بازدید 8289

عوارضی آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود

کد خبر: ۸۸۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹ 27 February 2019

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراهی تا پیش از نوروز در آزادراه‌های منتهی به تهران عملیاتی می‌شود.

به گزارش «تابناک»، سید حسین میرشفیع در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراهی تا پیش از نوروز در آزادراه‌های منتهی به شهر تهران و تا تیر سال آینده در سراسر آزاد راه‌های کشور عملیاتی می‌شود و دیگر نیازی به توقف خودرو‌ها برای پرداخت عوارض وجود ندارد.

معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور افزود: امروز مرحله نهایی تست سامانه عوارض الکترونیکی یکپارچه آزادراه‌ها انجام شد و در تلاش هستیم این طرح را تا پیش از آغاز سفر‌های نوروزی عملیاتی کنیم.

وی گفت: در این طرح، پلاک خودور‌های عبوری بدون نیاز به توقف برداشته و به سامانه متمرکز منتقل می‌شود و مردم می‌توانند عوارض بزرگراهی خودروی خود را قبل، حین و پس از سفر به راحتی و از روش‌های مختلف پرداخت کنند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: از بیستم اسفند امسال، تمام گیت‌های فیزیکی پرداخت عوارض در اتوبان‌های تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان جمع آوری می‌شود و در صدد هستیم آزادراه‌های تهران - پردیس و قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال هم به این سامانه متصل شود.

وی پرداخت با اپلیکیشن‌های بانکی، پرداخت روی قبض موبایل، پرداخت با کارت خوان در مسیر و برداشت از تگ خریداری شده از بانک مسکن را از جمله راه‌های متعدد پرداخت بهای عوارض بزرگراهی دانست و گفت: استفاده از این سامانه مزایای بسیاری از جمله حذف مرحله توقف و پرداخت در سفر، کاهش مصرف سوخت و خطر تصادفات در عوارضی آزادراه‌ها و حذف مشکل نداشتن پول نقد و پول خرد را به دنبال دارد.

میرشفیع افزود: برای رانندگانی که عوارض آزادراهی را پرداخت نکنند از سامانه پلیس راه پیامکی ارسال می‌شود که در صورت نپرداختن مجدد، خودرو جریمه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی