بازدید 2905

تربیت پژوهشیار بالینی در دانشگاه اصفهان

کد خبر: ۸۹۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 24 April 2019

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نخستین دوره آموزشی پژوهشیار بالینی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کلید خورد. این دوره برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر شقایق حق جو با اعلام این خبر افزود: در بیشتر مراکز آموزشی درمانی دنیا علاوه بر اینکه یک دستیار بالینی همراه پزشکان در حوزه درمان قرار دارد یک پژوهشیار بالینی هم وجود دارد که در حین انجام روند درمان با نگاه پژوهشی به امور درمانی اقدام به ثبت اطلاعات می‌کند و یافته‌های پژوهشی را به منظور ارتقا بخشی به کیفیت درمان و کاهش میزان خطاهای پزشکی و دستیابی به بهترین روش درمان در کمترین زمان در اختیار جامعه پزشکی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به برگزاری دوره آموزشی پژوهشیار بالینی کرده است، افزود: با توجه به اینکه امروزه پزشکان فرصت کافی برای حضور در سه عرصه درمان، آموزش و پژوهش را ندارند و اقدامات درمانی بیشترین زمان را از آنها می‌گیرد به همین لحاظ قرار گرفتن پژوهشیار بالینی در کنار پزشکان یک ضرورت است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: امروزه شاهد کاهش برون داده‌های پژوهشی هستیم و با این اقدام می‌توانیم ضمن افزایش برون دادهای دانشگاه‌ها سبب ارتقا طبابت بالینی و مستند کردن درمان‌ها شویم.

وی به ادغام عرصه بالینی و دانشگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره گرد و افزود: آنچه امروز سبب متمایز شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی ما در جهان شده دسترسی به جزئیات فرایندهای درمانی در فضای دانشگاهی است.

حق جو با بیان اینکه این فرصت تاکنون در بعد پژوهشی کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، ادامه داد: امروز دانشگاه‌های سراسر کشور به سمت پژوهش مدار کردن تجارب بالینی رفته‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این دوره به صورت پودمانی و به مدت شش ماه با ۱۳۰ ساعت آموزش و کار عملی در عرصه بالینی انجام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان