بازدید 3916

روند تدریجی افزایش دما در شهرهای کشور

کد خبر: ۸۹۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 26 April 2019

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز (جمعه) هوای اکثر شهرهای ایران روند تدریجی افزایش دما خواهد داشت و این وضعیت تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، امین حسین نقشینه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در بیشتر نقاط کشور هوا به تدریج گرم می شود و سه شنبه هفته آینده، بعدازظهر نسبتا گرمی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: بیشینه افزایش دمای امروز شهرهای ارومیه، زاهدان، زنجان و کرج یک درجه و ایلام، بندرعباس، تهران و مشهد 2 درجه خواهد بود.

نقشینه افزود: امروز بعدازظهر در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش به شکل پراکنده خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا هم انتظار داریم همین وضعیت جوی را در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور شاهد باشیم.

وی گفت: روز یکشنبه هفته آینده با عبور جریاناتی از تراز میانی جو در برخی نقاط مانند جنوب غرب و غرب ایران و دامنه های زاگرس مرکزی بارش به صورت باران، گاهی رگبار با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

نقشیه اظهار داشت: امروز در منطقه زابل هم وزش باد شدید تداوم پیدا می کند و سرعت باد 65 کیلومتر بر ساعت به صورت موقتی گزارش شده است.

وی بیان داشت: وزش باد در این منطقه از دیروز آغاز شده و امروز هم تداوم پیدا می کند و الان هم سرعت باد 65 کیلومتر در ساعت، وزش باد لحظه ای است.

نقشینه با اشاره به اینکه جاسک هم امروز صبح غبار آلود است، بیان داشت: امروز و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی به گرمترین و سردترین مراکز استان اشاره کرد و گفت: اهواز با ۳۰ درجه و بندرعباس با ۲۸ درجه گرم ترین مراکز استان در روز گذشته بودند و سردترین مراکز استان امروز اردبیل و زنجان با ۴ درجه کمتر از صفر می باشند.

نقشینه به وضعیت جوی تهران اشاره کرد و گفت: امروز بعدازظهر تهران رشد ابر و گاهی وزش باد خواهیم داشت و در ارتفاعات استان تهران مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی