بازدید 35144
۱

استفتاء درباره حرمت حقوق تابستان معلمان تکذيب شد

خبرنگار «تابناک» دراين‌باره تماس‌هايي را با دفاتر آيات سيستاني، خامنه‌اي، مکارم شيرازي و صانعي برقرار کرد که همگي ضمن ابراز بي‌اطلاعي از انجام اين استفتاء، چنين حکمي را مردود و به دور از عدالت و انصاف برشمردند.
کد خبر: ۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۸ 12 April 2008
روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش و نيز دفاتر شماري از مراجع تقليد شايعه استفتاء در زمينه حرمت پرداخت حقوق تابستاني معلمان را تکذيب کردند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در روزهاي اخير شايعه‌اي در ميان معلمان مطرح شده بود که بر اساس آن مقامات اين وزارتخانه استفتائاتي انجام داده و فتوايي مبني بر حرمت حقوقي که بابت سه ماه تعطيلي تابستاني به معلمان پرداخت مي‌شود، دريافت کرده‌اند.

خبرنگار «تابناک» دراين‌باره تماس‌هايي را با دفاتر آيات سيستاني، خامنه‌اي، مکارم شيرازي و صانعي برقرار کرد که همگي ضمن ابراز بي‌اطلاعي درباره انجام اين استفتاء، چنين حکمي را مردود و به دور از عدالت و انصاف برشمردند.

يك عضو دفتر آيت‌الله مکارم شيرازي به علاوه عدم پرداخت حقوق معلمان يا پرداخت با تأخير را داراي مشکل شرعي دانست و گفت: دولت و مسئولان بهتر است در اسرع وقت با ايشان تسويه حساب نمايند.

پاسخگوي دفتر آيت‌الله خامنه‌اي نيز رويه کنوني را کاملا شرعي و قانوني دانست.
دفتر آيت‌الله صانعي هم تأکيد کرد، از آنجا که اين افراد از سوي دولت استخدام شده‌اند، پرداخت حقوق آنان در تابستان هم با دولت است.

روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش نيز اين مطلب را شايعه و دروغي بيش ندانست و از آماده شدن قريب‌الوقوع تکذيبيه رسمي در اين زمينه خبر داد.
 
تکذيبيه آموزش‌وپرورش
اداره كل روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ضمن تكذيب شايعه‌اي كه در بين فرهنگيان محترم شيوع پيدا كرده، مبني بر اينكه وزير آموزش و پرورش در ديدار با مراجع و علماي قم از آنها درخصوص «حلال بودن يا نبودن حقوق معلمان در تابستان» استفتاء كرده است. به اطلاع مي‌رساند، آقاي دكتر علي احمدي در روزهاي آغازين سرپرستي (شنبه 17/9/86) به همراه جمعي از معاونين و مديران ستادي وزارت آموزش و پرورش با علما و مراجع عظام تقليد در قم ديدار نموده و در مورد جايگاه آموزش و پرورش و مسايل فرهنگي و تربيتي آموزش و پرورش صحبت و تقاضاي رهنمود نموده‌اند ولي به هيچ عنوان در مورد حقوق و مزاياي معلمان در تابستان صحبت صورت نگرفته و از آن موقع تاكنون نيز هيچ گونه مذاكره و مكاتبه‌اي با مراجع محترم تقليد انجام نشده است. لذا  انتشار چنين شايعه‌اي دروغ محض و شيطنت مغرضين بوده است و رسانه‌ها مي‌توانند به نمايندگي افكار عمومي از مراجع بزرگوار كه چراغ هدايت و تربيت هستند صحت و سقم چنين شايعه‌اي را جويا شوند.
 
اين روزها دشمنان و بدخواهان به منظور تخريب چهره دولت خدمتگزار دست به شايعه‌سازي و شايعه‌پراكني مي‌زنند.
فرهنگيان محترم مطمئن باشند كه وزير آموزش و پرورش حامي آنهاست و صحبت‌هاي غيررسمي، شفاهي و غيرمكتوب صرفاً شايعه بوده و هيچگونه اعتباري ندارد.
 
گفتني است، مشروح مذاكرات و بيانات آقاي دكتر علي احمدي و علماي عظام از طريق چندين شماره پي در پي نشريه نگاه و بخش‌هايي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار به اطلاع عموم فرهنگيان محترم رسيده است و اكنون نيز در سايت نشريه نگاه به آدرس www.medu.ir قابل دسترسي مي‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
موضوع بحث اصولي است چرا آنرا پيچيده مي كنيد .من هم يك كارمند هستم .در فيش حقوقم مي نويسند تعداد روزهاي كاركرد و براي روزهايي كه كار نمي كنم حقوقي پرداخت نمي شود و دريافت پولي بدون كاركرد نيز جاي سوال دارد ، حالا بحث معلم و جايگاهي كه براي آن تعريف نموده اند به نظر اينجانب با شناختي كه از وضعيت عمومي جامعه و تربيت شده گان اين عزيزان قابل مشاهده است زياد هم نبايد خيلي سطح بالا از اينها توقع داشت.عزيزان معلم هم در اين جامعه زندگي ميكنند و عضوي از اين جامعه سردرگم هستند.
با سلام. معلم به ازاي 1:30 ساعت تدريس دو تا سه برابر اين زمان را به مطالعه ،طرح سوال و تصحيح برگه هاي امتحاني اختصاص مي دهد ولي بابت اين زمان ها حقوقي دريافت نمي كند.حال چطور از اين ها صرفنظر مي شود و به تعطيلات معلمان مي چسبند. همچنين معلمان بر خلاف ساير كارمندان محترم نمي توانند از مرخصي هاي مدت دار استفاده نمايند.
متاسفم براي اين شخصي كه نظر داده ، تعليم و تربيت از اركان اصلي هر جامعه ميباشد وقشر زحمت كش فرهنگي بايد در صدر آن قرار گيرند ولي متاسفانه در صدر كه نيست در انتهاي جدول قرار ميگيرد شايد يكي از عوامل پيشرفت در هر جامعه بخاطر زحمت اين عزيزان ميباشد وتا امنيت اقتصادي و شغلي اين عزيزان تامين نشود شاهد پيشرفت نخواهيم بود .چرا بايد در آمد اقشار مختلف مديران چه دولتي و چه خصوصي بايد سر به فلك بزند ولي اين قشر بايد به فكر يك سقف يا احتياج روزمره زندگي باشد آيا مگر غير از اين است كه همه ي اشخا ص تحصيل كرده از دامن اين عزيزان به اوج رسيده اند ؟ و آري دوست عزيز من و شما خودمان را نبايد با اين قشر زحمت كش كه حق به گردن تك تك افراد جامعه دارند مقايسه كنيم .
بنده به عنوان يك معلم عرض ميكنم كه تعطيلي سه ماه تابستان بيشتر به خاطر دانش آموز است تا معلم كه در سراسر كشورهاي دنيا اين رويَه صورت ميگيرد . از طرفي هم من به عنوان يك معلم بيست ساله حاضرم كه تعطيلي تابستان را كلاًَ خذف كنند . مهمترين نتيجه اي كه از خذف تعطيلي تابستان عايد ما معلمان مي شود اين است كه لااقل اينهمه سركوفت نمي شنويم
با سلام
با طرح این موضوع مخالف هستم چرا که 1- حقوق معلمین مثل سایر وزارت خانه ها نیست و به ایشان کمتر برداخت می شود .2- سایر کارمندان یک ماه مرخصی باحقوق دارند .که معلمین ندارند.3-ساغت مفید کار کارمندان در روز خیلی ارفاق بدهید 2 ساعت است ولی ساعت کارمفید معلمین کامل است .4-امید این بود که مسیولین حق حقوق معلمین عزیز را بطور کامل برداخت کنند نه اینکه بهانه های قوم .......را بیاورند5-معلمین همیشه به روز هستند و در حال گذراندن دوره های آموزشی و تکمیلی آیا همه کارمندان اینطور هستند .6- معلمین جوابگوی دانش آموزان و خانواده های آنان و مسیولین مدرسه و بازرسین و منطقه مربوطه هستند آیا دیگر کارمندان به این اندازه زبر ذره بین هستند .7- معلمین بعنوان الگوی سالم در روابط ورعایت قوانین همیشه مطرح و رتبه نخست را داشته اند که از جمله آنان سختی کشیدن و ساده و سالم زندگی کردن است و خیلی موارد دیگر
معلمان در استخدام وزات آموزش و پرورش هستند و اگر قرار باشد تابستان به آنها حقوقي پرداخت نشود مجبور هستنددنبال شغل ديگري براي كسب معاش در سه ماه تابستان باشند و اين به آن معناست كه از حرفه اصلي خود دور مي شوند .
با سلام خدمت شما
آنچه در اینجا اهمیت خود را گم کرده مسایل مهم آموزش و پرورش کشورمان است . از وضعیت معیشتی فرهنگیان تا وضعیت نابساماندر سیستم آموزشی و بی برنامگی همیشگی در انتخاب وزیر با وضعیتی که وزیرای انتخابی همیشه راه وزارت را به ترکستان برده اند. وضعیت موجود با توجه به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد جایگاه رفیع آموزش وپرورش باید تغییر کند . تا مملکت اسلامیمان با پرورش نسلی پویا و سرزنده مراحل پشرفت را بپیماید . ولی با این شایعات و اثرات آن در بین قشر فرهنگیان روحیه این قشر در خدمت رسانی به فرزندان انقلاب کمرنگتر هر چند کم هم باشد خواهد شد . پس به جای طرح مسایل سیاسی و جناحی موج ها را در بین مردم فرو بنشانیم ونه آنکه موج نارضایتی ایجاد کنیم .باتشکر
حقوقي را كه معلمين زحمت كش براي تعليم و تربيت فرزندان ايران زمين ميگيرند گواراي وجودشان باشد و شايد خيلي هم كم مي باشد ولي خداوكيلي حداقل به موقع سركلاس بيايند كه نياز به كلاسهاي جبراني نباشد تا هم وقت عزيز خودشان و هم دانش آموزان و والدين آنها گرفته شود
ببخشيد اين همه كه در وصف خصوصيات معلم مي فرمائيد ائيده ال هاي ما هستند ولي عرض من اين است در جامعه كنوني همه چندتا معلم را مي شناسيم ،واقعا قضاوت كنيد كه چند درصد توقعاتي كه از آنها براي تربيت كودكانمان داريم را مي توانند و يا بهتر بگويم بر اساس آگاهي ها يي كه كسب نموده اند و علاقه اي كه به شغل خود دارند ،برآورده مي كنند.پس با ديد واقعي قضاوت كنيم كه تعدادي از معلمان علاقه اي به شغل خود ندارند،تعدادي آگاهي هاي لازمه را ندارند و تعدادي نيز واقعا عاشق تعليم و تربيت هستند.
معلم هاي عزيز ما جايگاه ويژه اي در جامعه دارند چرا كه نقش تربيت و اينده سازي فرزندان ما به دوش انها ست و قدر دان زحمات انهايم من كارمند دولت هستم از 8 صبح تا 16 بعد از ظهر يا اگر بخواهيم اضافه كار بايستيم تا 8،7 خو ب همه براي امرار معاش كار مي كنيم احتياج داريم اون چيزي كه بايد تغيير كند تورم اقتصادي است اگر تورم درست بشه شما احتياج به حقوق تابستان داري نه كارمندي احتياج به ماندن تا ساعت 16 الي اضافه كاري تا ساعت 19و 20 دارد
آقا اجازه با سلام.خواهشمندم معلمان احساسی برخورد نکنند وسایر کارمندان رو متهم به کم کاری (2ساعت کار مفید).ماهم می توانیم اذعان کنیم بسیاری از معلمان بطور عمدکم کاری می کنند تا شاگرد خصوصی بگیرند .درضمن اگر قرار بود برای هر5/1ساعت تدریس 3ساعت مطالعه کنند وضع فرهنگ وسواد حداقل در بین فرهنگیان بهتر از اینها بود شما چند محقق دانشمند از این قشر می شناسید ولی من تا دلتان بخواد معلمان زرنگی می شناسم که حداقل روزی 4ساعت در مدرسه 8یا 9ساعت تدریس خصوصی می کنند اگر8ساعت هم بخوابندکلا 3-4ساعت می ماند برای جابجایی وعبور ومرور وغذا وعبادات یومیه پس روزی حدود 36الی 48ساعت بابت مطالعه بدهکار می شوند.شما اینو مقایسه بکنید با کارمندان پشت باجه بانکها .راهنمایی ورانندگی .باجه های خدماتی مثل پست.پرسنل بیمارستانها.رانندگان وهزاران هزار دیگر .
لازمه كه بگم من در نقش مهم وارزنده معلمان تردید ندارم.
اینجانب دبیر آموزش و پرورش هستم اما دارای مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دوره دکترا و همچنان د رآموزش و پرورش مانده ام چون امکان انتقال به دانشگاه فراهم نیست و می خواستم عرض کنم که اساتید دانشگاه با 8 ساعت کار در هفته حقوق میلونی می گیرند و تابستان هم کار نمی کنند درحالی که آخرین حکم کارگزینی من 570000تومان با 14 سال سابقه کار و هفته ای 24 ساعت کار حال شما قضاوت کنید که آیا حقوق تابستان حلال هست یا نه و به عنوان پیشنهاد دولت درتابستان نیز می تواند ما را مشغول کار کند اما حقوق و مزایای ما را مانند هیات علمی دانشگاهها پرداخت کند تا حقوق تابستان ما نیز حلال باشد و مشکلات عدیده ما حل شود و همکارانی مثل من مجبور نشوند به دانشگاه آزاد رفته و در آنجا مشغول کار شوند و دانش آموزان نیز از اساتیدی که بالاتر از لیسانس هستند بهره علمی ببرند . با تشکر از زحمات دست اندرکاران سایت تابناک.
اقا معلما بجز حقوق سه ماه تعطیلی برا جمعه و پنجشنبه های تعطیل هم حقوق میگیرند تازه حین مدارس هم کلی تعطیلی به مناسبت های مختلف میخورن. خیلی سادست چرا باید برای کاری که انجام نشده پول گرفت. خب مدارس رو دو ترم بکنن. این همه تعطیلی تابستون سودی برای مملکت نداره. بجاش فقط یک ماه برای ریکاوری دانش اموزا بزارن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار