بازدید 2133

برگزاری نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D. ۸

کد خبر: ۸۹۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 28 April 2019

قائم مقام وزیر علوم اعلام کرد: نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D۸، نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی، گفت: این نشست با حضور دبیرکل D۸، تنی چند از وزرای کشورهای عضو و دیگر معاونان وزارت علوم و تحقیقات کشورهای ایران، ترکیه، مصر، نیجریه، بنگلادش، مالزی، پاکستان و اندونزی، بنا به دعوت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر علوم درایور بین‌الملل افزود: دانشگاه بین‌المللی D۸، به میزبانی شهر همدان و دانشگاه بوعلی سینای همدان از مهرماه سال جاری از میان داوطلبان کشورهای مسلمان دانشجو می‌پذیرد.

سالار آملی تصریح کرد: مصوبه تأسیس این دانشگاه در ایران، در سال‌های گذشته، در نشست رؤسای جمهور هشت کشور در حال توسعه مسلمان به تصویب رسید؛ جمعیت کشورهای عضو D۸ در حال حاضر از یک میلیارد نفر بیشتر شده و دارای نیروی کاری ۴۰۰ میلیونی و یک ظرفیت بزرگ اقتصادی و علمی در دنیا است.

وی عنوان کرد: در نشست هیئت امنای دانشگاه D۸، اساسنامه این دانشگاه نهایی شده و دستورالعمل چگونگی اداره جلسات نیز مصوب خواهد شد. در ضمن چارچوب انتخاب رئیس دانشگاه نیز به بحث گذاشته شده و نهایی می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی D۸، در انتقال دانش و نوآوری مابین کشورهای مسلمان و بین‌المللی سازی آموزش عالی این کشورها نقش اساسی ایفا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار