بازدید 3285

کره شمالی: کیم جونگ اون به روسیه می‌رود

کد خبر: ۸۹۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 23 April 2019

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به طور رسمی تایید کرد که رهبر این کشور به دعوت رئیس جمهوری روسیه به مسکو می رود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی سفر قریب الوقوع کیم جونگ اون رهبر این کشور به روسیه را تائید کرد.

پس از دعوت رسمی مسکو از کیم، کره شمالی تاکنون پاسخی به این درخواست نداده بود و رسانه در این باره گمانه زنی می کردند.

اما خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) رسما این موضوع را تائید کرد و گفت کیم به زودی به مسکو می رود اما زمان دقیقا این سفر را مشخص نکرد.

پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم تا پایان ماه آوریل (10 اردیبهشت ماه) دیدار می کنند.

با توجه به اینکه پوتین برای شرکت در یک نشست بین المللی از روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) در پکن باشد، ناظران معتقدند که سفر احتمالی کیم به روسیه ممکن است پیش از تاریخ مذکور صورت گیرد.

ناظران همچنین می گویند کیم خواهان تعمیق روابط با پوتین است و رئیس جمهوری روسیه می خواهد مسکو در مذاکرات عاری سازی هسته ای کره شمالی نقش بیشتری را ایفا کند.

در صورتی که سفر رهبر کره شمالی به روسیه تحقق یابد این نخستین سفر کیم به این کشور خواهد بود.

جمعه گذشته رسانه های روسیه خبر دادند که رهبر کره شمالی در نامه ای به پوتین از وی خواسته است در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور کمک کند.

مسکو بیش از شش ماه است که از آمادگی خود برای میزبانی از کیم خبر داده است و رئیس شورای فدراسیون روسیه پیشتر پس از سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی از نامه رسمی پوتین به کیم برای سفر به مسکو پرده برداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار