بازدید 8142
پیمانه اقتصادی؛

کاهش درآمد پژو پس از خروج از ایران/ پیش‌بینی رشد قیمت بنزین در آمریکا پس از تحریم نفتی ایران/ افزایش ۲۰ درصدی قیمت اجاره در تابستان امسال/ خروج ارز برای واردات بیش از ۵ هزار تن مربا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بهای انواع طلا و سکه در آخرین روز هفته، سهام آسیایی افت کرد، ارزش بازار فرابورس ۸ درصد افزایش یافت، یونان هنوز بدهکارترین کشور اروپایی است، عربستان فعلا عرضه نفت را در بازار افزایش نمی‌دهد، به زودی قیمت سیب زمینی و پیاز ارزان می‌شود و ۷۲۱ میلیون دلار سود خالص هیوندای را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 26 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بهای انواع طلا و سکه در آخرین روز هفته، سهام آسیایی افت کرد، ارزش بازار فرابورس ۸ درصد افزایش یافت، یونان هنوز بدهکارترین کشور اروپایی است، عربستان فعلا عرضه نفت را در بازار افزایش نمی‌دهد، به زودی قیمت سیب زمینی و پیاز ارزان می‌شود و ۷۲۱ میلیون دلار سود خالص هیوندای را در بر دارد.

بهای انواع طلا و سکه در آخرین روز هفته

کشتی آرای با بیان اینکه روز گذشته بهای اونس جهانی طلا با رشد قیمت به رقم ۱۲۷۸ دلار رسید و نرخ ارز نیز در محدوده ۱۴۰۰۰ تومان قرار داشت، اظهار داشت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴,۷۲۵,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، به قیمت ۴,۹۱۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲,۷۴۵,۰۰۰ تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی ۱,۷۴۰,۰۰۰ ارزشگذاری شد. هر سکه یک گرمی به رقم ۹۵۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۳۹,۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱,۹۱۰,۰۰۰ تومان می‌باشد. به گفته کشتی آرای، حباب سکه همانند روز چهارشنبه، ۵۸۰ هزار تومان بود.

کاهش درآمد پژو پس از خروج از ایران

گروه خودروسازی پژو فرانسه اعلام کرد: درآمد این شرکت در پی کاهش فروش خارجی و نیز خروج این شرکت از ایران در پی تحریم‌ها، در سه ماهه نخست امسال ۱/۱ درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش پژو، درآمد این شرکت که در فاصله ژانویه تا مارس ۱۷/۹۸ میلیارد یورو بوده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱/۱ درصد کاهش داشته است. در این گزارش آمده است؛ نرخ مبادله هم در درآمد این شرکت تاثیر داشته و سود این شرکت را پایین آورده است. میزان صادرات پژو با بر هم خوردن سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های چینی و همچنین بیرون رفتن این شرکت از ایران در پی تحریم‌ها به شدت افت کرد. حجم فروش با ۱۵/۷ درصد کاهش به ۸۸۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه در سه ماهه نخست امسال رسید که بدون در نظر گرفتن ایران حجم فروش در کشورهای آمریکای لاتین ۳۰ درصد کاهش داشت. در عین حال، شرکت پژو پیش بینی کرده درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹، به میزان ۲ درصد کاهش یابد. پژو همچنان چشم امید خود را به بازارهای اروپا دوخته است، حال آن که میزان فروش در بازارهای چین ۳ درصد کاهش یافته اما در بازار روسیه  ۵ درصد رشد داشته است.

سهام آسیایی افت کرد

روز پنج‌شنبه، افت غافل‌گیرکننده داده‌های اقتصادی آلمان و کره جنوبی، وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی را احیا کرد و باعث افت سهام آسیایی شد. پس از این که بانک مرکزی ژاپن سیاست‌گذاری مالی خود را در اجلاس روز پنج‌شنبه بدون تغییر باقی گذاشت و اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ نرخ بهره را بسیار پایین نگاه خواهد داشت، نرخ برابری ین با دلار با اندکی افت به ۱۱۲ رسید. یورو هم با افت اعتماد به وضعیت تجاری آلمان، دیشب تا پایین‌ترین نرخ ۲۲ ماهه خود در برابر دلار پایین آمد و امروز در نرخ برابری ۱.۱۱۴ تثبیت شد. شاخص‌ها نشان داد که اقتصاد کره‌جنوبی به شکلی غیرمنتظره‌ای در سه ماهه اول امسال آب رفته است. این باعث شد تا نگرانی‌ها در مورد کند شدن اقتصاد جهان دوباره احیا شود. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲۷ درصد افت کرد. کامپوزیت شانگهای امروز ۱.۰۳ درصد سقوط کرد و هانگ‌سانگ در هنگ‌کنگ ۰.۰۹ درصد افت کرد. کاسپی کره‌جنوبی ۰.۴۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. بازارهای ژاپن و استرالیا بر خلاف بازارهای منطقه حرکت کردند. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۹۹ درصد جهش کرد، درحالی‌که نیکی ژاپن ۰.۵۵ درصد رشد کرد. در بازار ارز، شاخص دلار تا بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۱۷ بالا رفت و به نرخ ۹۸.۱۸۹ واحد دست یافت.

ارزش بازار فرابورس ۸ درصد افزایش یافت

آیفکس در هفته‌ای که گذشت ۳ درصد رشد را تجربه کرد و در آخرین روز کاری هفته در بالاتر از ارتفاع ۲۴۹۳ واحدی ایستاد تا این نماگر بازدهی ۱۰ درصدی را از ابتدای امسال به ثبت برساند. همزمان ارزش بازار نیز با ۲.۲ درصد افزایش، میزان رشد خود از ابتدای سال جدید را به ۸ درصد رساند. هفته معاملاتی گذشته در فرابورس که یک روز کاری نیز کمتر داشت با نقل و انتقال ۵ هزار و ۷۶ میلیون ورقه به ارزش ۲۰ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال به پایان رسید که در مقایسه با هفته کاری پیش از آن از افت حجم و ارزش معاملات حکایت داشت. در هفته منتهی به ۶ اردیبهشت‌ماه در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس به ترتیب ۴۸۹، یک هزار و ۸۸۹ و ۲ هزار و ۵۹۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۱۲، ۵ هزار و ۶۳۱ و ۶ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت و در بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد تغییر مالکیت ۱۰۲ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال بودیم. از مبادلات انجام‌شده در بازار ابزارهای نوین مالی خرید و فروش ۵ میلیون ورقه بدهی، ۹۶ میلیون ورقه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و ۲۹۰ هزار ورقه تسهیلات مسکن رقم خورد که ارزش این دادوستدها نیز به ترتیب ۴ هزار و ۸۱۸، یک هزار و ۷۹۵ و ۱۴۶ میلیارد ریال بود. در همین حال هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، SME و مشتقه به رقم ۱۳ هزار و ۸۶ میلیارد ریال رسید که از این میزان، گروه فلزات اساسی با مبادلاتی به ارزش یک هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال، ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و در جایگاه نخست قرار گرفت. پس از آن گروه محصولات شیمیایی ۱۰ درصد و انبوه‌سازی ۷ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفتند و در پله دوم و سوم ایستادند.

خروج ارز برای واردات بیش از ۵ هزار تن مربا و مارمالاد

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۵ هزار و ۹۳۹ تن مربا، ژله و مارمالاد از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس آمار به ثبت رسیده ارزش دلاری این میزان واردات مربا، ژله و مارمالاد بالغ بر ۲ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۴۹۵ دلار بوده که بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۷۱۰ ریال می‌شود. گفتنی است مربا، ژله و مارمالاد از ۸ کشور جهان از جمله ایتالیا، بلژیک، فرانسه و یونان وارد ایران شده است.

واردات بیش از ۵ هزار تن مربا و مارمالاد به کشور

یونان هنوز بدهکارترین کشور اروپایی است

مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد کسری دولت‌های اروپایی در منطقه یورو به ۰.۵ درصد و در اتحادیه اروپا به ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها کاهش یافته است. در این گزارش که بر اساس آمارهای اعضا در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ تهیه شده است از سیستم حسابرسی ملی استاندارد اروپایی مصوب سال ۲۰۱۰ استفاده شده است. بر همین اساس و تا پایان سال ۲۰۱۸، بیشترین مازاد بودجه متعلق به لوکزامبورگ با ۲.۴ درصد بوده و پس از این کشور، بلغارستان و مالت هر دو با ۲ درصد، آلمان با ۱.۷ درصد، هلند با ۱.۵ درصد و یونان با ۱.۱ درصد قرار دارند. کشورهای جمهوری چک، سوئد، لیتوانی، اسلوونی، دانمارک، کرواسی و اتریش نیز دیگر کشورهایی بوده اند که دچار مازاد بودجه بوده اند.

از طرف دیگر در دو کشور قبرس و مالت این حساب منفی و معادل ۴.۸ درصد و ۳ درصد بوده است. در خصوص میزان بدهی کشورهای عضو، بالاترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۱۸ متعلق به یونان با ۱۸۱.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۱۳۲.۲ درصد، پرتغال با ۱۲۱.۵ درصد، قبرس با ۱۰۲.۵ درصد، بلژیک با ۱۰۲ درصد و فرانسه با ۹۸.۴ درصد قرار دارند. کمترین میزان نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی نیز متعلق به استونی با تنها ۴.۸ درصد بوده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۲۱.۴ درصد، بلغارستان با ۲۲.۶ درصد، جمهوری چک با ۳۲.۷ درصد و دانمارک با ۳۴.۱ درصد قرار دارند.

۷۲۱ میلیون دلار سود خالص هیوندای

شرکت هیوندای‌موتور از افزایش ۲۴ درصدی فروش خود در سه‌ ماه نخست سال ۲۰۱۹ خبر داد. به‌نظر می‌رسد که بهبود رونق در بازار کره و استفاده از بازار آمریکا به‌ جای چین توانسته تا پس از سال کابوس‌وار ۲۰۱۸ رشد فروش در این خودروساز کره‌ای را رقم بزند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ این درحالی است که سال ۲۰۱۸ میزان فروش هیوندای به کمترین حد خود در هشت سال پیش از آن رسیده بود. هیوندای همچنین از برنامه خود برای توقف تولید در قدیمی‌ترین کارخانه خود در چین خبر داده است  بازار چینظرفیت خود را برای خرید تعداد فعلی از محصولات هیوندای را از دست داده است. بر اساس اعلام هیوندای، سود خالص این شرکت در سه‌ماه نخست سال‌جاری برابر با ۷۲۱ میلیون دلار بوده است. این آمار رشد ۲۱درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

عربستان فعلا عرضه نفت را در بازار افزایش نمی‌دهد

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، پس از اینکه کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد: معافیت تحریمی هشت کشور خریدار نفت ایران را تمدید نخواهد کرد، اعلام کرد هیچ نیازی به افزایش سریع عرضه نفت در بازارهای جهانی نمی‌بینم. وی اضافه کرد: اما اگر مشتریان نفت بیشتری بخواهند تأمین خواهیم کرد. خالد الفالح همچنین گفت: تحلیل‌های بنیادی بازار مسیر را تعیین خواهد کرد، نه قیمت و صادرکننده عمده نفت همچنان روی تعادل بخشیدن به عرضه و تقاضای بازار متمرکز خواهند شد. وزیر انرژی عربستان گفت: ذخایر بدون توجه به اینکه در ونزوئلا چه می‌گذرد و اینکه تحریم‌های نفتی ایران سخت‌تر می‌شود،‌ افزایش می‌یابد و به همین دلیل من لزوم افزایش سریع عرضه در بازار نمی‌بینم. وی افزود: کشورهای عضو اوپک همچنان به تعهدات خودشان پایبند خواهند بود. منظور فالح به طرح کاهش تولید نفت است که پیش از این به صورت داوطلبانه اجرایی کرده بودند. وی تأکید کرد: احساس می‌کنیم تقاضا برای نفت تا حدودی در بازار افزایش خواهد یافت، اما ما تعجیلی برای افزایش سریع نفت در بازار نداریم. وزیر انرژی عربستان گفت:‌ احتمالا تا یک سطحی پس از ماه ژوئن مدیریت تولید داشته باشیم و کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانان‌شان این کار را انجام خواهند داد، اما هنوز زود است که سقف تولید را از اکنون در نظر بگیریم. 

پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین در آمریکا پس از تحریم نفتی ایران

گاردیَن نوشت: در پی اعلام لغو معافیت‌های نفتی ایران از ابتدای ماه می، قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی به بالاترین میزان خود در شش ماه گذشته رسیده است. این اخبار منجر به جهشی فوری در قیمت نفت خام شده و این اتفاقات در زمانی رخ داده که تقاضا برای بنزین در آستانه شروع فصل تابستان و مسافرت‌های تابستانی در این کشور، افزایش خواهد داشت. بث موشر، سخنگوی شرکت AAA که قیمت بنزین در این کشور را نیز تحت نظر دارد، اعلام کرد، در نتیجه اخبار مربوط به ایران، طبق پیشبینی این شرکت قیمت بنزین در سراسر این کشور به بالای ۳ دلار به ازای هر گالن خواهد رسید. این قیمت ۱۵ سنت از قیمت‌های فعلی و همچنین کاملاً از قیمت‌های سال گذشته در بازه مشابه بالاتر خواهد بود. پایان معافیت‌های نفتی ایران، منجر به ایجاد سردرگمی بیشتر در بازاری شده که همین حالا نیز با کمبود عرضه ناشی از توافقات کشور‌های عضو اوپک مبنی بر کاهش تولید این کشور‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. سایر کشور‌های عضو اوپک نیز خود با مشکلاتی مواجه هستند، تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ونزوئلا از انتهای این ماه اجرایی شده و از سرگیری تنش‌ها در لیبی ممکن است باعث بروز مشکل در تولیدات این کشور شود. به عقیده هلما کرافت، رئیس جهانی بخش استراتژی کالا در شرکت RBC: تصمیم دونالد ترامپ برای به صفر رسانیدن صادرات نفتی ایران، باعث افزایش شدید قیمت نفت خام خواهد شد.

به زودی قیمت سیب زمینی و پیاز ارزان می‌شود؛ اگر...

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، به ایسنا گفت: فضای امروز بازار میوه و تره‌بار همچون سال‌ها و دهه‌های گذشته نیست که کشاورز از قیمت واقعی محصول خود خبر نداشته باشد و آن را تا ده برابر ارزان‌تر از نرخ بازار به واسطه‌ها بفروشد. پس اینکه گفته می‌شود کشاورزان پیاز را کیلویی ۱,۵۰۰ تومان می‌فروشند و در بازار ۱۵ هزار تومان است عقلانی و منطقی نیست و غیر ممکن است در فضای بازار امروز که کشاورز از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تواند قیمت محصولش را متوجه شود، این کار را انجام دهد. وی افزود: در برخی موارد علت افزایش قیمت میوه وقوع سیل در مناطق تولید این محصولات بوده است که می‌توان به عنوان مثال به پیاز و سیب زمینی اشاره کرد چرا که مسلماً اگر برداشت آنها آغاز شود به زودی قیمت سیب زمینی و پیاز نیز ارزان می‌شود.

وی درباره دیگر دلایل گرانی و افزایش قیمت میوه گفت: چند مشکل در بازار میوه وجود دارد که می‌توان به ناخالص فروشی، ارائه ندادن فاکتور، اجبار فروشندگان میوه برای پرداخت حق‌الزحمه کارگران میدان مرکزی میوه و تره‌بار اشاره کرد که قطعاً باعث افزایش قیمت میوه می‌شود چرا که به عنوان مثال هنگامی که فروشندگان میوه می‌خواهند از بار فروشان و عمده‌فروشان میوه، میوه‌ای خریداری کنند به دلیل آنکه کارگران آن غرفه حقوقی از صاحب غرفه دریافت نمی‌کنند میوه فروشان مجبورند هزینه کارگر را برای جابجایی بار پرداخت کنند. از سوی دیگر، مسأله فاکتور است که بارها اعلام کردیم فروشندگان میوه با وجود پیگیری عمدتاً نمی‌توانند فاکتوری از فروشندگان عمده این محصولات در میدان مرکزی میوه و تره‌بار دریافت کنند و همین باعث می‌شود که خالص فروشی هم رعایت نشود، چون وقتی فاکتوری در کار نباشد هر قیمتی که بخواهند را می‌توانند به فروشندگان میوه تحمیل کنند و از سوی دیگر نیز پول سبد یا جعبه میوه را نیز روی قیمت میوه می‌آورند و آن را محاسبه می‌کنند. این مسائل و مشکلات سبب می‌شود که قیمت میوه بالاتر از آن چیزی که باید، باشد.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت اجاره در تابستان امسال

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه تجربه‌های گذشته نشان داده است که همزمان با افزایش نرخ دلار و رشد جهشی قیمت مسکن در چند سال قیمت مسکن در سال آینده به ثبات می‌رسد، گفت: در سال ۹۱ قیمت مسکن همزمان با نرخ دلار به رشد ۷۰ درصدی رسید، اما در سال ۹۲ قیمت‌ها به ثبات رسید و بعد از مدتی بازار مسکن وارد دوران رکود شد. وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۸ و ۹۹ جهش قیمتی نخواهیم داشت و بازار وارد دوران ثبات قیمتی می‌شود. وی درباره بازار اجاره گفت: قیمت اجاره تابعی از قیمت خرید و فروش مسکن است و با توجه به آنکه به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم بازار اجاره رونقی نخواهد داشت و مالکان به طور طبیعی در این ماه انصاف را رعایت خواهند کرد.

خسروی اظهار کرد: امسال با توجه به نوسانات قیمتی که در بازار خرید و فروش و همچنین بازار ارز و سکه ایجاد شده است مالکان باید بیشتر هوای مستأجران را داشته باشند. وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت اجاره بیش از ۲۰ درصد افزایش نداشته باشد، گفت: به طور معمول قیمت اجاره همواره زیر نرختورم است و امیدواریم دولت با سیاست‌های مسکنی خود بتواند بازار اجاره آرامی را امسال ایجاد کند. رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه متأسفانه سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور وضعیت بازار مسکن را به هم ریخته‌اند، گفت: به طور مثال قیمت یک ملک در منطقه‌ای ۱۰ میلیون تومان است، اما سایت‌های اینترنتی قیمت این منطقه را ۱۵ میلیون تومان تعیین می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که مالکان ملک خود را بیش از قیمت‌های عرف تعیین کنند. خسروی اظهار کرد: دولت باید به وضعیت و قیمت‌های موجود در سایت‌های اینترنتی نظارت بیشتری داشته باشد، زیرا که رواج این سایت‌ها در دو سال گذشته بازار مسکن را به هم ریخته است. /باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
١٠ سنت به يك ليتر بنزين در امريكا اضافه شده بعد ٢٠ درصد به أجاره خانه در ايران!
پژو قبلا هم ورشکسته بود. ایران خودرو نجاتش داد

الهی فرانسه با خاک یکسان بشه با اون پژوهای مسخرش
این مشکلاتی که هر روز از یه گوشه اش پرده برداری می کنی، مهم نیست! مهم اینه من الان به عنوان یک ایرانی دارم عزززتمند و سرفراز زندگی می کنم! و این خیلی ارزشمنده!
گرانی بنزین در آمریکا موقتی است دوستان آمریکا جبران میکنند. اما گرانی اجاره ها در ایران را چطور میخواهید جبران کنید ؟؟؟ دوستان شما چه کار خواهند کرد ؟ از ونزوئلا و سوریه و روسیه و چین میتونید آپارتمان وارد کنید ؟؟؟؟؟؟
قبول کنید در کشاورزی و دامداری هم حرفی برای گفتن ندارید !!!
زندگی فقط موشک و تسلیحات نیست. مردم را فراموش کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
بازار که به هم خورد از نظر شما یعنی موشک؟
فهمت در همین حد است؟
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
باید اینجور فکر کنی که زندگی اونا یا ما اونوقت متوجه میشی میخواد یا نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ناشناس ۱۴:۰۰
سفره خانه ات همه چیز داری خوش بحالت
امسال هم پسته عید خریدی خوش بحالت
انواع تعاونی و بیمه و بیمه تکمیلی و ... داری خوش بحالت
پنج درصد مردم مثل شما هستند بقیه دارن با فقر می جنگند.
برو زندگیتو کن و از طرف مردم به این کامنت نظر نده
تو از مردم نیستی
درد مردم را نمی فهمی
نمی فهمی وقتی با بچه ات میری مغازه و نمیتونی براش چیزی بخری چجوری باید بهش دروغ بگی
نمیفهمی موشک بدرد شکم خالی و گرسنه نمیخوره
برو زندگیتو کن و تو نظر فقرا دخالت نکنچون هیچوقت نمیفهمی فقر یعنی چی.
تو از جنس مردم نیستی
چرامسوولين ماتاقبل ازاين يك كعضل منحربه بخران نشود فمري برايش نمي كنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
آخه نکته اینه که بعدش هم کاری نمی کنند.
یک سوال من از شما دارم؟ درج نظرات و پیشنهادهای ما چه چیزی را عوض خواهد کرد؟ یا اینکه صرفا نقش یک سوپاپ دیگ درحال انفجاره؟!!!! ایا نباید حرفها و پیشنهادات به دولتمردان و نمایندگان مجلس رسانده شود؟؟! وشما نیز پیگیر باشید؟ ایا عدم پیگیری وضعیت مسکن و سوداگری مالکان و دلالان غیر این نیست که آقایون محترم دولتی از این بازار آشفته ای که وجود دارد خود نیز چه بسیار منتفع هستند!. ایا اتحادیه مسکن ،وزارت مسکن و یا هر مسئول پیگیری وضعیت مسکن یک نهاد منتفع و بی اثر و یا فاقد عملکرد موثر نیست؟! درکشوری که بخشی از فرهیختگانش ، مدیران برجسته نهادهای دولتی ، نمایندگان مجلس و الی غیر جزی از بساز و بفروشان و دپو گران و مالکان مسکن هستند ایا امید است همین منتفعان پیگیر وضع نابسان باشند و قانون اجرای صحیح مالیات بر مسکن و اجاره و رهن و خانه های خالی رو پیگیری کنند؟؟ و یا مانع افزایش شوند؟؟!!
به ۱.۱ درصد کاهش درآمد پژو می گی کاهش؟ 18 میلیارد دلار درآمد داره اینو نمی بینی فقط ۱.۱ درصد کاهش درآمد رو می بینی؟ مقایسه کن با ویران خودرو که جز ار راه مافیا و انحصار زنده نیست.
بیخودی برای اجاره نرخ تعیین نکنید وبه خورد مردم ندید نرخی که شماتعیین کردید متناسب باتورم نیست ونرخ واقعی خیلی بیشترازاینهاخواهدبود
واردات مربا در زمان تحریم اقتصادی؟؟؟؟
افزایش قیمت تخیلی مسکن هیچ سودی جز ضرر فراوران برای مالکان سازندگان ندارد! و اینباز قیمت مسکن دیگر از فرمولهای قدیمی مانند سال 91 پیروی نخواهد کرد و مشتری برای قیمتهای توهمی جه خرید و چه اجاره وجود نخواهد داشت و پارسال این فرضیه به اثبات رسید! قیمت مسکن در سال 96 جهشی غیر واقعی یافت ولی بجای رفتن به ثبات قیمت بسمت کما رفت! اینبار قیمت مسکن بسمت کاهش شدید قیمت و به پائین تر از قیمتهای قبل جهش سال 86 خواهد برگشت!
شاهد انتشار اخباری هستیم که در هیچ خبرگزاری دیگری منتشر نشده است.
رؤیای رئیس اتحادیه املاک هیچ وقت تحقق پیدا نخواهد کرد و خانه با قیمتهای تخیلی نه فروش خواهند رفت و نه اجاره خواهد شد و تنها باعث ضرر هنگفت دارندگان آن خواهد شد!
مسکن از 12 سال پیش با سود جوئی برخی مسولانی مانند رئیس اتحادیه به رکود و کما رفته و این روند تا واقعی شدن قیمت مسکن ادامه خواهد داشت و باعث اینکار افرادی مثل همین آقا هستند که باعث ویرانی اقتصاد کشورند و باید به اشد مجازات برسند!
فکرکردید برای ترامپ زندگی مردمش مهم خیر زندگی صاحبان شل که 40 میلیارد دلار پول هزینه کردن و اکثر یهودی هستند مهم هست
مسکنی که می توانست اقتصاد کشور را شکوفا کرده و معضل بیکاری را بطرف و افراد بی خانه را خانه دار نماید با سودجوئی برخی و با فرمول من درآوردی او از کما خارج نخواهد شد! تنها راه نجات مسکن از بن بست واقعی شدن و سقوط قیمت مسکن است. راه دیگری ندارد! حتی اگر این افراد تا قیامت منتظر بنشینند!
پژو به اندازه کافی خورده
همچین لازم نیست دیگه رو ما پول بریزه
به زودي كاهش مي يابد... يعني تابستان و پاييز با برداشت محصول جديد...!!؟ بزك نمير بهار مياد...
این دیگه خیلی خنده‌داره. این همه از برای وارد کردن مربا؟؟ یعنی در کشور میوه برای مربا پیدا نمیشه؟ این هم در وضعیت الان؟
گیرم که پژو ضرر کرده که نکرده شما شک نکنید یک مذاکره بشه با سلام و صلوات میارنشون.
در نظرسنجی های تابناک و در بین نظرات اغلب دیده میشه یک یا چند فرد با درآمد بالا و احتمالا سازمانی علیه حرف دل مردم نظر میدن

خواهش ما از این افراد متمول اینست : شما با درآمدتان و حقوق و انواع مزایایی که دارید هیچوقت جای ملت گرسنه نظر ندید و قبل از نظر دادن خودتان را جای آنها بگذارید.
نمیدونم چرا هیچ خبر مثبتی تو ایران نیست. ما فقط زنده ایم.
به نظر من با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خونه ، اجاره ها هم ۱۰۰ در صد افزایش می یابد متاسفانه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
خواب دیدی بیدار شو!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار