بازدید 4079

راهکارهای تحقق رونق تولید در «دنیای سرمایه‌گذاری»

کد خبر: ۸۹۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 29 April 2019

راهکارها و چالش‌های تحقق رونق تولید در کشور از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان ارشد حوزه‌های بانکی، صنعتی و اقتصادی در شماره جدید ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، در بیست‌ونهمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» که در 5 سرفصل شامل؛ پرونده ویژه، دنیای انرژی، اقتصاد کلان و خواندنی‌ها منتشر شد، در بخش اقتصاد بازار با توجه به برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه طی گفت‌و‌گویی با دکتر یاسر فلاح؛ مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی بورس به "بررسی توسعه فرهنگ‌ سرمایه‌گذاری" و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی فعالان بازار سرمایه و مالى پرداخته شده است. همچنین در این بخش، گفت‌و‌گویی با امیر هامونی؛ مدیرعامل فرابورس ایران با محوریت "تشریح برنامه‌های اين شركت در سال 98" و نیز، روح‌الله دهقان؛ مدیرعامل رایان‌بورس كه به "معرفی سامانه‌های بومی پرداخته و چالش‌های فناوری اطلاعات کشور در بازار سرمایه" را مطرح نموده، به چاپ رسیده است. این بخش نيز با انتشار مطلبی از علی حیدری، با عنوان "چشم‌انداز اقتصاد قطر در سال 2019" به پایان رسیده است.

در پرونده ویژه بیست‌و‌نهمین شماره «دنیای سرمایه‌گذاری»، راهکارهایی در جهت اصلاح ساختار نظام بانکی و همچنین نقش سیاست‌های پولی در رونق تولید از سوی دکتر علی دیواندری؛ رییس پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش آثار و گفتاری از محمدرضا حسین‌زاده؛ مدیرعامل بانک ملی، دکتر علی صالح‌آبادی؛ مدیرعامل بانک توسعه صادرات درباره اهداف بانک‌های مذکور با محوریت رونق تولید منتشر شده است. گزارش عملکرد بانک‌های سپه و سینا و همچنین تشریح اقدامات سازمان تامین اجتماعی از دیگر مطالبی است که به این بخش اختصاص داده شده است.

در بخش انرژی این شماره نیز، گفتارهایی از نصرت‌الله سیفی؛ مدیرعامل اسبق شرکت ملی صادرات گاز ایران و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، دکتر نرسی قربان؛ صاحب‌نظر حوزه اقتصاد انرژی، حسن منتظرتربتی؛ معاون وزیر نفت در امور گاز و حسن کاظمی؛ کارشناس حوزه انرژی به چاپ رسیده است. «بررسی چالش‌های توسعه صادرات خدمات فنی- مهندسی صنعت نفت و گاز» گزارشی است که به معرفی موانع پیش روی این صنعت پرداخته و گفتارهایی از محمدرضا انصاری؛ نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، فرامرز مفتخر؛ نایب رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و غلامرضا انصاری؛ معاون دیپلماسی - اقتصادی وزیر امور خارجه در این مطلب منعکس گردیده است. گفت‌و‌گو با دکتر اکبر ادیب‌فر، رییس هیات مدیره انجمن صنفی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران از دیگر مطالبی است که در بخش انرژی به آن پرداخته شده است. در این بخش، به‌عنوان مطلب پایانی، نوسانات قیمت نفتی با پایان یافتن معافیت خرید نفت از ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش اقتصاد کلان بیست و نهمین شماره از نشریه «دنیای سرمایه‌گذاری» با انتشار گفت‌وگویی از دکتر سید جلال ابراهیمی، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و ترکیه به ارائه راهکاری در نقل و انتقالات مالی پرداخته است. «رفع موانع و تعیین مشوق‌ها؛ راهکار رونق تولید» از عناوینی است که در گفت‌وگو با شهاب نادری؛ عضو کمیسیون اقتصادی، یحیی کمالی پور؛ نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی و سید هادی بهادری؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

در گفت‌وگو با احمد نعمت‌بخش؛ دبیر انجمن خودروسازان، محمود ضرابی؛ مدیرعامل پوشاک نانومهیار و حسام عقبایی؛ نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک، به تحلیل رونق تولید در سه حوزه مسکن، نساجی و خودرو پرداخته شده است. "رونق تولید در گرو تقویت بخش خصوصی" يادداشتى است که به تحریر مرتضی فغانی، عضو اتاق بازرگانی تهران و کارشناس اقتصادی در آمده است.

«بهترین و بدترین بورس‌های دنیا» و «موفق‌ترین شرکت‌های بیمه» از مهمترین مطالب خواندنی ماهنامه شماره 29 "دنیای سرمایه‌گذاری" است که شما مخاطبان را به مطالعه آن‌ دعوت می‌کنیم.

بیست و نهمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در 76 صفحه با قیمت 10 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه www.dsg-m.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار