بازدید 6760
۵

گفت‌وگوی ترامپ با اردوغان درباره تحریم نفت ایران

کد خبر: ۸۹۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷ 30 April 2019

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز دوشنبه گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با هدف همراه ساختن ترکیه با تحریم و فشار بر ایران، تلفنی با اردوغان گفت وگو کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری آناتولی نوشت: فشار و تحریم ایران، اوضاع سوریه و خرید موشکی آنکارا از مسکو (خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ از روسیه) از جمله محورهای این تماس تلفنی بود.
گفته می شود ترامپ در این گفت وگو به انتقاد از سیاست روسیه در سوریه پرداخته است.
جزئیات بیشتری از این تماس انتشار نیافته است.

کاخ سفید روز دوشنبه گذشته (۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران تمدید نکند.
این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

کاخ سفید در بیانیه خود تأکید کرده است که این تصمیم را با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ کرده است.

ترکیه گزینه‌های منطقه‌ای ترامپ برای جایگزینی نفت ایران را پاسخ‌گوی نیاز خود نمی داند.

'مولود چاووش اوغلو' وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از تصمیم آمریکا برای لغو معافیت مشتریان نفتی ایران، کشورش را نیازمند نفت با کیفیت و مقرون به صرفه ایران توصیف کرد و افزود: به دلیل قیمت مناسب نفت ایران، تمایلی به واردات نفت عربستان و امارات نداریم.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد که پالایشگاه‌های این کشور قابلیت تطابق با نفت وارداتی از عربستان و امارات را ندارند و این موضوع را از نظر ملاحظات فنی حائز اهمیت دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
یعنی ایران نفت روارزونترازهمه جامیفروشه که ترکیه فقط دنبال نفت ایرانه
اردوغان به عنوان نخست وزیر یا رییس جمهور هر کاری برای بهتر کردن وضعیت ترکیه انجام میده و کاری نداره از نظر بقیه دنیا چطور به نظر بیاد خوب یا بد!
ولی در ایران ،ایران و مردم ایران را فدای ایدئولوژیشون می کنند و کوتاه هم نمیان !
دلخوش نباشیم به همسایه های نزدیکتر از برادر. هنوز کوچه های شهرمون به اسم شهدایی است که عراقی ها کشته اند. چه برادری با عراقی ها داریم؟ فرصت کنند دوباره به خاک و ناموس این مملکت تجاوز می کنند. اولین کسانی که به ملت ما پشت و خیانت می کنند همینهایی هستند که رویشان حساب می کنیم. مردم در این ماجرا تنهاهستند، یک ملت یک دنیا دشمن برایمان باقی مانده.
چگونه همه معترضند ولي با آمريکا همراهي کرده اند؟؟؟؟!!!
ایران گوشت قربونی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار