بازدید 32302

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در آستانه شکست سنگین!

وضعیتی که تا اینجای کار موجب شکل گیری موج بزرگی از بی اعتمادی به این طرح شده است؛ بی اعتمادی به کارایی این طرح و برخورداری آن از چهارچوبی مشخص و با تضمین سلامت آن؛ مسأله‌ای که می‌تواند به رقم خوردن نارضایتی بزرگی منجر شده و در نهایت شکست این طرح را به دنبال داشته باشد؛ شکست سنگین طرحی که مزایای فراوانی دارد.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 27 April 2019
تابناک اجتماعی -
چگونه می‌توان یک ایده خوب و راهگشا که انبوهی از مزایا به دنبال دارد را خراب کرد؟ احتمالا در این خصوص مثال‌های زیادی به ذهن همه مان می‌رسد، اما با وجود این، مرور نمونه‌ای که اکنون در حال وقوع است، خالی از لطف نیست.

به گزارش «تابناک»؛ بیست و هشتمین روز اسفند ماه ۹۷، همزمان با شروع آخرین روز کاری سال، طرحی در چهار آزادراه کشور به اجرا درآمد که امید می‌رفت اجرای موفق آن سرآغاز تحولی بزرگ در کشور باشد؛ طرح حذف فیزیکی پرداخت عوارض و ۱۰۰ درصد الکترونیکی شدن پرداخت عوارض.

ایده‌ای که قرار است به حذف جایگاه‌های پرداخت عوارض در این آزادراه‌ها برای همیشه منجر شود؛ جایگاه‌هایی که بسیاری شان به عامل تولید خطر و اتلاف وقت و سرمایه، مصرف سوخت و آلودگی هوا و... تبدیل شده‌اند و قرار است جایشان را به دوربین‌هایی بدهند که تردد خودرو‌ها را ثبت می‌کند و ملاک محاسبه هزینه رانندگان می‌شود.

بنابراین، رانندگان می‌توانند به شیوه‌های مختلف از جمله مراجعه به سامانه واحدی که وزارت راه و شهرسازی تدارک دیده و یا استفاده از اپلیکیشن‌هایی که به این سامانه متصل شده‌اند، عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کرده و بی نیاز از پرداخت پر دردسر و وقت گیر نقدی یا حتی استفاده از کارت‌های بانکی به این منظور شوند.

طرحی که از چند سال پیش اختیاری آغاز به کار کرده و علاقه مندان می‌توانستند با خرید برچسب‌هایی ویژه که روی شیشه خودرو نصب می‌شود، از مزایای آن بهره‌مند شوند، اما اکنون به شکلی جامع‌تر و اجباری به اجرا درآمده و قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن، در همه آزادراه‌های کشورمان به اجرا درآید.

دورنمایی که ظاهرا خیلی خوش بینانه ترسیم شده، چون به فاصله یک ماه و چند روز از اجرای این طرح، اشکالات بسیار بزرگی در آن هویدا شده، تا جایی که اگر همین امروز رأی به شکست این ایده داده شده و همه چیز به روال سابق بازگردد، جای تعجب نخواهد داشت. بازگشت به شیوه‌ای پر اشکال که به نسبت طرح جدید، شفاف‌تر و کم اشکال‌تر است!

این را گلایه‌های پرشمار رانندگانی نشان می‌دهد که معتقدند شیوه جدید بسیار پر اشکال است و معلوم نیست چه بلایی بر سرشان خواهد آورد، چون پرداخت نکردن عوارض آزادراهی جریمه سی هزار تومانی به دنبال دارد و گاه تردد‌هایی در سوابق خودروشان ثبت شده که اصلا رخ نداده است. اشکالی بزرگ که تنها اشکال طرح جدید نیست.

از جمله اشکالات دیگر این طرح، استعلام‌های پراشکال بدهی عوارض آزادراهی است که موجب شده نتیجه استعلام از راه‌های مختلف (مثل استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف) به اعداد مختلفی برسد و در برخی موارد، به هیچ نتیجه مشخصی نرسد. این در حالی است که برخی رانندگان از باقی ماندن بدهی‌هایی خبر می‌دهند که پیشتر پرداخته اند.

این در حالی است که بعضا با مراجعه به سامانه استعلام بدهی عوارض آزادراهی و ثبت شماره تلفن همراه در آن، کاربران با انبوه پیامک‌هایی مواجه می‌شوند که در آن تأکید شده بدهی داشته و پرداخت نکرده اند و در نتیجه، جریمه به حسابشان منظور شده است؛ جریمه‌ای که البته در استعلام خلافی خودرو وجود ندارد!

وضعیتی که تا اینجای کار موجب شکل گیری موج بزرگی از بی اعتمادی به این طرح شده است. بی اعتمادی به کارایی این طرح و برخورداری آن از چارچوبی مشخص و با تضمین سلامت آن. مسأله‌ای که می‌تواند به رقم خوردن نارضایتی بزرگی منجر شده و در نهایت شکست این طرح را به دنبال داشته باشد که در این صورت، اجرای هر طرح و ایده‌ای برای خلاصی از جایگاه‌های پر اشکال پرداخت عوارض، به شدت دشوار خواهد بود.

دورنمایی که نتیجه اجرای این ایده بدون توجه به زیرساخت‌های لازم و شتاب زده است. ملاحظاتی که اگر مد نظر قرار گرفته بودند، می‌شد امید داشت اجرای این طرح به زودی فراگیر شده و محدود به چهار آزادراه نماند، در حالی که ظاهرا ترجیح مسئولان بر این است که به مانند موارد پرشمار دیگر، ایده‌های نوین و راهگشا را سریع به نام خود سند بزنند و در شتاب برای این امر، همه چیز را خراب کنند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۰۸
رانندگان برای تردد از کارت مترو و یا یک کارت که قابلیت شارژ داشته باشد استفاده کنند . همان طرحی که برای مترو و اتوبوس قابل اعمال است
پاسخ ها
مهدی عطائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
دو مرتبه عوارض از طریق سایت nspay.ir پرداخت کردم ولی باز می‌نویسه بدهکاری.هر چقدر هم به پشتیبانی سایت ایمیل زدم هیچ نتیجه ای نگرفتم.
پیشنهاد میشود به جای پرداخت آنلاین و بلافاصله عوارض، این هزینه بر روی عوارض سالیانه خودرو افزوده شود.
اینجا ایران است! وقتی به خاطر خلافی که نکرده ای جریمه میشوی و اعتراض که میکنی میگویند باید به شورای حل اختلاف بروی و بعدش هم کلی دوندگی برای اثبات اینکه اصلا در جایی که ذکر شده نبوده ای که خلافی کرده باشی، دیگر از این طرحها انتظاری بیشتری نمیشود داشت! ایضا طرح زوج و فرد و طرح جایگزین آن که فقط هدف اصلی اش پول بیشتر گرفتن از مردم است!
همانهایی که تلگرام طلایی را خلق کرده اند، همانها کارشناسان IT خود را در اختیار وزارت راه قرار دهند تا این سامانه به خوبی همان تلگرام طلایی شان!! با موفقیت انجام شود. والا
براي من از همين آني رو پيام اومده كه در تاريخ 7 فروردين از عوارضي قزوين عبور كرده ايد و بايد عوارض بدهيد در صورتي كه من در اين تاريخ در شهر ديگري در استان اصفهان بوده ام
پاسخ ها
شما
| Netherlands |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
شما اره ولی ماشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
دوست عزیز برای من هم در تاریخ 14 و 25 فروردین پیام اومده از عوارضی قزوین عبور کرده اید در حالی که من هم اصلا اونجا نبودم . جالبه که یه بار 500 و بار دیگه 2500 از شارژم کم شده. اسم این رو چی میشه گذاشت؟
فقط به درآمدزایی طرح ها توجه دارند اطلاع رسانی و نحوه اجرا مهم نیست
پاسخ ها
مجید آقاجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
بنده یکبار از عوارضی قزوین رد شدم دوبار واریز کردم باز هم استعلام کردم اومده بدهی عوارضی داری به کجا به کی باید بگیم
دزدی جدیده
عوارضی قم 500 تومان بوده
برا من الکترونیکی اومده 2500 تومان پرداخت کن والا جریمه میشی !
برای من هم عوارض تهران قم که 500 تومان برای ماشین سواری میباشد 1500 تومان حساب شد.
به جهنم که درست کار نمیکته !
البته که هر طرحی دربدو امر خالی از اشکال نیست،میشه اشکالاتی که وجود داره رارفع کرد،به نظرم خوبه که از کشورهای دیگری که تواین کارها موفق هستند ایده برداری و اجرا کرد
کلا موافقم ولااقل درمورد مجموعه کوچکی که ماداریم وازاتوبانهای زنجان و قزوین تردد می‌کنیم خطایی نبوده،خدس می‌زنم که اونهایی شاکی هستند احتمالأ پلاکهاشون توسط اشخاص دیگه تقلب شده
پاسخ ها
یه نفر
| - |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
چرا قبول میکنید که یک طرح باید در ابتدا اشکال داشته باشد؟؟ هیچ طرحی نباید اشکال داشته باشد اول باید داخلی بطور کامل تست شود اصلا قابل قبول نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
کلا چرا باید اجازه داد مردم به مسخره بگیرن.ایراد و اشکال برای یک طرح به این حساسی و بزرگی کلا معنی نداره یا باید درست کار کنه یا مشکل داره که نباید اجرا بشه.مردم موش آزامایشگاهی نیستن.
این طرح باید مدتی بصورت آزمایشی ابتدا تست از طرفی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی میشد آموزش داده میشد سپس اجرایی میگردید
بوی کلاهبرداری میاد
اتفاقا پرداخت این عوراض با اپلیکیشن بسیار ساده هست. تنها در چند ثانیه
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
ک بار از عوارضی قم و تهران رد شدم .با اپلیکیشن تاپ پرداخت کردم.در چند ثانیه!! فردا استعلام گرفتم بدهکار بودم.هر شب در چند ثانیه پانصد تومن پرداخت میکردم فردا استعلام می گرفتم باز هم بدهکار بودم
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
در تمام مراحل تصمیم گیری و اجرای این طرح،هیچکس بفکر شهرستانیهایی که هر چندسال یکبار از اتوبانها تردد میکنند ، نبود.چرا بابت این یکبار تردد بایستی به زحمت نصب اپلیکیشن و پرداخت چندبرابری و یا پرداخت جریمه محکوم بشه.امکانات وقتی خوبه که تسهیل و دقت رو در پی داشته باشه.از نظر تسهیل که اینجوری و از نظر دقت هم دوستان ایرادات زیادی رو مطرح کردند.
چرا برچسب نصب نکنیم و آن را شارژ نکنیم مثل سلبق
در ایتالیا نیز به همین روش است
کار را پیچیده کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
اصلا برچسب هیچ نقشی نداره و دوربین شماره پلاک رو میخونه ...
چگونه می توان مطمئن شد برداشت ها درست بوده
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
از کارتی پرداخت کنید که با برداشت اس ام اس بانک را دریافت کنید. ولی فردا که استعلام سایت راهور را میگیرید باز هم بدهکار هستید. ببی خیال
من عوارض زنجان قزوین رو رفت و برگشت پرداخت کرده ام اما پریروز برام از اپلیکیشن آپ پیامک اومده که پرداخت نکرده ام اگه جریمه بشم باید چجوری پیگیری کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
آپ جزو این طرح نیست
به موارد فوق اضافه برداشت از حساب را هم بایستی اضافه نمود که هیج منبع یا مرجعی هم برای رسیدگی به آن معرفی نشده است
با این طرحی که داره اجرا میشه از روز اجرا هزینه های منو دوبرابر کرده هم دارم از سامانه بانک مسکن پرداخت میکنم با اون برچسب شون و بعد سفر میرم nspay رو چک میکنم و می بینم اونجا هم برام بدهی زده و هم از nspay یعنی به جای اینکه یه بار پرداخت بشه دو بار دارم پرداخت میکنم .یعنی موندم تو کار اینا هم باید پول دوبرابری بدیم وهم جریمه بشیم و هم نگران این باشیم که خدایا پرداخت شد یا نه یا مجدد میخوام به حسابمون هزینه منظور کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
ن برچسب نصب کردم هر وقت از ازاد راه اهواز سر بندر عبور میکنم پیامک برام میاد و مبلغ 2800 تومن کسر میشه در صورتی که تو باجه 3000 تومنه بنظرم طرح خوبیه و در مصرف وقت و انرزی صرفه جویی میشه
سلام. چندین بار از عوارضی هایی که اصلا رد نشده ام (قم) برایم پیامک پرداخت آمده
به دفتر شان جنب عوارضی مراجعه کردم نتیجه نگرفتم
نمیدانم واقعا در بدهی خلافی منظور میشود یا خیر
خبرنگار عزیز تابی جون تو متن خبر بالا گفته نمیشه. گردن خودت تابی عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
یکنفر پلاک ماشینش رو دستکاری کرده و شبیه شماره پلاک شما شده
از همه مهم تر اینه که با مراجعه به سایت آنی رو و استعلام، مانند تخلفات رانندگی جزئیات مثلاً عبور از کدامین جایگاه عوارضی رو بهت نشون نمیده و فقط میگه اینقدر بدهکاری!!!
من نيز يكي از رانندگاني هستم كه به اين طرح مزخرف اعتراض دارم . عوارض آزادراهي را از طريق سامانه انترنتي پرداخت كردم ولي مجددا" پيامكي مبني بر بدهي معوقه و در صورت عدم پرداخت مشمول جريمه خواهي شد، دريافت كردم . خدا پيغمبري اينقدر آشكارا سر ملت را كلاه نگذاريد .
من اصلا از عوارضی رباط کریم تهران رد نشدم ۴۰۰۰ توامان عوارض برایم امده من نمی دانم ماهواره یی کنترل کرده اند یا همین طوری برداشت کرده اند
تو هر کاری وارد می شویم فقط گند می زنیم.
حداقل یک ماه فرصت پرداخت باید داشته باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
دریافت عوارض باید متناسب با نگهداری جاده باشد، جاده ساوه با دریافت عوارض سنگین هر روز خرابتر شده و امکان تازه ای به آن اضافه نمی شود. مردم انتظار دارند وقتی مبلغی پرداخت می کنند بابتش خدمتی دریافت کنن
وقتی برای یک کارخوب برنامه ریزی مناسب توام با آموزش و تشویق نداشته باشیم ، شکست طبیعی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
موضوع خیلی ساده است. برید ببینید که چه شرکتی مسئول اجرای این طرح بوده. شک نکنید به یک شرکت با رانت بزرگ خواهید رسید که تجربه زیادی هم نداره و فقط به لطف زد و بند تونسته این طرح رو به دست بگیره و صد البته از این راه پول هنگفتی هم به جیب بزنه.
رسالت خبرنگاری شما ایجاب می کنه سری هم به پشت پرده واگذاری این طرح به شرکت مجری اون بزنید.
عوارضی ورودی داخل شهر قزوین که مبلغ 500 تومان است، امروز برای من 1000 تومان محاسبه شده است.
من از طریق خود اظهاری عوارض رو پرداخت کردم بازم تو حساب کابریم زده بدهی داری مجبور شدم دوباره پرداخت کنم یعنی دوبار عوارض از من گرفتن تو روز روشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
مورد مشابه این برای من هم اتفاق افتاده در یک روز تعطیل برای رفت وبرگشت از زنجان به تهران وبالعکس به محض برگشت مبلغ 120000دادم وبعداز 15 روز مجددا پیامکی مبنی بر بدهکاری به مبلغ 15000ریال برایم ارسال شده
تجربه نشون داده که اکثر پروژه ها توی ایران در دقیقه 90 توسط مدیران ارشد تصمیم گیری شده و در همان دقایق نیز باید اجرایی شود . نتیجه آن هم جز شکست از هر نوعی چیز دیگری نیست . بهتر نبود انجام این پروژه را به دقایق پایانی سال واگذار نمیکردند یا از شرکت هایی که قبلا تجربه انجام این پروژه رو داشتن نظر سنجی نمیکردن و ببینین آیا حذف یک آیتم از دو آیتم میتواند به تنهایی پاسخگو باشد یا خیر
سیستم ETC که از قبل وجود داشت دو عاملی بوده و برای تست از دو نتیجه ثبت پلاک با دوربین و تک NFC بهره میبرد بنابر این احتمال خطا در آن تقریبا نزدیک به صفر بود اما در این طرح تنها از دوربینهای پلاک خوان استفاده میشود که بالای 30 درصد خطا دارند ( جدا از مخدوش بودن یا کثیف بودن پلاک که عامل اصلی خوانده نشدن آن است .
بنابر این بهتر بود مجریان این طرح
1- اجرای ضربتی این طرح را به زمان کم تراکم تر محول مینمودند
2- در از راهکار دو گانه برای کاهش خطا و بالا بردن راندمان استفاده میکردند .

اینطوری هم احتمال بروز خطا به کمنر از یک درصد میرسید و هم ضرر و زیان زیادی برای رانندگان و مجریان عوارضی متحمل نمیکرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
وقت و سرمایه مردم چه ارزشی داره برای آقایان.صدها نفر دارن بیکار میشن و صدها شغل بصورت غیر مستقیم داره از بین میره به اسم خدمت رسانی به مردم
برای خود من پیامک فرستاده است که 8 فروردین از عوارضی اتوبان زنجان قزوین ردی شدی درحالی که من و خودروی من از 28 فروردین تا الان تبریز را ترک نکردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
خب شما از بیست و هشت فروردین ترک نکردی. اینم گفته قبلش یعنی هشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
من اصلا سمت قزوین هم نرفته ام ولی برام پیام اتوبان قزوین زنجان آمده
بنده ۸ فروردین از آزاد راه قم تهران عبور کردم, تگ پرداخت الکترونیک رو سالها قبل گرفته بودم و قبل از سفر شارژ کرده بودم, بعد از عبور انتظار داشتم مثل قبل اس ام اس از طرف بانک مسکن بابت کسر از شارژ دریافت کنم. اما اس ام اس اطلاع رسانی رو ۲ اردیبهشت دریافت کردم!
چرا همون طرح etc رو گسترش ندادن, زیر ساختش هم بود.نیاز به این همه اپلیکیشن و .... هم نبود به راحتی از طریق دستگاه خودپرداز بانک مسکن یا هر بانکی شارژ میشد و استفاده میکردن.
بنظر من ممکن است مشکلاتی باشد ، ولی نه به این بزرگی که شما نشان میدهدید . من 3 خودرو دارم و 3 سال است که از تگ استفاده می کنم و تا بحال برای هیجگدام اشتباه محاسباتی نیامده است . حتی چند بار که مبلغ موجودی از مبلغ عوارض کمتر بوده و شاما 30000 تومان جریمه میشده نیز بعد از 30 روز که دوباره کارت راشارژ کردم مبلغ را کم کرده و جریمه را حذف .
در عوارضی اتوبان پردیس در 5 شنبه یا جمعه ها شب گاها تا 1 ساعت هم در صف انتظار پرداخت عوارضی ماشین ها ایستاده اند . که اتلاف سوخت آن بیش از قیمت عوارضی است . و اگر تمام گیت ها الکترونیکی باشد معطلی در کار نخواهد بود
مزخرف ترین طرح ممکن .
من داخل اتوبان نشده ام ولی برای من عوارض در نظر گرفته شده به پشتیبانی مربوطه زنگ زدم گفت خیال داشتی بری داخل اتوبان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! میگه حتما دوربین جایی شما را ثبت کرده که خیال کرده میخوای داخل اتوبان بشی!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
خوب داداش یه جوری رد شو که دوربین خیال نکنه داری وارد اتوبان میشی فکر کنه فقط اومدی حالشو بپرسی.واقعا یا یک مشت مدیر و مسئول دانشمند طرفیم
زیر ساخت مناسب + اطلاع رسانی در وقت کافی + آموزش همگان = موفقیت .
اولا خوب اطلاعرسانی نشد مثلا باید در عوارضی افرادی رو میزاشتن توضیح بدن به راننده ها من توعید از عوارضی رد شدم حتی دم باجه هم چند دقیقه ایستادم اما دیدم کسی نیست پول بگیره خبر نداشتم از طرح بار دوم رفتم خودم سوال کردم جریمه سی هزار تومنی باید برداشته بشه خود من نتیجه استعلام از راه‌های مختلف (مثل استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف) به اعداد مختلفی رسیدم و این بی اعتمادی فجیعی ایجاد میکنه
اصلا کی جوابگو و مسوول این کاراست که بهش مراجعه کنیم؟
برای خودرو من دودفعه درمسیراتوبان ساوه اس ام اس اعلام شددرصورتی که من اصلا تواون مسیرترددی نداشتم بامرکز مربوطه تماس گرفتم کسی که پاسخ گوبودمیگفت مگرمیشوداشتباه شده باشدولی گفت درخواست شماراثبت میکنم دوسه روزبعدتماس گرفتند ومجدد مشخصات گرفتند ونوع خودرو راسوال کردند بعد گفتند ببخشید اشتباه شده وتردد مربوط به شما نیست وشارژکسرشده عودت داده میشود،به هرحال به نوعی برای مردم اشتغال زایی کرده اند
عجب جریمه 30 هزار تومانی عدم پرداخت اینترنتی خیلی جالبه
باید از طریق پیامک به مالک خودرو در همان روز اطلاع رسانی گردد و البته باید راهکار ارایه شکایت و اعتراض نیز به مردم معرفی گردد. در کل اجرای این طرح ملی به نفع همه ست .
آیا کسی نیست که حرااااام اعلامش کنه
در آلمان بایستی هر خودرو متصل به یک حساب بانکی باشه، هر سال عوارض مربوطه به طور خودکار از این حساب کسر میشه.
در مورد پرداخت عوارض هم بایستی روی عوارض سالیانه محاسبه بشه، وگرنه دوباره کاری هست. خودم ترجیح میدم دم آزادراه توی صف باشم و عوارض رو دستی پرداخت کنم تا اینکه بعدا بخوام با دردسرهای واریز و این مشکلاتی که در بالا اشاره شد روبرو بشم.
پاسخ ها
بازوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
من خودم در سامانه عضو روش پيمان يکی از بانکها شدم و بعد تماس گرفتم و گفتند دارند مسائلش را حل می کنند و چند روز بعد هم مبلغ از حسابم برداشته شد
مثل همين روشی که فرموده ايد. اينطوری به بانک اجازه دادم با اس ام اس و تاييد از حسابم کم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
اونجا آلمانه از آسفالت جاده گرفته تا خودرو و مدیران کشوری همه در بهترین و با کیفیت ترین حالت قرار دارن. ما فقط یاد گرفتیم ادای اونارو در بیاریم در حالی که هنوز الفبای تکنولوژی هم بلد نیستیم.
این طرح مسلما طرح درستیه ولی اجراش خیلی ضعیف بود . اطلاع رسانی ناقص و دیرهنگام
نرم افزارهای ناقص و ناکارآمد
عدم وجود سامانه اصلی قابل استناد (مثل سامانه خلافی)
عدم اتصال همه عوارضی ها به این سامانه
...
من هم اصلا از اتوبان قزوین زنجان رد نشده ام
الان دو بار اخطار بدهی عوارض آمده
کجا باید مراجعه کنم ؟؟؟
سلام من سوم فروردین ماه از عوارضی زنجان تبریز عبور کردم بعد از یکماه پیامک اومده اول فروردین تبریز بستان آباد,!!!!
با سلام ...
مبنای اين طرح خوب است و با کمی صبر بتدريج جا می افتد ... اين شتابزدگی قطعا تصميم زيبایی نبود و ریسک و مخاطره به همراه داشت. اما به نظرم مشکلاتش به زودی حل می شود.
روزی که ديدم سی ثانيه نشد که سفینه ارسالی آمريکا به فضا ترکيد و فضانوردانش خاکستر شدند، متوجه شدم که اجرا بدون حاشيه نمی شود حتی اگر آمريکا باشد. روزی که چرنوبيل به خاطر نرم افزارش دچار مشکل شد و مانند آنها

حدود 10 ميليون تراکنش از همين دروازه ها و زیر اين دوربين ها در طی نوروز انجام شده است. 10 ميليون ترمز کمتر ... 10 ميليون کاغذ کوچک چاپ شده از قبل ... چندين مسئول پشت گيشه ها در حال ثبت و ضبط و حساب و کتاب ... انتقال پول خرد دستی ... ثبت و حساب و کتاب ... و هزاران موضوع ديگر که اينک به گونه ای ديگر انجام می شود و ... به خصوص برای آنها که مکرر از اين خطوط می گذرند ... می تواند جذاب باشد. بزودی بالغ می شود ...

چه از برداشت مستقيم از حساب، چه از تگ، چه از طریق پيش پرداخت و ...، قرار نيست که بدون اجازه گرفتن پول از کسی بگيرند ... در هيچ يک از روشها، چنين نيست ...

به هر حال تلاشی بوده که صورت گرفته و مهلت هم داده اند به ماشينها و باز هم مهلت می دهند و تمام. اگر اجرایی بشود، ساعتها در زمان و ترمز و هزينه و آلودگی کم می کند. ليکن اجرا قطعا کمی عجولانه بوده.

اميد که مسئولين سليقه بيشتری به خرج بدهند و مردم را بلانسبت موجود آزمايشگاهی نپندارند ... و اصل طرحهای خوب با اجراهای شتابزده زير سوال نرود.

موفق باشيد.
کارهای بدون مطالعه بهتر از این نمیشه
ایا ابن نظرات را برای مسولان میفرستید یا نه
من از طریق اینترنت یکبار 2500 تومان پرداخت کردم دوباره از شارژم 2500تومان کسر شده، پس معلومه یا سامانه مربوطه ایراد داردیا....
اول وضع آسفالت وچاله ها ودست اندازهای ماشین خراب کن را درست کنید بعد پول بگیرید از تهران تا تبریز همه جا دست اندازوچاله ونشت آسفالت هست چه کسی خسارت ماشین های مردم را می دهد ؟
آقا اصلا من گوشی قدیمی دارم و نمیتوانم این برنامه را نصب کنم و امکان خرید گوشی جدید با این گرانی گوشی را ندارم ،تکلیف چیست؟
من با پرداخت از طریق nspay پرداخت کردم ولی متاسفانه عوارضی تسویه نشد بازهم برام پیام آمده که عوارضش پرداخت نشده . با پشتیبانی تماس گرفتم چند بار ولی مشکل حل نشد
در سایت nspay امکان اتصال پلاک به حساب بانکی جهت برداشت خودکار وجود دارد
سلام
تا چند روز پیش هرروز برام عوارضی میومد. یکبار از اتوبان‌قم رد میشدم یک هفته هرروز عوارضی میومد. دادچ من فقط یکبار رد شدم ... تازه نمینویسه که چه تاریخی ساعت مند و کدوم اتوبان. !!!
من الان 4 ساله دارم از عوارض الکترونیکی استفاده میکنم خیلی هم راضی هستم
اینهایی که ناراضی هستند کلا با تکنولوژی مشکل دارند
البته هر طرح جدیدی معمولا در ابتدا ایراداتی داره امابه صرف ایرادات محدود که نباید جلو تکنولوژی را گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
کسی با تکنولوژی مشکل نداره اما با انحصار چی
با سلام.

شتابزدگی و اجرای بد يا متوسط برای يک طرح بسیار خوب ...
نبايد بگذاريم طرحهای خوب با اجرای شتابزده و عجولانه، مردم را اذيت کند و از چشم مردم بيافتند.

مردم هم خوبست صبور باشند ... اصل اين است که اجرا کنند (حتی با کمی آسيب) بهتر از اين است که عقب بياندازند و نکنند. اگر مردم بدانند از ترمز گرفتنهايشان، آزبست سرطان زا در فضا منتشر می شود اين قدر از توقف و کاغذ پاره کردن و وقت تلف کردن و ... دفاع نمی کنند. متاسفانه آگاهی رسانی کم بوده است.

دولت هم می تواند کمی سخاوتمند باشند و وقتی روی سر مردم سلمانی ياد می گيرند...
اين بار زياد سخت نگيرند و جريمه کردنها را تا می شود به تعويق بياندازند.

قدر اين مردم را بدانيد ... درود
اصلا این طرح عالی
این که چه شرکتهایی پشت این قضیه هستند و چگونه انتخاب شده اند شفافیت لازم ندارد؟
من هر روز پرداخت میکردم ، ولی دیدم روزایی که ماشینم خونست هم عوارض میاد برام!!!
خیلی حقوق و درامد داریم گل و بلبل هستیم اتوبان ساوه بخاطر آسفالت بد 3 هفته پیش با یه تصادف زنجیره ای 7 بنده خدا اتیش گرفتن برای رفتن به محل کار رفت و برگشت ماهانه باید نزدیک 150 هزار تومن هم عوارض بدیم کلا 9 کیلومتر از اتوبان استفاده میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
این طرح موجب بالا رفتن جرم مخدوش کردن پلاک در کشور میشه و دست آورد دیگه ای نخواهد داشت.
سلام
از من هم بابت یک رفت و برگشت تهران ۲۵۰۰تومان از برچسب عوارض الکترونیک کم شده
سلام اولش من فکر کردم طرح خوبی است و سریع خریدمش اما حالا میبینم ترافیک پشت عوارضی بهترازاین بی انظباطی است همه اش دارد از شارژم کم میشوددرحالی که من در خانه هستم
من حتی وقتی توی اتوبان تردد ندارم هم برام عوارضی ثبت میشه

یه طرحو نمیتونن درست اجرا کنن
این طرح به زودی شکست میخوره به دلایل مختلف. بی اعتمادی و سردرگمی مردم ، بی اعتمادی سرمایه گزاران ، مشکلات ادامه دار و خطاهای سیستم که هر چند درصد کمی داشته باشن ولی در حجم بالای تردد در کشور رقم بالایی را تشکیل می دهد.
منم در حالیکه منزل هستم برام پیامک کسر از شارژ میاد و میگه شما فلان اتوبان بودید واقعا کی جوابگو هست؟؟؟؟؟؟
سلام

برای من دو تا پیام اومده که پرداخت عوارض نداشتم. جالبه که دو پیام متفاوته: یکی پرداخت عوارض زنجان - قزوین هست یکی هم قزوین کرج. اصلا من تا به حال با ماشینم به قزوین یا کرج نرفتم. چطور جریمه شدم؟

یکی راهنمایی کنه باید به کی شکایت کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
همن که تا الان زنده ای خدارو شکر کن
با سلام...من دو بار از اتوبان ساوه اونم ۱۰ کیلومتر اول از تهران به ساوه رد شدم۲۲۰۰۰ عوارض اومده،،،چن روز پیش۲۶۰۰۰ بخاطر عوارض گرفتن!!! موندم کجا اعتراض کنم لطفا کمک کنین
باسلام. واقعا به چه مرجعی باید اعتراض کرد از شارژ خودروی من همینطوری داره کم میشه و هی پیامکهای جور و واجور و در ساعات مختلف میاد و شارژم را کم میکنه. جالبه یکبار در 14 اردیبهشت رفتم از سایت گزارش تردد گرفتم که باعث تعجبم شد، امروز 18 اردیبهشت رفتم همان گزارش را گرفتم دیدم ساعات تردد با گزارش قبلی کلی فرق کرده. کلا تاریخهایی که اعلام کرده بود من هیچ ترددی نداشتم بماند، تغییر ساعات تردد هم جای سواله. پرینتها هم موجوده
سلام،اخه این چه وضعیه? اصلا از اتوبان تردد نکردم باید عوارض بدم.یکبار 500اومد گفتم بیخیال.پرداخت کردم .ولی تمامی نداره وبازم 2000 اومده.دیگه پرداخت نمیکنم تا مشکلات سیتم رو خودشان درست کنم.دیگه پرداخت نمکنم
بخدا بدترین طرح ممکنه.چندین نفرو از نون خوردن میندازن.پلاکهارو راحت دستکاری میکنن اون ب اسم ی بدبخت دیگه اینجا ایرانه بخدا این طرح جوابگو نیس
سلام دوستان
من از عوارضی تهران ساوه یک بار رد شدم 6000تومان برام عوارض اومد.پرداختش کردم.فرداش دوباره استعلام کردم دوباره 6000 تومان اومد گفتم جریمه نشم دوباره پرداختش کردم.الان دوباره استعلام زدم 2000 تومن اومده.به خدا یک بار بیشتر رد نشدم
لعنت به این سیستم
این یکی از بدترین طرح هایی هست که اجرایی شده
هدف فقط خالی کردن جیب مردمه
هر چی تسویه میکنی تموم نمیشه انگار حکایت ستاره مربع هایی صدا و سیماست
حتی توضیح نمیده تو کدوم مسیر این بحسابت شارژ شده کجا باید اعتراض کرد؟
من طرح قبلی رو ترجیح میدم چون همه چیز شفاف بود
دیگه صبرمونو لبریز کردین به کی باید شکایت کنیم ماشینمون خوابیده تو خونه ۱۶ تومن عوارض زدین بابا به کی بگیم بریم مجلس شکایت کنیم بریم نهادریاست جمهوری به کی بگیم
زیاد نگران نیاشید با این همه شاکی به زودی این طرح جمع میشه.اینجوری هم نیست که یه طرح این همه شاکی داشته باشه و کسی رسیدگی نکنه.مسئولین دلسوز هم داریم در این دولت . در ضمن خود این مدیران هم ممکنه گرفتار مشکلات همین طرح باشن .
واقعا خبر خوبی بود دست شما درد نکنه تابناک عزیز .
ما خودمون هزارتا مشکل داریم، انقدر مارو اذیت نکنید، هر روز باید از پرند بیام تهران، باید عوارض بدم، تصویه کردم اومدم پرند، میبنم ۸۰۰۰ تومن دوباره اومده، جایی هم مه نیست شکایت کنیم
امروز دقیقا 2 ماهه که این طرح مسخره اجرا شده و همچنان شاهد پیامک های اشتباه برای این مردم بیچاره ارسال میشه و هیچ تغییری در عملکرد سیستم مشاهده نشده . مشکلات سیستم هم که مردم از اون شکایت داشتن هیچ فرقی نکرده و همچنان همونه.حالا میان توی تلویزیون و از طرح تعریف میکنن و کلی از خودشون ممنون میشن که به مردم کمک کردن.
جناب آقای مدیرکل روابط عمومی وزارت راه
چرا ا در طراحی این طرح ملی که حتما هزینه زیادی هم شده، اولا اطلاع رسانی ضعیف بود، نگویید نه که توهین مستقیم به شعور مردم است ثانیا ساده ترین نکات رعایت نشده، برای نمونه چرا هنگام دریافت استعلام فقط مبلغ بدهی اعلام میشود و خبری از تاریخ و زمان و نام آزادراه نیست؟؟؟!!! که من با مقایسه آنها بدانم آیا پرداختهای قبلی من لحاظ شده یا نه؟ مردم حق دارند که به این سامانه بدبین باشند چون با صداقت با آنها رفتار نشده است.
با توجه به تعداد تردد زیاد، چنین اشکال بزرگی در این طرح غیرقابل چشم پوشی است و اولین نکته ای که به ذهن میرسد این است که این عدم شفافیت، با هدف خاصی انجام گرفته است. لطفا پاسخگو باشید.
با سپاس- بهادری
مشکلات بی شمار این طرح یک طرف و پافشاری بالای مسئولین برای اجرای دیگر آزادراه ها و وانمود به موفق بودن اون از طرف دیگر بسیار عجیب و شک برانگیزه . چه دلیی میتونه با وجود این موارد برای این کار وجود داشته باشه ؟ واقعا پشت پرده این ماجرا چی میتونه باشه ؟ صدها نفر از پرسنل آزادراه ها بلاتکلیف نشستن تا ببینن آخر این ماجرا چی میشه . مردم هم هر روز با مشکلات حل نشدنی اون دارن دست و پنجه نرم میکنن. هیچ گوش شنوایی هم وجود نداره.
سه ماهه این طرح اجرا شده هنوز ریز تراکنش و تردد دقیق نمیده که بدونیم عوارض ما مربوط به کدوم آزادراه. اینجور که معلومه هیچ وقت هم قرار نیست درست بشه .
سلام.
برای من برای طی یک مسیر دوبار عوارضی کم کرده.اولی رو همان روز بعدی رو یک ماه دیگه!!!! البته به همان تاریخ و زمان. از هرکس دوتومن بردارن بودجه ها تامین میشه. طرحی که اینهمه مشکل داره بیجا میکنن راه می اندازند که از جیب پولش بره
من هر روز از رباط کریم تا اسلامشهر میام از اتوبان تهران ساوه خیلی ظلمه که روزی ۴ هزارتومن عوارض بدیم . اون هم برای تردد داخل شهر چون رباط کریم و پرند جز تهران هست و نباید عوارض بگیرن . ولی به زور دارن از قشر ضعیف جامعه پول میگیرن
پاسخ ها
شاکی از ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
خیر نبینن.ما از روی بدبختی از تهران دور شدیم اومدیم پرند...حالا هر روز باید 4 تومن عوارض پرداخت کنم...
با سلام.لطفا در مورد این موضوع پیگیری کنید و صدای ما رو به مسئول این طرح و برنامه برسونید.ما تو این اقتصلد ضعیف و بی درآمد هر روز باید کلی عوارضی الکی واریز کنیم.
درود برشما تابناک ، خداوکیلی یکی از کامنتها نظرم را خیلی جلب کرده اینه یه کسی که سالی یا چندسالی یکبار میخواد بره مسافرت چطوری اقدام کنه و یا یکی کم سواده و... ازهمه مهمتر کسی که پلاکشو مخدوش میکنه چه فکری کردند براش
شاید اصل اقدام خوب باشه اما مهم مجری طرحه. این سیستم اداری استاد گند کاری و دزدیه صرفا. انجام هر کاری ادمشو می خواد. قحط الرجاله؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار