بازدید 6385

ادامه بارش‌ها تا ۳ روز آینده

کد خبر: ۸۹۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 23 April 2019

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد که بارش‌ها در نقاط مختلف کشور تا سه روز آینده ادامه دارد، اما در روز پنج شنبه این سامانه بارشی تضعیف و بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، «کبری رفیعی» روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: امروز ادامه بارش‌ها را در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان شاهد هستیم که بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین بارش‌ها در پاره‌ای از مناطق مانند شمال شرق، استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان به شکل رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مرتفع شمال شرق کشور بارش‌ها به شکل برف پیش بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود.

وی اظهارداشت: همچنین امروز وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و اصفهان پیش بینی می‌شود که در مناطق شرق و جنوب شرق کشور سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا ادامه بارش‌ها را در شمال شرق و شرق دریای خزر و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی داریم و روز پنجشنبه بارش‌ها تضعیف می‌شود، اما بارش‌ها به صورت پراکنده در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان و مرکزی ادامه دارد و در ارتفاعات استان تهران نیز بارش پیش بینی می‌شود.

ادامه کاهش دما در کشور

وی اظهار داشت: همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود و روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه تنگه هرمز و دریای عمان این شرایط دور از انتظار نیست و امروز نیز دریای خزر مواج و توفانی است.

رفیعی گفت: کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه را همچنان تا صبح فردا در شمال غرب، غرب سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور داریم و از صبح فردا تا صبح جمعه نیز همین روند کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه برای شمال شرق و شرق کشور رخ می‌دهد.

وزش باد در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد که گاهی ابری و همراه با وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۶ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دمای فردا صبح تهران نیز ۵ درجه بالای صفر خواهد شد.

رفیعی اظهار داشت: اردبیل با دمای منفی ۲ و بندرعباس با دمای ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر