بازدید 26089

ایده عجیب مترو تهران برای کسب درآمد!

دستور کاری ویژه که معلوم نیست مستند اجرای آن، تصمیم شخصی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران است یا تصمیم جمعی مدیران این شرکت یا از جای دیگری آب می‌خورد؛ اما آنچه واضح است، تلاشی‌ است در راستای افزایش درآمد مترو. افزایش درآمدی که اگر باب شود، بعید نیست به امور دیگر نیز سرایت یافته و نارضایتی وسیع شهروندان را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 29 April 2019
تابناک اجتماعی -
تبدیل بلیت به بمب ساعتی؛ این نه یک شوخی و مزاح، که ایده و تصمیمی‌ است که در مترو تهران گرفته شده و احتمالا به زودی زیرساخت اجرای آن فراهم خواهد آمد!

به گزارش «تابناک»؛ از صبح امروز، دوشنبه نهم اردیبهشت، بهای بلیت مترو و اتوبوس در تهران افزایش یافت؛ افزایشی که به باور فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، اشکال دارد، چون «قیمت بلیت مترو بر مبنای پایین‌تر از نرخ تورم اعلامی از طرف مرکز آمار ایران» افزایش یافته است.

مسأله‌ای که احتمالا از دید نوبخت و چه بسا همکارانش، در تأمین هزینه‌های مترو اشکال آفرینی خواهد کرد، به ویژه اگر بدانیم بر اساس مصوبه شورای شهر در خصوص نرخ بلیت، «امسال هم همانند سال گذشته بلیت قشرهای خاص شامل تخفیف و کارت بلیت مدت دار هم بدون افزایش قیمت خواهد بود.»

نکاتی که ظاهرا زمینه در پیش گرفتن تدابیری ویژه برای افزایش درآمد مترو تهران و حومه شده است؛ تدابیری که از جمله آنها، افزودن شرطی عجیب به شروط استفاده از بلیت مترو تهران است. شرطی که نوبخت آن را در گفت وگو با ایسنا این گونه تشریح کرده است: «کرایه اخذ شده از مسافر صرفا جهت استفاده از مترو برای حداکثر مدت زمان لازم جهت طولانی‌ترین سفر (۲ ساعت پس از ثبت ورود) می‌باشد. بلیت مسافران درطول مدت سفر کنترل می‌شود مسافران باید بلیت‌های خود را تا پایان سفر همراه داشته باشند. شهروندان و مسافران در صورت ادامه سفر باید دوباره نسبت به تهیه بلیت و یا پرداخت از طریق کارت بلیت‌ها اقدام کنند.»

شرطی که تاکنون برای بلیت مترو تهران وجود نداشته و احتمالا برای اجرا نیز نیازمند فراهم آمدن زیرساختی ویژه خواهد بود. ایده‌ای ویژه که بلیت مترو را به بمب ساعتی تبدیل می‌کند که بعد از دو ساعت منفجر می‌شود و ادامه استفاده از مترو، منوط به هزینه جدید خواهد بود؛ انفجاری که در صورت اجرای این طرح، ترکش‌های زیادی تولید خواهد کرد و چه بسا تنش آفرینی کند.

بر اساس توضیحات مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، شیوه اجرای این ایده به این صورت است که دارندگان کارت مترو در صورت حضور بیش از دو ساعت در مترو، در هنگام خروج با کسر هزینه دو برابری یا بیشتر مواجه می‌شوند و آن‌هایی که بلیت کاغذی دارند، در صورت مواجهه با مأموران کنترلِ ساعت (یا هر اسم دیگری که برای این ماموران انتخاب شود!) ملزم به خرید بلیت جدید خواهند بود که البته ممکن است امری حاشیه ساز باشد.

دستور کاری ویژه که معلوم نیست مستند اجرای آن، تصمیم شخصی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران است یا تصمیم جمعی مدیران این شرکت یا از جای دیگری آب می‌خورد، اما آنچه واضح است، تلاشی‌ است در راستای افزایش درآمد مترو؛ افزایش درآمدی که اگر باب شود، بعید نیست به امور دیگر نیز سرایت یافته و به نارضایتی شهروندان منجر شود.

اتفاقی که با توجه به مشکلات بزرگ حمل و نقل عمومی، به ویژه در کلانشهر تهران و کمبود‌های پرشمار و شدیدی که امثال مترو تهران از آن رنج می‌برد، رقم زدن آن غیرمنصفانه به نظر می‌رسد و این پرسش را به دنبال دارد که آیا به راستی راه رسیدن به آسمان پاک که شعار متروی تهران است، چنین تصمیم‌های عجیب و غریبی برای دریافت هزینه بیشتر از مردم است؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۰
چه بمب ساعتی تابناک این نوع عملکرد یک روال کاملا عادی در تمام مترو های جهان است در المان بلیط ها یک طرفه است یعنی شما فقط میتوانید یک مسیر را طی کنیدو برای برگشت باید یک بلیط دیگر تهیه کنید در ژاپن قیمت بلیط با توجه به مسافت طی شده است مثلا بلیط یک ایستگاهی با 5 ایستگاهی تفاوت قیمت دارد اتفاقا این باعث میشود مترو محل رفت و امد باشد نه محیط کسب و کار وجلسه
پاسخ ها
Na
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
الان اینجا المانه تهرانم برلین
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
حتماْ درآمدمون هم به یورو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
شما فقط از معایب سایر کشورها یاد میگیری؟ از مزایاشون اصلا خبر داری؟
چقدر خارج زندگی کردی؟
ضمن اینجا تهران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خیلی دل خجسته اس داری ناشناس 20:53 خدا خیرت بده متروهای آلمان را با واگنهای مترو اینجا مقایسه میکنی که نفس آدم توش بند میاد و مثل ماهیهای ساردین د قوطی کنسرو بای کنارهم بایستیم؟ضمنا" حقوقهای دریافتی آلمانیهاروهم با بیکاریها و حقوقهای ناچیز ایرانیه هم مقایسه کن. در آلمان چنین تورم روزافزون کمرشکنی وجود داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خوب راست میگه. یعنی یا باید اینجا آلمان باشه یا هیچ حسنی از اون کشور خارجی رو نداشته باشه. تا جایی که میدونم فرانسه هم همینه. احتمالا جاهای دیگه هم
تابناک الکی جو میده یکی میاد سوار مترو میشه به اندازه طولانی ترین سفر.هم وقت داره. بیشتر از اون اگر وایسته حق بقیه رو داره ضایع میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تو پات از شاه عبدالعظیم اونور تر گذاشتی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
این یک اشتباه خیلی بزرگه . الان زیر ساخت کسر مبلغ بر حسب طول سفر وجود دارد. این کار اضافه فقط باعث تنش و درگیری و هزینه اضافی می شود و لغو خواهد شد ولی اثرات بدش را خواهد گذاشت. مترو مشاوران خودش را عوض کند.
دکتر حقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
احتمالا اونجایی که شما رفته اید المان نبوده . چون در کنار بلیط یک طرفه که البته قیمتش هم در انجا و هم در ایران بالاترین قیمت را دارد. انواع و اقسام بلیطهای چند سفره و مدت دار و اعتباری و اشار خاص و ... وجود دارد.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
تفکرات سرمایه داری شما و طرفداران سرمایه داری به دولت اجازه
گرون کردن دلار رو داد اگر مرفه هستید
هیچ اشکالی نداره اما مرفه بی درد نباشید
.حداقل سعی کنید درد اقشار متوسط و ضعیف رو بفهمید ...
اقای سهردار کسی نیست جلواین ریس سازمان ترافیک را بکیریدیک ساعت وارد طرح ترافیک میشویم کلی پول بر می دارند
هر کاری که می خواهند بکنند . ما نیز به ازاء هزینه بیشتر چند برابر خسارت وارد می کنیم . غارت ثروت این مردم برایشان کم است هزینه های چند برابری هم می خواهند بگیرند . این همه کارمند در مترو چه کاری می کنند .برای سرگرم کردنشان باید این ایده های بچگانه را پرورش داد و روی این ملت بدبخت و فلک زده ازمایش کرد .
شورای پنجم که داعیهٔ اصلاح طلبی دارند براستی گند زدند به هرچه ایدهٔ ،اصلاحی ، هزینهٔ زیست در شهر تهران را در این مدت ، حدود دوسال به چند برابر رسانیده اند ، از هرچیزی فقط میخواهند کسب درآمد کنند ،و ریخت پاشهای میلیاردی ؟ بدترین دستگاه از اول تاسیس تا کنون بلدیه ،، شهرداری ،، بوده و خواهد بود ، هر آنچه در جوامع متمدن برای رفاه مردم است ، در ایران عکس آنست ،و عذابی برای مردم ؟،،،
هنوزقطعی نشده تابناک حاشیه سازی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ولی به نظر قطعی شده. چون ایستگاه هایی که در قسمت خروجی درهای اتومات نبود ، دارن نصبش میکنن. نمونه اش ایستگاه آزادی
این طرح های ناجور و عجیب و غریب حتما" پیشنهاد پور سید آقایی که همه چیز را بهم میریزه.
چه بخواهیم چه نخواهیم جامعه ایرانی با آمدن تورم ویرانگر فصل جدید خود را شروع کرده که محور زندگی ایرانیان پول و ثروت است و هر چیز دیگر مانند دین و اخلاق و انسانیت باید قربانی شوند تا به ثروت و دارایی برسد چه حلال و چه جرام // نمونه اش دریاقت دلار 4200 و فروش با قیمت 15000 ت-صادرات بدون بازگشت ارز= اختلاس=کم فروشی=گرانی فروشی= احتکار و ...................
ین سیستمی‌ وجود دارد ولی‌ آن قسمت که بنفع مشتری را حذف کرده ا‌ند و فقط قسمت جریمه را در نظر گرفتن.در تورنتو این سیستم وجود دارد ولی‌ شامل اتوبوس و مترو میشود یعنی‌ شما یک پرداخت ثابت برای ۲ ساعت دارید درین مدت شما میتوانید بارها سوار اتوبوس و مترو شوید .و این برای تشویق استفاده از حمل و نقل عمومی است.مثلا کسی‌ می‌خواهد از تجریش برود قلهک یک بسته پستی بگیرد اگر کل رفت و امدش ۲ ساعت طول بکشه فقط یک بلیط یک سره با قیمت ثابت خرج میکنه.ولی‌ این روش در تهران فقط دست فروش‌های مترو را را کنترل می‌کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
امثال شما نظر میدهید اینها هم قسمت خوبی که برای خودشون هست رو اجرا می کنند
حالا رفتی کانادا همونجا نظر بده اینجا نظر نده مردم به زحمت می افتن
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خودت فهمیدی چی گفتی؟ مگه من گفتم این قانون
. رابگذارند
در نوع خودش جالبه
این چیز عجیبی نیست. ماهم در برلین بلیط های برای مسافت کوتاه داریم که کلا ۲۰ دقیقه اعتبار دارد. بلیط هایی که ۲ ساعت اعتبار دارد و برای مسافت های طولانی تر است.
بلیط های روزانه و هفتگی و ماهانه و خوب قاعدتا با قیمت های متفاوت و صد البته یک زیرساخت بسیار عالی که این اعتبار سنجی ها کنترل میشه.
البته مثل متروی تهران دیگه خبری از گیت های کنترل نیست و خود مسافر ملزم به ابطال بلیط های کوتاه مدت در ایستگاه ورودی هست.
و نکته بعدی این که این بلیط ها در اتوبوس و مترو معتبر هستند.
چرا اینقدر بی منطقی
قیمت خونه و ویلا ۳ ۴ برابر شده
خوب شهرداری و مترو از کجا درآمد داشته باشند تا بتونن این ویلاها و خونه های نجومی رو بخرن و به خودشون هدیه بدن
۲ ساعت غلافی تو مترو که چه کار کنی الکی فضای مترو رو اشغال کردی خوب نمی‌خوای ۱۰۰۰ تومان در راه حل این مشکل بزرگ کمک کنی؟!!!
بی منطق ااااه
دیگر ملت ازاینهمه بی کفایتی وایجاد گرانی وتورم عمدی برای ثروت اندوزی تریلیونی به تنگ آمده وعاصی هستند این افراد سکوت ملت را حمل بر رضایت قلمداد وجسورتر ازگذشته به روند غیر منطقی وانسانی خود اصرار می ورزند وکسی در کشور نیست که جلودار اینهمه ظلم وسنم به ملت باشد
این کسب درامو نیست این چاپیدن مردم بی دفاعه
خوبه که. دستفروش ها تعدادشون کم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اره عوضش دزدی و جرم و جنایت زیاد میشه
با سلام . یک عده فقط نشسته اند و برای خالی کردن جیب مردم نقشه می کشند. خدا خودش جلویشان را بگیرد
اشتغالزایی از جیب مردم...
من کانادا زندگی میکنم. شهر مونتریال. شهر ما ارزونترین نرخ مترو رو در کل آمریکای شمالی داره. اینجا نرخ یک بلیط تک سفره، ۳.۲۵ دلار کاناداس. با نرخ امروز، یعنی حدود ۳۵ برابر نرخ بلیط تک سفره در تهران. نکته اینه که تو ایران، درآمدها پایین نگه داشته شده و برای جبران کسری درآمد، همه چیز شده سوبسید دار و یا یارانه ای و ...
این رویکرد همه چیز رو فلج کرده و کلی هم رانت و کلاه برداری و سوء استفاده به وجود آورده.
تنها راه کار خروج از این وضعیت، رفتن به سمت واقعی شدن قیمت خدمات و اجناس هشت. در این صورت، هر کسی زحمت بکشه، به اندازه ای پول درمیاره که هزینه هاش رو پوشش بده و هیچ ارگانی هم به دلیل رویکرد تخفیفی و سوبسیدی، متضرر و ورشکسته نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
شما لطفا در مورد شهری که زندگی میکنی
نظر بده
دخل و خرجت کاناداست پس به مترو اونجا نظراتت رو ارائه کن
روح الله موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بحث درباره مترو تهران میباشد...نه مترو سرزمین بیگانه که گهگاهی گربه رقصانی هم میکنند
ناشناس
| Bulgaria |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
سلام آقای خاوری خوبی؟ خوشی؟ خوش میگذره؟ خوبه گاهی بیای به ایران یک حال و احوالی از ما مردم بگیری
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چطوری ژن خوب ارزون نشین؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
جنابعالی که تومیگی تو کانادا بایط تک سفره 3.25 دلار کاناداست بگو ماهانه چند دلارحقوق میگیری تا خودمون حساب کنیم به پول ما در ایران چقدر میشه. ضمنا" واگنهای متروهای کانادا هم مثل مترو تهرونه ؟ بعضیها پاشون به اونورآب که میرسه دیگه مقایسه بین درآمد و مخارج بکل یادشون میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
یارو دلار کانادا میگیره بعد تز افزایش قیمتو برا ملت ایران میپیچه.برو اقا جون واسه همون هموطنای پولدار کاناداییت مثل خاوری اینا رو تعریف کن
ناشناس
| Australia |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
Movafegham
ماهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
عزیزم سوبسید آب و برق و نون و... خیلی چیزای دیگه رو ورداشتن
ماهی 45 تومن دادن که اگه قرار بود سوبسید بدهن قطعا به نرخ روز و با تورم میرفت جلو
بعد همون 45 تومنم به خیلی ها ندادن و کلا میخوان بر دارن
اونوخ سوبسیدا کجارفت؟

اجرای الگوهای کشورهای توسعه یافته توی کشور فقط به ضرر مردمه.
این تصویب کننده این قانون اخه نمی گی طرف تو حرکت اعتبارش تمو م بشه مامور بیاد درگیری به وجود بیاد ، حالا نه اینکه مترو سر وقت میاد خدا وکیلی به این طراح چه میشه گفت
رو تنها اشخاسی که اصر میزاره دست فروشان خوب چرا لقمه را از پشت سرتون میبرین تو دهانتون مجوز دست فروشی بفروشید و خیال خود را راحت کنید
این نوبخت با اون نوبخت نسبت داره؟
اولا بسیازی از سفرهای درون شهری زائد و غیر ضروری است چون با تلفن یا ایمیل با هیچ کدام
از مراکز دولتی ؛ بیمارستانها و حتی مطبها نمی توان تماس گرفت ثانیا ظرفیت واگنهای مترو کجا و دهها نفر مسافر در معرض خفگی کجا؟ مسئولان مترو و شرکت واحد به بهانه تفکیک جنسی
مسافران باعث ازدحام و بلبشوی مضحک در وسایل نقلیه عمومی شده اند
این یک پروسه کاملا نرمال در تمام متروهای جهان هست.
باید درآمدهای مترو هزینه ها رو پوشش بده، نمیشه که به همه چیز یارانه داد.
یارانه هم از جیب ملت میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تو به من یه کار بده که اخر سال با حقوقش خونه که یه موتور درست در مون بتونم بخرم خودم دوتا بلیط مترو میخرم یکیش استفاده میکنم یکیش میندازم دور ک به سود مترو بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بهتر است اول میزان هزینه کرد ،پول دریافتی از دولت و تعداد پرسنل شون اعلام کنند بعد مردم خودشون متوجه شوند....
چه میکنن این اصلاح طلبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
حالا مونده تا هنرنمایی های اینا رو ببینی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ولمون کن عامو هنوز تو گیر این دعوای زرگری گیر کردی
کدومشون عشق خدمت دارن ؟؟
این طرح منو یاد 50 تومن هایی میندازه که هر سال روی نرخ تاکسی ها میکشن
نه مسافر میتونه بده نه راننده

فقط باعث درگیری میشه
مسافران ایستگاه شادمان چند نفرن؟

اینا برن ته قطار تا بعدا حضور و غیاب کنم
بابا بخدا ما با بقیه فرق داریم

اینقدر گیر ندین
خسته ایم
خس ته
فکرکنم به تمام کارمندان مترودستورداده شده که دراینجا کامنت برای دفاع ازتصمیم شرکت متروبذارن.
مسئولین مترو را گران نکنند..زیرا ملت قدرت خرید ندارد..در آمد ها پایین و هزینه بالاست..کری نکنند که آنگونه شود که دشمنان خوشحال شوند
قالیباف اساخت اصلاح طلبا نوش جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چیشد که فکر کردی فرقی با هم دارن ؟؟؟
قیمت واقعی بهای بلیط مترو 10هزار تومان است. به خدا از همان موقع فهمیدم که این یک مقدمه چیزی برای افزایش بهای بلیط مترو است
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره و وسط سال تحصیلی و بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح زوج و فرد به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
این شورای شهر و شهرداری مردم تهران بیچاره کرده با این طرحها و همینطور طرح ترافیک جدید فقط فقط هدف از این طرحها خالی کردن جیب مردم هست اخه بابا جون مکه من چقدر در میارم که اینجوری باید هزینه کنم خدا پدر مادر اقای قالیباف و شورای شهر قبلی رو بیامرزه قدر ایشون رو ندونستیم این اصلاح طلبان مردم رو بیچاره کردند برای اینکه خانه ها و ویلای شمال شهر تهران رو دارند و همینطور ماشینهای خارجی مدل بالا مردم رو نمیتونند درک کنند
مردم را بیچاره کردید
من کاری به درست یا غلط بودن این تصمیم ندارم. به عنوان کسی که همیشه و هر روزه از مترو استفاده می کنم با قاطعیت عرض می کنم که سفر با مترو در هر خطی هیچ وقت بیش از دو ساعت زمان نمی برد. بنابراین احتمالا این برای 99 درصد مسافران هیچ هزینه اضافی در بر ندارد. شاید دستفروشان و علاف های مترو ضرر کنند!
این طرح بیشتر به ضرر دست فروش ها است وگرنه کی ۲ ساعت تو مترو است
اين طرح غير قابل اجراء خواهد بود فقط باعث درگيرى و ناامن شدن مترو خواهد بود , وسيله رفت آمد عمومى بايد براى تمام مردم ارزان باشد ، هرگونه مقايسه قيمتى با متروهاى شرق و غرب هم صددرصد غلط است چون اقتصاد آن ها پويا و قوى است و درآمدهايشان هم بالا است نرخ بيكارى هم پايين است ، حداقل دستمزد كانادا و اورپا را بدهيد ، بعد هم گران كنيد،
تو
اره با خودتم
امروز که زنده ای عوارض تنفس از هوای الوده تهران دادی یا نه ؟؟؟
عاليه،‌حضور دستفروشان و گداها كم ميشه، وگرنه كسي كه بخواد سفر كنه ،‌دوساعت كافيه
این یک دستور کارشناسی نشده ،وغیر قابل اجرا است .خواهیم دید.
برام جالب هست که انهایی که مخالفن از خودشون نمیپرسن کدوم مسافر هست که مسیرش بیشتر از دو ساعت و نیم قراره طول بکشه؟
تبعات این کار از نطر من چی هست؟
۱. اگه مسافر هستی باید سعی کنی مسیر رو اشتباه نری یا زودتر تشخیص بدی الکی در مترو سرگردان نشی چون برات حتما هزینه داره
۲. اگه داخل مترو دست فروشی میکنی باید بدونی بابت مزاحمتی که ایجاد میکنی باید هزینه بدی و خیلی ها مطمینا نمیتونن و از تعدادشون در مترو کمتر میشه
۳. به جای اینکه بریزن سر یه دستفروشا بشکل اصولی و عقلانی حضورشون رو کم و مدیریت میکنن
اینها خوبی های این کار هست ولی
حتما درامدهایی داره و باید مشخص بشه چجوری قراره خرج بشه
پاسخ ها
غیث
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مشکل ااینه که اولش دو ساعته بعد که حا افتاد به دقیقه میرسه
من متوجه نشدم مگر بیش از دو ساعت کسی تو مترو میماند خوب خط یک از تجریش تا کهریزک را هم بروی قوقش یک ساعت . دو ساعت تو مترو یعنی چه
با این کار مطمئن باشین هیچ اتفاقی نمیوفته این مردم سال هاست که خیلی زود عادت به هر تغییری میکنن
متاسفم از اینکه آنهایی که اینجا را با دیگر کشورها مقایسه میکنند در خیلی از آنها مدرسه درمان رایگان تورم وجود ندارد پدری نگران اتیه فرزندش نیست ووووو مردم مالیات میدن دولت هم خدمات میدهد کارگر یک شیفت کار می‌کند سال یکبار مرخص و تفریحش را هم می‌رود بازنشسته‌اش یک زندگی راحت دارد نه مثل اینجا که بازنشسته بعلت مزایای پایین باید برود ابدارچی یا نگهبان یک شرکت یا کارگاهی شود یا معلم یا کارمند اداره بعد از کارش بره مسافر کشی کند ووووو
اقا اینو داشته باشید یه شبه قیمت بلیط مترو 200 تومان گرون شد یعنی تورم...
مسئله دو ساعت وچند ساعت نیست. تو بلیط کاغذی میگیری. یا کارت داری. یهو وسط عجله برای رسیدن به کارت یه مامور جلوت سبز میشه میگه کارت بلیطت کو؟ باید بین اون همه جمعیت که توش دزد هم هست کیف پول دربیار از توش کارتت رو نشون بدی یا جیباتو بگردی ببینی بلیط کاغذی رو چیکار کردی. حالا لحن مامور چجور باشه. تو از صادقیه خواسته باشی بری ازادگان. هم باید پول بلیط بدی. هم باید جریمه بدی. هم باید درگیر بشی. تو خط آبی نیم ساعت منتظر اومدن مترو بشی.
درامد شهرداری هااز وسیله عمومی نباید باشد تا مردم به تشویق استفاده از ان باشد درامد بایداز وسلیه عمومی استفاده نمیکنند با تک سرنشین همباعث الودگی وترافیک میشوند وهم با پارک کنار فضای عمومی مجب سلب اسایش مردم میشوند حتی با پارک دوبله ودر پیاده رو باید برنامه ریخت انهایی که کنار خیابان فضای خود میدانند عوارض ان بدهند واین درامد برای تکمیل متره ووسایل عمومی شودواین باعث میشه درامد حاصل از ان به همه نفع برساند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
احسنت.کسایی که ماشین میلیاردی دارن که هیچ.
همینهایی که مراید هم دارن فعلا میلیونر هستن .
باید از اینها هم مالیات گرفت .
مگر اینکه تاکسی شهری یا اینترنتی و خدماتی باشن
یک سوال از مسئولین و دولت مردان دارم.
می شه بفرمائید شما کی می خواهید به داد مردم برسید؟ به هر نحوی که شده پدرمان را درآوردید واقعا دیگه نمی شه زندگی کرد
مترو ایران از جمله بهترین و شیک ترین متروهای جهان است . مترو نیویورک را می دیدید که فقط کانال آشغالی درست کردند که قطار در داخل آن حرکت می کند و بیش از تعداد مسافران موش دارد
نه قانون هست نه حقوق شهروندی نه عدالت حاکمه نه عدلی وجود داره. مترو برای اقشار کم درامد مهمترین وسیله نقل و انتقاله .حتی خیلی از افراد تو مترو امرار معاش میکنن و این مسئله باعث میشه نتونن گذران زندگی کنن و باعث افزایش درگیری و جرم میشه... چرا به هر قیمتی و بهایی میخوایم فقط افزایش درآمد داشته باشیم و اصلا به جنبه های منفی و غیرانسانی این جور افکار و طرحها فکر نمیشه؟ گویا هیچ فکری پشت این طرح نیست و فقط باعث لگدمال شدن حقوق شهروندی میشه و افزایش فشار بیش از حد به قشر اکثرا فقیر جامعه هست ....
با سلام.عزیزانی که دم از آلمان و ژاپن و...میزنند این قیاس ...است.بنده خودم ده سال ژاپن بودم.در آمد یک ژاپنی را در روز حساب کنید یا یک آلمانی را.بعد بهای بلیط متروی انچنانیش را نیز.نه نارویی که انگار مردم گوسفند.به صلابه کشیده میشه آدم بعضی ساعات.چقدر کج دیدن و اندیشیدن.مثل آنهایی که حساب میکنند مثلاً در عربستان بنزین لیتری هجده هزار تومان است.بیایید منطقی و از روی حقیقت نگاه کنیم.در عربستان یک شهروند درآمدش چقدر است؟ اولا نباید بهای بنزین آنجا را با تبدیل ریال آن کشور در بازار آزاد ارز ما محاسبه نمود.بعد از آن در آمد یک عربستانی روزانه چقدر است.در آمد یک ژاپنی کشور جهان اول دنیا در روز چقدر هست؟ اصلا افراد میدانند؟ اگر میدانید پس چرا در آمد یک کارگر ایرانی را حساب نمیکنید و پول بلیط مترو را در ایران.یکی از دلایلی که افراد در کشورهای جهان اول از خودروی شخصی برای سر کار رفتن استفاده نمی‌کنند ارزان بودن مترو و خلوتی آن است.ایران را با کشورهای هم تیپ و همکلاس خودش مقایسه کنید.بسیار گران است با این طرح بلیط مترو آنهم با این کیفیت.کمی انصاف داشته باشیم در جانبداری های کور کورانه...
چهارصد هزارتومان اضافه شد باید صد برابر پس بدیم تازه مشکلات دیگری هم در راه است .بلیط تنها یکی از آنهاست.واقعا" برای ما بازنشسته ها خیلی سخته چه رسد به افراد نیازمند..خداوند به همه رحم کند.
هر روز که بیدار میشیم خبر گرونی می شنویم، هیچ وقت نشده که بگن فلان جنس ارزون شده، حالا هم که خبر گرونی بنزین، خدا به داد مردم و قشر ضعیف برسه، ماه رمضان ماه خداست و ماه گرانی کشور مسلمان ایران، خدا رحم کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل