه استفاده مسافران از سامانه‌های حمل و نقل عمومی در سرتاسر جهان دارای قوانین خاصی است و در متروی تهران نیز مانند سنوات قبل برای اطمینان از مالکیت کارت، بلیت‌ها کنترل می‌شد.

خطوط مترو نیز بخشی از سامانه حمل و نقل عمومی کلان شهر تهران است و می‌بایست حداکثر زمان و مسافت شروع و پایان سفر‌ها در مترو تعریف شده و بر اساس آن میزان هزینه استفاده از این سامانه بطور عادلانه کنترل و پرداخت شود، این محدودیت‌ها در دیگر وسایل حمل و نقل عمومی همانند استفاده از سامانه اتوبوسرانی درون شهری و برون شهری، تاکسیرانی استفاده می‌کند.

در حال حاضر طولانی‌ترین مسیر‌های مورد بهره برداری در خطوط متروی تهران و حومه مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و با توجه به آنالیز‌های انجام شد، حداکثر زمان سفر شهروندان از طریق مترو کمتر از دو ساعت است به طور مثال مسافرانی که از ایستگاه گلشهر در ۴۵ متری گلشهر کرج واقع در خط پنج تا ایستگاه قائم در اتوبان ارتش در شمال شرقی تهران که در خط سه واقع شده در بازه زمانی حداکثر ۱۱۰ دقیقه در سامانه مترو خواهند بود و پس از آن از ایستگاه‌های مترو خارج خواهند شد.

با احتساب این زمان‌ها در سفر‌های شهر زیر زمینی با یک بلیت یک مسافر چندساعت می‌تواند از مترو استفاده کند؟ اعتبار دو ساعت برای شهروندان و مسافران مترو زمان مناسبی است و هیچگونه بار مالی برای مسافران ندارد. اگر مسافری بیش از دو ساعت در خطوط مترو سفر داشته، از مسافر تقاضا خواهد شد مجددا بلیت تهیه نماید.

در صورت بروز تاخیر‌های طولانی، گروه‌های کنترل بلیت شرکت بهره برداری مترو در جریان تاخیر بوجود آمده خواهند بود و این موضوع را در زمان کنترل اتفاقی بلیت مسافران مد نظر قرار خواهند داد.

تمامی تصمیمات اتخاذ شده هیچ گونه کسب درآمدی برای شرکت بهره برداری متروی تهران نداشته و بیشتر به جهت رفاه و آسایش شهروندان محترم است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
مردم میدونن این تصمیم تنها بخاطر کسب درآمد مترو هست و نه رفاه!
شعار ندید!
خیلی تابلوعه که جامعه هدفتون دست فروشان
و کسایی که خروج نمیزنن
حالا اگه گیتای خروجو دستکاری نکنین
سلام. حالا که مسئولین مترو اینقدر زود جواب می دهند (البته به اخبار شما) ، لطفا می شه این سوال را ازشون بپرسید که هزینه هر سفر برای من تا 2 روز پیش 5350 ريال بود ولی 2 روزه که شده 7515 ريال یعنی بیش از 40 درصد افزایش قیمت!!!! چرا؟ و راهنماییی کنید که بابت این گران فروشی به کجا شکایت کنیم؟ ممنون
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
منم محاسبه کردم دقیقا همینطوره 40 درصد گرون شده تازه همون 5350 ریال هم سال قبلش 3360 ریال بود یعنی 60درصد هم پارسال گرون شده بود
ضمنا افزایش کرایه های اتوبوس هم فکر میکنم حدود 40درصد شده (با کارت بلیط)
بفرمایید اگه مترو شلوغ بود که اغلب هست چی میشه ؟ در زمانبندی این را در نظر گرفتید
کار درستی است خوبی اش هم اینه باعث کاهش دست فروش ها میشه
ممنون از ایییییین همممه دلسوززززی!
قدیمها وارد مترو میشدی کارت میزدی و اگر مثلا سه یا چهار ایستگاه میرفتی به همان اندازه از کارتت کم میشد ولی الان چه یک ایستگاه سوار بشی چه 20 تا دقیقا کل مبلغ دریافت میشه
در تمام دنیا وحتی تایلند بر اساس مسافت مسافر هزینه پرداخت میکند بروید طریقه ان روش را یاد بگیرید
طبق جواب مترو، فاصله گلشهر تا قائم، صد و ده دقیقه
اگه قطار وسط راه متوقف بشه چی؟
اگه مسافر بخواد تو ایستگاه نمازشو بخونه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل