بازدید 13895
۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

قانون اقدام متقابل در منطقه قابل اجراست/ ما پاسخ هر اقدام آمریکا را دندان‌شکن خواهیم داد

چند وقت پیش ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد؛ اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، را به‌ عنوان گروه تروریستی در منطقه معرفی کردند.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 25 April 2019

امکان افزایش دوباره تعرفه‌های پزشکی وجود ندارد/ پرداخت یارانه به تولیدکننده‌ها باعث ایجاد رانت می‌شودچند وقت پیش ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد؛ اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، را به‌ عنوان گروه تروریستی در منطقه معرفی کردند.

به گزارش «تابناک»؛ چند وقت پیش ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروه های تروریستی خود قرار داد؛ اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، را به عنوان گروه تروریستی در منطقه معرفی کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اینکه این اقدام قانونی، قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، آن را به صورت طرح دوفوریتی در دستور کار خود قرار دادند و هفته گذشته جزئیات آن را در مجلس به تصویب رساندند و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال کردند، شورای نگهبان نیز مصوبه مجلس را عیناً پذیرفت و برای ابلاغ به رئیس مجلس ارسال کرد.

اکنون بعدازاین مصوبه، ایران و کشورهای هم‌پیمان ایران می‌توانند قانونی در منطقه با نیروهای آمریکایی مقابله کنند؛ اما این موضوع باعث برخی نگرانی‌ها شده و عده‌ای اعتقاد دارند که در صورت تقابل با این نیروها، احتمال شروع جنگ بین دو کشور زیاد خواهد بود.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که ایران از بروز جنگ دوباره هراسی ندارد و اگر آمریکایی‌ها بخواهند آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور کنند، با تمام توان قدرت رویارویی با آن را دارند و اگر کار به منازعه نظامی بکشد ایران به سختی پاسخ آن را خواهد داد.

حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در تحریم‌های گذشته امریکا و اقدامات متقابل مجلس، شاید یکی از مهم‌ترین مصوباتی که ایران ظرفیت و توانمندی بیشتری برای عملیاتی کردن دارد، همین طرحی است که اخیراً از سوی مجلس تصویب شد است.

این نماینده مجلس گفت: به دلیل اینکه نیروهای مستقر آمریکایی در منطقه در این قانون هدف ما خواهند بود و از آنجایی که نیروهایی آمریکایی در منطقه حضور و از توانمندی ما در منطقه اطلاع دارند و از آنجایی که ما در منطقه توانمندی های لازم را داریم، می توانیم این قانون را عملیاتی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنابراین مصوبه مجلس و این قانون قابل اجراست و اتفاقاً این قانون جزو قوانینی است که ایران می‌توان آن را کامل اجرایی کند.

این نماینده در ادامه گفت: ما قبلاً هم به آمریکایی‌ها نشان داده‌ایم که چند مرده حلاجیم، درواقع دلیل خصومت آمریکایی‌ها با ما این است که معتقدند کمک مستشاری سپاه ایران در منطقه بوده که دماغشان به خاک مالیده شده و این‌ها نتوانستند در سوریه، یمن و عراق به آن اهدافی که داشتند، برسند.

این نماینده در پاسخ به این که به نظر شما این اقدام آمریکا چه قدر نمایشی است، گفت: ما از نیت آمریکایی‌ها با خبر نیستیم، اما آمریکایی‌ها تمام توان خود را به کار می گیرند که ایران در کار خود موفق نشود و این اقدام اخیر آنها درباره لغو برخی معافیت‌های خرید نفتی از ایران هم این را نشان می‌دهد.

وی گفت: اما ما حداقل در حوزه نظامی این توانمندی را داریم که نگذاریم تحریم و یا قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی آمریکا تأثیری بر نیروهای نظامی ما و بخصوص سپاه داشته باشد، ما این توانمندی را داریم و تلاش خود را خواهیم کرد تا این موضوع به نتیجه برد.

وی در پاسخ به این که این نگرانی وجود دارد که با اقدامات متقابل دو کشور نسبت به هم دیگر زمینه شروع جنگ فراهم شود نیز گفت: ما هیچ زمانی باهدف درگیری نظامی یا منازعه و یا تنش نظامی گامی برنداشته‌ایم و فقط یک مصوبه قانونی داریم و اقدام متقابل انجام داده‌ایم.

وی گفت: اگر درگیری در این ‌بین ایجاد شود، آمریکایی‌ها مسئول مستقیم آن هستند، چون آن‌ها بودند که ابتدا اقدام کردند و سپاه ما را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داند، اما قطعاً جمهوری اسلامی پاسخ هر حمله نظامی را به‌صورت دندان‌شکن پاسخ خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۳
حرف و شعار زیاد است و عمل خیلی کم
انشاالله کی !!!
عکس خبر رو دیدید شعار میدن و اتیش میزنن اوضاع الانمون حاصل همین نمایشهاست بجای کار واقعی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار