بازدید 4045

مجلس نمایندگان مشاور پیشین ترامپ را احضار کرد

کد خبر: ۸۹۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 23 April 2019

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مشاور پیشین کاخ سفید را برای ادای شهادت در پرونده تحقیقاتی این کمیته پیرامون احتمال پیشگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ احضار کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «جرالد نادلر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت که «دان مک گان» مشاور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را احضار کرده است.

براساس این احضاریه، مک گان باید تا هفتم ماه مه (17 اردیبهشت) مدارک خواسته شده را به این کمیته ارسال کرده و در 21 این ماه (31 اردیبهشت) در این کمیته حضور یابد.

به گفته نادلر، مک گان برای پاسخ دادن به پرسش های اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون احتمال پیشگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ احضار شده است.

این کمیته پس از اینکه «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در گزارش خود به مک گان اشاره کرد، این اقدام را انجام می دهد.

در این گزارش آمده است که ترامپ همزمان با تحقیقات مولر از مک گان خواسته است که برای اخراج وی از وزارت دادگستری آمریکا اقدام کند.

گزارش مولر که هفته گذشته پس از مدت ها انتظار منتشر شد به این نتیجه نرسیده است که ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه تبانی داشته و از اقدامات متعددی از رئیس جمهوری آمریکا که می تواند تلاش برای تاثیرگذاری بر تحقیقات وزارت دادگستری به حساب آید، سخن به میان آورده است.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی معتقد است که گزارش مولر شواهد محکمی مبنی بر نقش ترامپ در پیشگیری از اجرای عدالت دربر دارد، که اعضای جمهوریخواه این کمیته نتیجه گیری در این باره را زودرس می دانند.

براساس گزارش مولر، ترامپ اوایل سال 2017 مک گان را مامور کرده بود که به «راد روزنستاین» معاون وزیر دادگستری آمریکا بگوید که مولر به دلیل تضاد منافع باید اخراج شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل