بازدید 18651
انتشار ویدئو از رهبر داعش پس از 5 سال؛

پاس گل «ابوبکر البغدادی» به آمریکا برای تشدید فشار بر ایران!

یکی از بهانه های آمریکا برای مداخله در بحران سوریه مبارزه با داعش بوده است. با این حال، پس از شکست داعش در سوریه و برچیده شدن خلافت خودخوانده ابوبکر بغدادی، آمریکا بهانه ای برای تداوم حضور خود در این کشور نداشت؛ تا اینکه ترامپ نیز دستور خروج نیروهای آمریکا از سوریه را صادر کرد. بااین حال، پس از چندی، بار دیگر آمریکا به بهانه تداوم مبارزه با داعش اعلام کرد که بخشی از نیروهای خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 30 April 2019

یکی از بهانه های آمریکا برای مداخله نظامی در خاورمیانه و امور کشورهای منطقه، مبارزه با تروریسم است که همواره توجیهی برای حضور نظامی آمریکا در منطقه بوده است.

به گزارش تابناک، در همین رابطه یکی از بهانه های آمریکا برای مداخله در بحران سوریه مبارزه با داعش بوده است. با این حال، پس از شکست داعش در سوریه و برچیده شدن خلافت خودخوانده ابوبکر بغدادی، آمریکا بهانه ای برای تداوم حضور خود در این کشور نداشت؛ تا اینکه ترامپ نیز دستور خروج نیروهای آمریکا از سوریه را صادر کرد.

بااین حال، پس از چندی، بار دیگر آمریکا به بهانه تداوم مبارزه با داعش اعلام کرد که بخشی از نیروهای خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.

روز گذشته نیز جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در مصاحبه با اسکای‌نیوز مدعی شد: گروه تروریستی داعش همچنان توانایی‌های زیادی دارد و این گروه هنوز یک تهدید به شمار می‌آید. وظیفه نیروهای آمریکایی در سوریه مبارزه مداوم با داعش است.

او در ادامه گفت موضوع نیروهای ایرانی در سوریه را به عنوان اولویت نخست با روس‌ها مطرح خواهد کرد.

در همین راستا، در پی انتشار پیامی ویدیویی از سوی ابوبکر البغدادی، رهبر داعش که به سرعت به کانون خبری رسانه های جهان تبدیل شد، واشنگتن بر ادامه مبارزه با داعش تاکید کرد.

پاس گل «ابوبکر البغدادی» به آمریکا برای تشدید فشار بر ایران!

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ساعاتی پس از انتشار این ویدیو اعلام کرد که ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن همچنان مصمم به ادامه ماموریت برای شکست کامل «این تروریست ها» است و تلاش دارد کلیه رهبران این گروه را دستگیر و به دست عدالت بسپرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه ضمن تاکید بر اینکه داعش یک گروه شکست خورده است، خاطر نشان کرد: «کارشناسان آمریکایی در حال بررسی ویدیوی ضبط شده ای هستند که از سرکرده این گروه منتشر شده است. این ویدیو سپس برای بررسی دقیق تر و تعیین صحت و اعتبار آن تحویل سرویس های اطلاعاتی خواهد شد.»

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون نیز به انتشار ویدیوی رهبر داعش واکنش نشان داه است.

شون رابرتسون، سخنگوی پنتاگون با اعلام اینکه وزارت مقامات وزارت دفاع در جریان انتشار این ویدیو قرار گرفته و در حال بررسی آن هستند، یادآور شد که ماموریت شکست کامل داعش با حمایت و پشتیبانی شرکای آمریکا ادامه خواهد یافت.

سازمان اطلاعات مرکزی، سیا هنوز به طور رسمی به انتشار این ویدیو واکنش نشان نداده است.

شون رابرتسون، سخنگوی پنتاگون با اعلام اینکه وزارت مقامات وزارت دفاع در جریان انتشار این ویدیو قرار گرفته و در حال بررسی آن هستند، یادآور شد که ماموریت شکست کامل داعش با حمایت و پشتیبانی شرکای آمریکا ادامه خواهد یافت.

سازمان اطلاعات مرکزی، سیا هنوز به طور رسمی به انتشار این ویدیو واکنش نشان نداده است.

این در حالیست که نادا باکوس، کارشاس سابق سیا که پیش از ظهور داعش فعالیت وی بر روی گروه القاعده در عراق متمرکز بود، معتقد است که ابوبکر بغدادی در حال تبدیل شدن به «رهبر پنهان یک شبکه مخفی است.»

به اعتقاد کارشناس سابق سیا انتشار ویدوی سرکرده داعش نشان می دهد که وی بسیار فرصت طلب است زیرا با توجه به ظرفیت و توانایی محدودی که برای جابجایی و برقراری ارتباط دارد از کمترین فرصت ها برای هماهنگی و جهت دهی به عملیات استفاده می کند.

ویدیوی سرکرده داعش که روز دوشنبه منتشر شد نخستین نمایش تصویری از وی پس از پنج سال گذشته بود. ابوبکر بغدادی پس از نخستین ویدیو که وی را در حال سخنرانی در مسجد نور موصل به تصویر کشیده بود عمدتا با ارسال پیام های صوتی اقدام به پیام رسانی کرده است.

در طول سالها و پس از انتشار اولین ویديوی البغدادی، اخباری مبنی بر کشته یا زخمی شدن وی منتشر شد. انتشار این پیام ویديوی اما نشان از این دارد که ابوبکر البغدادی زنده است.

رهبر داعش در این ویدیوی هجده دقیقه ای که توسط یک کانال تلگرامی وابسته به این گروه منتشر شد تاکید کرد که عملیات بر ضد غرب یک نبرد طولانی است و انتقام خون اعضای این گروه که در سوریه و عراق کشته شدند، گرفته خواهد شد.

ابوبکر بغدادی همچنین با اشاره به انفجارهای مرگبار هفته گذشته در سریلانکا از این حملات به عنوان انتقام عملیات کشورهای غربی بر ضد نیروهای این گروه در منطقه باغوز واقع در شمال سوریه یاد کرد.

به طور کلی، انتشار ویدئوی ابوبکر البغدادی را باید پاس گل داعش به آمریکا برای ادامه حضور در سوریه دانست. در واقع، از آنجایی که آمریکا توجیهی برای ادامه حضور درسوریه نداشت، با انتشار این ویدئو می تواند به حضور نظامی خود در این کشور ادامه دهد. حضوری که به نظر می رسد هدفی جز مقابله با ایران ندارد.

کما اینکه که جیمز جفری نماینده آمریکا در امور سوریه نیز عنوان کرده که هدف از ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه مهار ایران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
ابوبکر بغدادی نزد امریکایی هاست عند ربهم یرزقون
فیلم پخش نمیشه
شک نکن در محاصره نیروهای امریکایی پیام منتشر کرده
تابناک عزیز ممنون که جملات مارا اصلاح (سانسور)میکنید وکوتاه ومختصر میکنید .
چرا محاسن بغدادی قهوه ای شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
رنگ مویی که از انگلیس برایش ارسال شده کیفیت مناسب نداشته و تاریخ گذشته بوده است.
البغدادی صرفا یک کارمند برای موساد و سیا با هزینه سعودی ها هست. پروژه اول برای خلافت عراق و شام شکست خورد حالا دوباره ازش خواستند بیاد جلو‌دوربین که سناریو تداوم حضور امریکا خوراک تبلغاتی و بهانه لازم رو داشته باشه. اگر خاطرتان باشد بن لادن و الزرقاوی همینطور بودند تا مدت مصرفشان پایان یافت. لز دو روز قبل از این فیلم رسانه های امریکا شروع کرده بودند به خبر ظهور جدید داعش، این هم بهانه اش
آخه ایران سوریه چی کار داره چه سودی داره آخه
خاتمه ی داستان ایوبکر بغدادی این است که آمریکا دستگیرش میکنه میگه ما گرفتیمش
من بن لادن
ایران در سوریه است و با سوریه و عراق کار داره سودش هم اینه که تا در داخل کشور به جنگ تروریستها نرود اینو هر بچه ای می دونه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها