صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

چاي خطر سرطان تخمدان را كاهش مي‌دهد

کد خبر: ۸۹۴۱۷
| |
1581 بازدید

يك پژوهش جديد نشان داد كه نوشيدن دو فنجان چاي سياه يا يك فنجان چاي سبز در روز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان كاهش مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، محققان دانشگاه واشنگتن با انجام پژوهشي جديد روي 2000 زن متوجه شدند كه با نوشيدن روزانه يك فنجان يا بيشتر چاي سبز خطر ابتلا به اين سرطان تا 54 درصد كاهش پيدا مي‌كند.

در پژوهش ديگري هم كه توسط محققان انستيتو ملي طب محيطي در استكهلم انجام گرفت معلوم شد كه نوشيدن روزانه دو فنجان چاي سياه نزديك به 50 درصد خطر بروز اين سرطان را كاهش مي‌دهد.

در اين تحقيقات روي خواص ضد سرطاني هر دو نوع چاي تاكيد شده است كه البته براي كمك به عملكرد قلب و مغز و نيز كاهش ميزان كلسترول بد در خون نيز تاثير چشمگيري دارند.

براساس اين گزارش، اخيرا محققان از فوايد بسيار چاي سبز صحبت‌هاي زيادي مي‌كنند به طوري كه حتي چاي را بهترين نوشيدني پس از آب مي‌دانند. چاي محتوي ميزان كمي از تركيباتي مثل كافئين است. چاي سياه و سبز هر دو از گياه واحدي به دست مي‌آيند.

به گفته محققان چاي سبز به سبب داشتن آنتي‌بيوتيكي كه بيش از 100 برابر بيش از ويتامين ث و بيش از 25 برابر بيشتر از ويتامين‌هاي موثر است، به كاهش ابتلا به سرطان كمك و با كاهش كلسترول خون از سكته قلبي جلوگيري مي‌كند و حتي بعد از سكته قلبي نيزاز مرگ سلول‌ها جلوگيري مي‌كند و ميزان سلول‌هاي محافظ قلب را افزايش مي‌دهد. اين نوشيدني از پيري جلوگيري مي‌كند.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟
آخرین اخبار