بازدید 16640
«مرکز مطالعاتی بلفر آمریکا» مدعی شد؛

برنامه پنهان ایران برای ساخت سلاح هسته ای!

پس از آنکه در آوریل ۲۰۱۸ بنیامین نتایاهو، نخست وزیر اسرائیل در یک برنامه تلویزیونی ظاهر و در یک نمایش مضحک مدعی سرقت اسناد و آرشیو هسته‌ای کشور و افشای برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران شد، بسیاری از ناظران و سازمان‌های بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی، توجهی به این نمایش نداشتند و پس از آن بار‌ها صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از سوی آژانس تأیید شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴ 30 April 2019

پس از آنکه در آوریل ۲۰۱۸ بنیامین نتایاهو، نخست وزیر اسرائیل در یک برنامه تلویزیونی ظاهر و در یک نمایش مضحک مدعی سرقت اسناد و آرشیو هسته‌ای کشور و افشای برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران شد، بسیاری از ناظران و سازمان‌های بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی، توجهی به این نمایش نداشتند و پس از آن بار‌ها صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از سوی آژانس تأیید شد.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، برخی رسانه ها و مراکز تحقیقاتی آمریکایی و اسرائیلی همچنان به آن نمایش نتانیاهو رجوع می کنند و مدعی وجود ابعاد پنهانی در برنامه هسته ای ایران می شوند.

در همین رابطه، «مرکز مطالعاتی بلفر آمریکا» در گزارشی با استناد به اسناد ادعای اسرائیلی ها آورده است که تعدادی از کارشناسان خود را در اواسط ژانویه گذشته به تل‌آویو اعزام کرد. هدف از این اعزام، بررسی و تحلیل اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در گذشته بود.

این در حالی است که شش کارشناس این مرکز، چند هفته روی این اسناد کار کردند که نتیجه آن، گزارشی ۳۶ صفحه‌ای شده‌ است. در بخش‌هایی از این گزارش، ادعاها درباره تلاش ایران برای دستیابی به دانش بمب اتمی تکرار شده ‌است.

ایران برنامه پنهانی ساخت تسلیحات هسته ای داشته است/ با انقضای محدودیت ها در برجام، ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای پیش خواهد رفت!

این گزارش نخست با اشاره به ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آوریل 2018 و نمایش مضحک او تحت عنوان افشای اطلاعات برنامه هسته ای ایران، مدعی شده که اسرائیل توانسته اطلاعات مهمی در رابطه با فعالیت های هسته ای ایران به دست آورد.

در بخشی از این گزارش آمده است: در ژانویه 2019 محققانی از مرکز بلفر به تل آویو سفر کردند تا جلساتی را با مقامات اسرائیلی برای بررسی اسناد و مدعیات اسرائیل در باب برنامه هسته ای ایران را داشته باشند و مقامات اسرائیلی خلاصه ای از نتایج خود را در مورد تاریخچه و محتویات آرشیو ارائه دادند که حاوی نسخه هایی کپی شده از برخی اسناد و عکس های بایگانی شده و چندین سند اصلی بود. مقامات اسرائیلی همچنین کپی هایی از اسناد و عکس های انتخاب شده را به ما ارائه دادند.

ما به کل بایگانی دسترسی نداشتیم. همچنین ما هیچ متخصص اعتبارسنجی در گروه مطالعاتی مان نداشتیم؛ علاوه بر این، بسیاری از مدارک ارائه شده به ما به فارسی نوشته شده بودند و گروه ما محقق فارسی زبان در اختیار نداشت. به همین علت نمی توانیم صحت اسناد ارائه شده را با اطمینان تایید کنیم. با این حال، محدوده و جزئیات آرشیو ارائه شده نشان می دهد این آرشیو واقعی است.

در ادامه گزارش ادعا شده است: همه چیز در آرشیو اسرائیلی ها جدید نبود. برای چندین دهه، مقامات و تحلیلگران در واشنگتن و دیگر نقاط، متوجه شده بودند که تهران در تلاش برای دستیابی به توانایی های سلاح های هسته ای بود؛ بنابراین، وجود برنامه تسلیحات هسته ای ایران نه جدید است و نه غافلگیرکننده.

به طور گسترده، آنچه آرشیو نشان می دهد این است که از سال های 1999 تا 2003 ایران برنامه سلاح های هسته ای سازمان یافته، هدفمند و رشد چشمگیری داشته است که پیشرفت قابل توجهی نیز به خود دیده بود. این در حالی بود که اسرائیلی ها مدعی شدند تنها 20 درصد کل آرشیو برنامه هسته ای ایران را به دست آورده اند!

این گزارش با استناد به آرشیو مورد ادعای اسرائیلی ها مدعی شده، ایران در بازه زمانی قبل از سال 2003 برنامه ای برای تولید سلاح هسته ای و انجام یک آزمایش هسته ای زیرزمینی را دنبال کرده است.

همچنین ادعا شده که برنامه تسلیحات هسته ای ایران پیشرفت چشمگیری داشته است در قیاس با آنچه در «ارزیابی نهایی» آژانس بین المللی انرژی هسته ای مطرح شده است.

از سوی دیگر، در این گزارش با اشاره با اینکه ایران قابلیت بازسازی برنامه هسته ای خود را دارد، ادعا شده که ایران دارای دانش و توانایی هایی است که پایه ای برای بازسازی برنامه تسلیحات هسته ای آن است؛ بنابراین، با از بین رفتن محدودیت های غنی سازی ایران در برجام و انقضای هر یک از محدودیت ها، تهران قادر است با استفاده از دانش فنی ای که در اختیار دارد، برنامه تسلیحات هسته ای خود را بازسازی کند.

همچنین این گزارش با استناد با آرشیوی مورد ادعای رژیم اسرائیل، مدعی شده که ایران برای یک دوره طولانی مدت، برنامه گسترده تسلیحات هسته ای را دنبال کرده است. لذا باید در هر گونه مذاکره در آینده بر سر برنامه هسته ای ایران، با استناد به این آرشیو، ابعاد پنهان برنامه هسته ای ایران مورد توجه قرار گیرد.

نویسندگان این گزارش معترف شدند که نمی توان صحت اسنادی که اسرائیلی ها در اختیار آن ها قرار داده اند را تأیید کرد؛ با این حال با استناد با همان اسناد، توصیه کرده اند که توجهات به برنامه پنهان هسته ای ایران معطوف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴
دروغ برای پنهان کردن حقیقت خلق می شود ، حقیقت در تاریکی دروغ گم می شود و در تاریکی هر ظلمی ممکن می شود.

ظلم ابزار گسترش تاریکیست اما دشمن تاریکی روشناییست و حقیقت همان روشناییست

دانستن حقیقت راه نجات ملتها و رفتن به سوی عدالت اجتماعی و دنیای بدون جنگ است.

اقای عراقچی گفتند که برجام یک توافقنامه امنیتی است و صبر ما هم نامحدود نیست.
دو کلمه از مادر عروس
میخواید همه باور کنن اینهمه هزینه و بدبختی برا نیروگاهی بوده که برق خودشم نمیتونه تولبد کنه؟
اگر ساخته بودیم نگران حمله نبودیم.
هر کدوم از این آقایون بیان ایران این بروکراسی و آرشیو اسناد ایران رو ببینن میفهمن 20 درصد ارشیو یعنی چه حجمی از اسناد. حالا اگ حتی به اسکنشون دسترسی داشته چرا همه رو برنداشته؟
آیا آیه " و مکروا و مکر الله و الله و خیر الماکرین " را شنیده اید. وقتی غربی ها و اروپایی های در اجرای تعهدات خوئ صداقت ندارند چرا ما در اجرای توافقات هسته ای خود صداقت داشته باشیم... آیا همۀ اینخا سناریویی از پیش تعریف شده برای نابودی ایران عزیز نیست؟ آیا اسرائیل در جنگی پنهان به دنبال محو ایران اسلامی نیست؟ همانط.ور که حضرت آقا بارها فرموده اند نباید مرعوب کافران شد... والسلام
خداکند واقعا داشته باشیم .مشکل اینجاست که آش نخورده ودهان سوخته .به مردم عادی کاری ندارم بنده کاملا آگاه هستم که مساله هسته ای فقط بهانه سیاسی برای تغییر ماهیت است .از این مساله هم که به سلامت بگذریم دلایل دیگری برای هدفشان پیدا میکنند .به قشر فرهیخته کشور اطمینان میدهم ایران سرمایه ،ونه تجهیزات لازم برای ساخت سلاح هسته ای را دارد .در واقع حتی با وجود رشد در زمینه رادیوداروها وایزوتوپهای صنعتی نسبت به کشورهای پیشرفته هنوز عقب هستیم وقبلا آنها به این تکنولوژی ها رسیده اند .افتخار ایران در دست یابی به این فن آوریها از جنبه تحریم بودن ایران از هر لحاظ در خصوص تکنولوؤی هسته ایست وگرنه نوآوری خاصی صورت نگرفته .آمریکا هم اینم را میداند .ومیداند که ایران سلاح هسته ای نداشته وندارد ونخواهد داشت ..اما ابزار ترسناک مناسبی است برای ترساندن اعراب وکشور های ضعیف همسایه کشورمان .تا تجارت سلاح کرده وخون منطقه را در شیشه کند .درد اینجاست که کسی به ما تهمت میزند که در استفاده از انواع سلاحهای کشتار جمعی ید طولایی دارد .
بیاییم بمب اتم بسازیم خیال این ها راحت کنیم
دنبال بهانه هستند تا حمله کنند به ایران.
خب نشان دهند کجا داریم بمب هسته ای می سازیم
در اولین فرصت برای کاهش بهانه گیری های دشمنان باید از پیمان ان پی تی خارج شویم.
تمام مسیری که منتهی به حمله به عراق شدداره برای ماهم تکرارمیشه
تمام مسیری که منتهی به حمله به عراق شدداره برای ماهم تکرارمیشه
وقتی کشوری را تهدید به نابودی می کنید، کشور مقابل هم برای شما همان طرح را اجرا می کند البته با حمایت اکثر کشورها ی دنیا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی