بازدید 5697

منع فروش نفت برای ایران مهم نیست

عضو کمیسیون بودجه مجلس معتقد است منع فروش نفت به هیچ عنوان برای ایران کشنده نیست و باید به تحریم‌ها به چشم فرصت نگریست.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 23 April 2019

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه کشورهای عربستان و امارات وعده جبران خلاء نفت ایران را در بازار جهانی داده‌اند و اینکه تحریم محصولات پتروشیمی ایران هدف بعدی ترامپ است، گفت: منع فروش نفت به هیچ عنوان برای ایران کشنده نیست و باید به تحریم‌ها به چشم فرصتی ظالمانه نگریست.

هنر ایرانی‌ها تبدیل تحریم‌ها به فرصت است/نباید در فروش نفت اصرار یا لجبازی کرد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنر ایرانی‌ها تبدیل تحریم‌ها به فرصت است و باید از چندین دهه قبل دریچه‌های نفت پلمپ می‌شدند، افزود: هرچند اینکه امریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند امکان‌پذیر نیست و مقامات آمریکا خود این مهم را به خوبی می‌دانند با این وجود نباید نسبت به فروش نفت اصرار یا لجبازی کرد چراکه باید اصلاح ساختار اقتصادی را مدنظر قرار داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید به آمریکا ثابت کرد نفت پاشنه‌آشیل اقتصاد ایران نیست و با به صفر رساندن فروش آن نمی‌تواند ایران را زمین‌گیر کند لذا باید اختلاف‌ها و تحریم‌های داخلی را کنار گذاشت و در گرفتن تصمیمات بزرگ شجاعت داشت.

به دنبال افزایش تحریم‌های آمریکا نباید بقچه غم بغل گرفت

وی با بیان اینکه نباید به دنبال افزایش تحریم‌های آمریکا بقچه غم بغل گرفت و منفعلانه عمل کرد، اضافه کرد: اگرچه خسارت‌های سیل اخیر به چند استان کار را برای تحقق اصلاحات اقتصادی سخت‌تر کرده اما این اصلاحات غیرممکن نشده است.
اگرچه خسارت‌های سیل اخیر به چند استان کار را برای تحقق اصلاحات اقتصادی سخت‌تر کرده اما این اصلاحات غیرممکن نشده است

دژپسند شجاعانه اصلاح نظام مالیاتی، نظام بانکی و نظام گمرکی را در دست گیرد

جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از عمل وزیر اقتصاد، تاکید کرد: به شخصه به آقای دژپسند رای ندادم که وزیر اقتصاد شود بلکه او انتخاب شد تا وزیر جنگ اقتصادی شود چراکه وزیر اقتصاد زیاد داشتیم لذا انتظار رفتار شجاعانه در حوزه اقتصاد به حق است اما متاسفانه تاکنون از آقای دژپسند اقدامی دیده نشده است بنابراین تقاضا دارم اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام گمرکی را شجاعانه در دست گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است اصلاح اقتصادی به معنای ظرفیت‌سنجی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل