بازدید 4281
گزارش تحلیلی و راهکار تابناک برای رهایی از اغتشاشات دنباله دار روی سکوهای تهران و شهرستان ها

دومینوی فجایع ورزشگاهی در لیگ برتر ایران / چرا فوتبال در کشور ما از صنعت تفریح و سود به ابزار جنگ و بدهی تبدیل شده است؟

کد خبر: ۸۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 27 April 2019

بیست و چهار ساعت از بازی حساس دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان اصفهان و فاجعه تلخ مرگ یک تماشاگر جوان فوتبال در ورزشگاه آزادی می گذرد و حالا شرح هیجان زده رویدادها و سیل اتهام زنی ها جای خود را به تحلیل ماجرا و یافتن چرایی این واقعه وحشتناک داده است.

به گزارش تابناک ورزشی، سلسله وقایع و حوادث هولناک بازی دیروز ، تفاوتی اساسی با همه رخدادهای مشابه ثبت شده در سالهای اخیر و تاریخ فوتبال ایران دارد از این زاویه که این بار فاجعه سه ساعت قبل از سوت آغاز بازی کلید خورد و هیچ ارتباطی به جریان مسابقه و رفتار بازیکنان درون زمین چمن نداشت.

حالا بار دیگر همه می پرسند چه شد که کری های طبیعی قبل از تقابل دو قدرت فوتبال ایران که هر روز شبیه آن را در نقاط مختلف دنیا شاهدیم ، به فحاشی و سپس درگیری شدید به قصد وارد کردن جراحت و زخم بر پیکر هواداران تیم رقیب کشید؟ شاید بتوان در چند بند زیر به گوشه ای از واقعیت های چنین درگیری زشتی که چهره فوتبال ایران را تیره و سیاه کرده است، اشاره کرد.

کنترل هیجان با القای آرامش از سوی باشگاه

درگیری های بیرون از زمین فوتبال بین سکوها و طرفداران به هیچ عنوان سوژه و موضوع بدیعی در فوتبال آسیا و جهان نیست و گاهی رقابت های نزدیک در لیگ های معتبر دنیا نیز چنین تنش هایی را تجربه می کند اما در حالی که تعداد این اغتشاشات در فوتبال سطح اول دنیا به خصوص کشورهای اروپایی رو به کاهش است، کشورهای در حال توسعه همچون ترکیه، آرژانتین، برزیل و ایران با افزایش این پدیده شوم مواجه اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر