بازدید 26906
فوربس تحلیل کرد؛

توان عربستان برای جایگزینی نفت ایران پس از لغو معافیت‌های تحریمی

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ممکن است در اوایل دوشنبه ۲۲ آوریل اعلام کند که ایالات متحده دیگر برای کشور‌هایی که اقدام به واردات نفت ایران می کنند، اقدام به وضع معافیت از تحریم‌های آمریکا نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 22 April 2019

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ممکن است اوایل دوشنبه ۲۲ آوریل اعلام کند که ایالات متحده دیگر برای کشور‌هایی که اقدام به واردات نفت ایران می کنند، اقدام به وضع معافیت از تحریم‌های آمریکا نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه انتظار دارد، عربستان سعودی نقش مهمی در افزایش تولید داشته باشد تا جبران صادرات نفت ایران و اقدامی برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت باشد.

اگر این گزارش درست باشد، عربستان سعودی قدرت خود را در میان اعضای اوپک از دست خواهد داد و همانطور که به ماه ژوئن و زمان نشست اوپک نزدیک می شویم، توان چانه زنی خود را کاهش خواهد داد.

توان عربستان برای جایگزینی نفت ایران بعد از لغو معافیت‌های تحریمی

در نشست ماه ژوئن، عربستان سعودی در پی اطمینان از این امر است که تمام چهارده کشور عضو اوپک و ده عضو غیر اوپک (مهم‌تر از همه روسیه) به هر آنچه پیش از این بر سر آن موافقت شده پایبند باشند.

بیشتر بخوانید

اگر عربستان سعودی در نشست ماه ژوئن در وین حضور داشته باشد که به ایالات متحده تعهدی مبنی بر تولید در سطحی مشخص داده باشد، هر گونه اهرم برای مجبور ساختن کشورهای دیگر برای کنترل تولید را از دست می دهد. حتی اگر عربستان سعودی چنین توافقی با ایالات متحده نکند، اما دیدگاه جهانی معتقد باشد که عربستان سعودی این توافق را کرده، قدرت مذاکره پادشاهی سعودی در وین بسیار پایین خواهد بود.

عربستان سعودی ادعا کرده است که برای موافقتنامه فعلی شش ماهه اوپک، تولید خود را زیر 10.3 میلیون بشکه سهمیه خود در روز تثبیت کرده است؛ بنابراین، تا پایان ماه ژوئن، عربستان سعودی می تواند بیش از این حد تولید کند، زیرا اوپک میزان تولید کل را بر اساس یک میانگین شش ماهه محاسبه می کند. با این حال، کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک در وین در ماه ژوئن، نگران تولید عربستان سعودی برای شش ماه آینده (ماه ژوئیه تا ماه دسامبر) هستند. اگر به نظر برسد که عربستان سعودی در توافق با ایالات متحده متعهد به تولید در سطح معینی تن داده، از قدرتش در اوپک کاسته خواهد شد.

شاید برخی در این شک باشند که آیا عربستان سعودی دارای ظرفیت اضافی برای انجام این کار هست یا نه. بر اساس اطلاعاتی که از فهرست اخیر اوراق بهادار عربستان سعودی گرفته شده، پاسخ مثبت است. دولت عربستان سعودی برای این کار نیازمند آن است که شرکت Aramco بتواند تا سه ماه تولید خود را تا 12 میلیون بشکه در روز افزایش دهد و این سطح تولید را تا یک سال حفظ کند. این امر MSC نامیده می شود و ممکن است که دولت عربستان سعودی در صورت تمایل MSC را به بالاتر از 12 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

بنابراین، ما می دانیم که عربستان سعودی توانایی توافق با آمریکا برای جبران صادرات از دست رفته ایران را دارد. با این حال، حداقل در زمان فعلی، این کار قدرت عربستان سعودی در اوپک را تحت تأثیر قرار می دهد. همان طور که معامله گران به این اخبار نگاه می کنند، باید توجه داشته باشند، آیا این استراتژی، به شکلی که عنوان شده، برای همه بازیگران نفتی منطقی است یا نه؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰۶
امریکا الان 18 میلیون بشکه نفت تولید می کند. 12 میلیون بشکه نفت خام و 6 میلیون بشکه میعانات نفت و گاز . اگر به صفر رساندن صادرات نفت ایران قیمت نفت را فقط ده دلار گران کند این یعنی تولید کننده های نفت امریکا که بزرگترین مالیات دهندگان امریکا هم هستند روزی دویست میلیون دلار سود بیشتری می کنند. از انطرف متحدان امریکا یعنی عربستان و کانادا و نروژ و امارات و کویت همه سودهای دهها میلیاردی می کنند. روسیه هم که همه می دانند چه اندازه از گران شدن قیمت نفت خوشحال خواهد شد. از انطرف چین و اروپا و اسیا هستند که باید حسابی بابت عدم همراهی با امریکا و ترامپ زیان ببینند و چون بیست تا سی میلیون بشکه نفت وارد می کنند بزرگترین سود را امریکا و دوستان تولید کننده نفت او و البته روسیه خواهد برد. از انطرف امریکا ظرف دو ماه اینده یک میلیون بشکه خط لوله جدید در مناطق شیل نفتی خود وارد خط بهره بردای خواهد نمود و با این گران شدن نفت تولید نفت شیل امریکا به راحتی تا پایان سال 1.5 تا دو میلیون بشکه یعنی دو برابر صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت. ولی هنوز مسئولان ایرانی متوجه نیستند که دنیا عوض شده و خروج نفت ایران از بازار نه تنها امکان پذیر است بلکه ضروری این قدرتهای نفتی دنیا هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
پس چرا آمریکا به جز ایران، عراق و امارات و عربستان رو هم تحریم نمی کنه قیمت نفت خیلی بیشتر بالا بره. هم خودش کیف کنه هم روسیه؟!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
تحلیل شما با روح برجام در تضاده. لطفا این کامنت رو حذف کنید تا بهانه به دست آمریکا نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
تولید نفت شیل هنوز توجیه اقتصادی ندارد مضافا اینکه در دنیای امروزی امکان حذف صادرات نفت ایران وجود ندارد، کافی است که ایران مشتریان متنوعی داشته باشد و نفت خود را ارزانتر از بازار عرضه کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
تحلیل شما در مورد صادرات و تولیدات این کشور ها کاملا درسته،اما یک نگاهی هم به کاستریکا بیندازید یک روزه به چی تبدیل شد،کشوری که کار به خیر و یا شر هیچ ملتی نداشت،.در مورد عربستان و امارات هم زیاد خوشبین نباشید،مثلا یک بهار زیبای عربی یا چند موشک یمنی و نفت پانصد دلاری هدیه به ترامپ عزیز
شما باید بدانید که تغییر دادن سیستم اقتصادی یک کشور( هر کشوری در دنیا) مثلا از سیستم متکی به نفت به سیستم غیر وابسته به نفت کار یک ماه و یک سال نیست. باید واقع گرا باشیم. برای تغییر سیستم اقتصادی یک کشور در شرایط ایران حداقل سی تا چهل سال کار سنگین و با برنامه و ثبات و ارامش در سیاستهای داخلی و خارجی و استفاده از تجربیات روز دنیا نیاز است. مگر تصور می کنیم با گفتن ارزوهایمان و بدون دادن هزینه این تحولات مانند عوض کردن چراغ پراید کره ای به پراید 131 است؟! چین چهل سال است که رشد های دو رقمی و برخی سالها 14 درصدی داشته ولی هنوز دهها سال از مثلا ژاپن فاصله دارد. اینقدر مسایل را بنا به میل سیاسی خود ساده نکنیم. وانگهی. نفت بزرگترین ثروت یک کشور می باشد اگر بتواند از ان درست بهره برداری کرد. نگاه مدیرانی که می گویند نفت را باید از اقتصاد ایران حذف کرد مانند کسانی است که چون بلد نیستند از نعمتی استفاده کنند می گویند بدرد نمی خورد. به هر حال دیگر زمان توجیه و تبلیغ و ... نیست. بدون فروش نفت ایران دو راه بیشتر ندارد. یا تقابل یا تعامل . همه می دانیم نتیجه تقابل چه خواهد بود. تعامل مانند چین باید در دستور قرارگیرد. هر کسی دیگر گفت راه دیگری هم هست فقط دارد مشکل را عمیق تر می کند .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
آقای خوش زبانی که پشت سرهم حرف زدی و نتیجه گیری کردی! مگر خروجی تعامل رو ندیدی؟ مثلا دوستان خواستند با تعامل به برجام برسند که میوه برجام این شده که باید پیاز رو 15 هزار بخری و همه چی 5 برابر بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
تعامل اساس زندگیست ،بشریت بدون تعامل با محیط زیست خویش دچار سیلاب و دیگر ویرانی ها خواهد شد،اما چه تعاملی از برجام بهتر ? از گرد راه رسید و ان را پاره کرد ،بقیه هم که به اصطلاح اهل تعامل هستند فقط نظاره کرند.
نفت ایران بیشتر سنگین هست و فرمول اون بسیار شبیه به نفت سنگین بصره است و در درجه دوم نفت سنگین عربستان
بنابراین پالایشگاه های هند چین و ژاپن نیاز ندارند که تغییراتی در سیستم پالایشگاه خودشون بدن برای خوراک جدید احتمالی که یا از بصره هست یا از عربستان
کره جنوبی بیشتر میعانات گازی از ایران وارد میکنه که امارات توان جایگزینی داره
نفت سنگین روسیه رو هم فراموش نکنید
پس جواب ساده هست نفت عراق و عربستان جایگزین نفت سنگین ایران میشه و امارات برای میعانات گازی
و آب از آب تکان نمیخوره

من حالا به فکر ژن‌های برتر و آقازاده ها هستم نکنه پول توجیبی اونها خدای ناکرده کم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
نه نگرانشون نباش .. پیاز و سیب زمینی و گوشت و مایحتاج اساسی مردم را به عراق صادر میکنن و به اندازه کافی از این کار دلار گیرشون میاد من و تو هم باید بریم پیاز بخریم کیلویی 15 تومن و گوشت 150 تومنی را از پشت ویترین قصابی ها تماشا کنیم
ما نباید ابتکار عمل رو به کشورهای دیگر بدهیم، باید ابزار سخت خود را در صورت لزوم بکار بگیریم. آمریکا با منع صادرات نفت ایران عملا یک اقدام بر خلاف حقوق بین الملل را انجام میدهد، اکنون به سخن آقای دکتر عسگرخانی پی برده ام، که نقل به مضمون فرمود در روابط بین الملل قدرت سخت بر حقوق بین الملل حاکم است و کشورهای صاحب این قدرت سخت که اعضای شورای امنیت هستند تلاش میکنند نظم مورد نظر خود را بر دنیا حاکم کنند و از خلع سلاح کشورهای ضعیف تر ابایی ندارند.

ما در نقطه تصمیم استرانژیک قرار داریم، نقطه ای که باید تصمیم بگیریم جهش استراتژیک در توان نظامی خود داشته باشیم و یا صبر کنیم تا آنها ما را ذره ذره به پرتگاه نزدیک کنند.

هیچ اشکال حقوقی وجود ندارد که کشور نقض کننده حقوق بین الملل(امریکا) را به اقدام متقابل تهدید کنیم، اگر امریکا نفت ما را از صادرات منع میکند که اقدامی خلاف است، ما نیز متقابلا این کشور را از رفت و آمد از تنگه هرمز و آب های خلیج همیشه فارس منع کنیم. جسارتا عرض میکنم، انهایی که از برخورد نظامی واهمه دارند، زیر کامنت بنده مطلبی ننویسند. والسلام
این یعنی فرمان جنگ به ایران
پس جنگ جنگ تا پیروزی
اونایی که از پیامبر در خواست نشستن در خانه را می کنند بهتر است مثل سابق در آشپزخانه کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
نگران جنگ نباش
آقازاده ها در جایگاه پرفیض سپر انسانی مواظبمان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگه پیامبر هم بود امروز در برابر دشمنی که عظیم ترین نیروی نظامی تاریخ بشر را داره و چند هزار کلاهک هسته ای داره و از همه بدتر سلاح برنده ای مثل دلار داره ، کوتاه میومد و میرفت با شیطان بزرگ صلح میکرد
قدرت چانه زنی کشکه! عربستان حتماً تولید خودش را تا بالاتر از 12 میلیون بشکه افزایش خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اما منتظر بهار عربی
متاسفانه برخورد اعضای اوپک و در راس آن عربستان و امارات و...با موضوعیت ایران با روح و اصل تشکیل این سازمان و اهداف آن کاملا مغایرت دارد و میتوان گفت ایران جایگاه و قدرت خود را در این سازمان به کلی از دست داده است!!!! اگر مقامات دولتی قاطعانه برخورد و در ابتدای امر متوجه توطئه ترامپ میشدند و بلافاصله از این سازمان که جز ضرر هیچگومه منفعتی برای ما ندارد خارج میشدند به دشمنان فرصت نمی دادند که با برنامه ریزی و توطئه کشورهای مرتجع عربی درفاصله زمانی چند ماهه صادرات نفت ما را تقلیل و حالا با خیال راحت به صفر برسانند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
مقامات فقط بلدن بپیوندن،خارج شدن رو بلد نیستن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ببین دفتری چیزی ندارن
این موضوع با وتو طرح خروج آمریکا از طرح های حمایتی خود از عربستان در جنگ یمن توسط ترامپ تأیید شده است.
خدایا چرا نفت را در عربستان قرار دادی؟ ای خداااااااااااا اینهمه کشور ، دقیقا نفت را وسط عربستان قرار دادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اینم بگو چرا ما با کل دنیا مساله داریم
در اینصورت نفت حسابی گران خواهد شد.
صادراتی که پولش را نگیریم بهتر است انجام نشود چون فقط به نفع امریکا و مصرف کنندگان خواهد بود.
سلام
نقش ایران در این میان چیست؟
مطابق تحلیل دلمان باید به کور سوی احتمالی خوش باشد ؟
آمریکا تا عربستان رو بدبخت نکنه ول کن نیست .عربستان اگر حاضر به همکاری شود نه تنها قیمت نفت را کاهش داده است بلکه ثابت کرده است که اربابش را تا حد نابود شدن کشورش مورد پرستش قرار داده وجهالت خود را به جهان ثابت کرده است .به نظر من باید حتی یه قطره نفت صادر نکنیم وبه هر وضعی که هست روی صادرات غیر نفتی تمرکز کنیم .اوج بدبختی کشورهایی مثل ایران به خاطر نفت است .یک انقلاب در دل انقلاب لازم است تا با نابودی مفسدین وخاینین وطن مثل اختلاصگران وآقازاده ها وحذف مدیران نالایق کشور را به سمت تولید ملی پیش ببریم وبی نیاز از فروش نفت کنیم .برای این کار لازم است با نظارت دقیق بر توزیع کالاهای اساسی دربین مردم وصرف هزینه با نظارت بیشتر روی کارگاههای زود بازده وحمایت دولت از این کارگاهها وحذف موانع صورت پذیرد شاید رسیدن به هدف چند سال طول بکشد ولی با حذف کامل دلالی میشود به این هدف رسید .
خوب تو اوپک از دست بده چی میشه مگه بهش؟ داره فول نفت شو میفروشه و خرج کشورش میکنه عجب تحلیل ابکی بود انگار از اوپک بیاد بیرون اصلا به عربستان تاثیری خواهد داشت هیچ تاثیری نداره واقع بین باشید امریکا معافیت نفتی رو دیگه تمدید نمیکنه از برجام باید دربیاییم و تنگه هرمز رو هم ببندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اکثر پول نفت عربستان در بانکهای آمریکایی سرمایه گذاری شده و اثری از سرمایه گذاری آن در خود عربستان دیده نمیشود.
ان سال هایی که معافیت داده نمی شد ایران نفتش را می فروخت حالا که کاری ندارد و البته امروز نفت شد۷۵ دلار
چیزی که آمریکا زیاد داره و ما نداریم : دوست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
پس 4+1 کشکه؟ موگرینی چیه پس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ببخشید اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
عاشق بند کیفتم، تا زور داری رفیقتم!
بهتر است چند كشتي در تنگه هرمز غرق و اين آبراه تا مدتي بسته شود. گراني بنزين در دنيا كم كم قدرت آمريكا را به چالش ميكشد.
بهتر است عربستان و آرامكو نيز كمي مزه تجاوز به يمن و مردم آنرا با كاهش صادرات يا قطع صادرات نفت بچشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اونوقت جنگ میشه
ومن الله التوفیق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
بعد هم باید منتظر باران بمب های آمریکایی روی سرت باشی .. هر چی تاسیسات زیربنایی هم داریم نابود میشه
فراموش نکن که آمریکا هر چند سال یک بار باید انبارهای بمب و موشک و گلوله های در حال انقضاشو روی سر یکی خالی کنه تا دوباره کارتل های اسلحه سازی آمریکا بتونن با پول مالیات دهنده های آمریکایی این انبارهارو پر کنن
پس نباید بهانه به دستشون بدیم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
با جنگ مشکلات زیادتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
یا موارد مشابه
با این تحلیل موافق نیستم. ظرفیت را دارد و این افزایش را هم خواهد داد تا فروش نفت ما صفر شود. شک نکنید این کار به زودی صورت میگیرد.
عربستان همیشه در طول تاریخ علیه ایران بوده.فقط در همین 40 سال رو در نظر بگیریم کافیه تا به دشمنی عجیب این کشور با ایران پی ببریم.حمایت از صدام و حالا هم دست به هر کاری میزنن برای نابودی ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
دوستی در دنیا بی معناست .. هر حکومتی باید به فکر منافع ملی کشور خودش باشه و تا میتونه رقبای منطقه ای خودش و همسایه هاشو ضعیف کنه تا از شرشون در امان بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
زمان شاه کجا با ایران مشکل داشته؟
شما مشگل خودتان را حل كنيد به بقيه دنيا كاري نداشته باشيد.
میگن فرزند غربزده ها، برجام، میخواد در سالگرد خروج موجود مزاحم، معجزه جدیدی رو کنه، درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
خدا شفات بده
این هم از سیاستهای خبیث امریکایی هاست که نفت وسرمایه کشورهای اسلامی را چپاول کنند
ما داریم از هستی ساقط میشیم نگران چانه زدن عربستان هستین؟!
پسرم حدود 13 سال دارد و وقتی اوضاع و احول پدرش را نظاره گرهست سئوالی از من پرسید که من نتوانستم جواب قانع کننده بدهم و من این سئوال از از هرکسی که بتواند با جواب دادن قانعش کنم ممنون می شودو سئوال ایشان این بود:
کشور ما این همه سختی را متحمل می شود ما چه چیزی را می خواهیم بدست بیاوریم که منفعت داشته باشد برای مردممان و کشورمان؟
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
عزت و شرف و دین
شما یه قیمت برای اینها بزار
ژن ایرانی دیگه طعم استقلال و عزت رو چشیده دیگه زیر بار خفت نمیره.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
امنیت، استقلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگر همه چیز رو در مادیات ببینی ، جوابش هیچه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ما نمیخواهیم زیر سلطه باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
استقلال و سربلندی مردممان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ما می خواهیم کشوری مثل آمریکا وجود نداشته باشد که بر امور مالی و فناوری اطلاعات دنیا سلطه و زورگویی داشته باشد که هر وقت عشقش کشید کشوری را تحریم کند ولی متاسفانه برخی از کشورهای معدودی هستند که بر خلاف مصالح و آینده کشورشان تابع این سلطه هستند یعنی ما دنبال جهان چند قطبی هستیم نه تک قطبی سلطه گر
با سیاستی که مسئولین ما دارند همسایگان کشور ما همه دشمن ما شده اند و باید فکری برای سیاست خارجی کشور و نحوه گفتگو با کشورهای دیگر را آموخت
کاش صادرات نفتی ایران صفر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
لابد به جایی وصلی یا دلار و سکه زیاد خریدی
شما نگران قدرت عربستان در اوپکی حاجی؟؟؟؟؟؟؟
نوشتید دوشنبه 22 اوریل. اگر نوشته بودید امروز مشکلی پیش میومد!؟ امروز دوشنبه 22 اوریل است.
امریکا واقعا کشور بی رحمی است هم میخواد تولید نفت حفظ کن هم مخالفنیش تولیدشون کم بشه هم کشورهای مثل عربستان امارات درگیر با اون کشورها بکند اخر اول هرچی عربستان پول در بیاورد به جیب امریکا ریخته میشه
متوجه نشدم كجا نوشته و مقاله نتيجه دارد كه عربستان در اوپك به عضو بى بخار و بدون قدرت و بقيه نياز به عربستان ندارن يك سوم سهم مقرر توليد اوپك دست عربستان أسن
ما هم آمریکا را تحریم می کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
امان از اون نماینده مجلس که گفته باید اپل را تحریم کنیم تا ورشکست بشه!!!! کی به اون رای داده؟
گور بابای آمریکا و عربستان، باید تنگه هرمز رو ببندیم تا بفهمند با ایران طرف نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اونم میاد راه نفسمونو میبنده
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگه قدرتش راداشتیم می بستیم
ناشناس
| Luxembourg |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
چند سالته!
اخه برادر عزیز این چه سخنیه که می فرماید ما داریم تحریم میشیم بعدا شما دارید از کاهش نفوذ عربستان میگویی!!!
بوی جنگ میاد ...
خاورمیانه و آسیا در آتس خواهد سوخت و دهها میلیون کشته در پیش رو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
بوی سوختن خودت هم به مشام میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
آمریکا به شدت دنبال جنگ افروزی در خوارمیانه است زیرا با این کار هم به اروپا و هم به چین و هند و ژاپن فشار اقتصادی زیادی وارد میشه و در رقابت اقتصادی با آمریکا خیلی عقب می افتند و به علاوه ایران و عربستان هم خسارات سنگینی می بینند و تنها برنده اسرائیل خواهد بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
مرگ یک بار شیون هم یک بار
خسته شدیم از این زندگی و مردن هر روزه
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
هر چی بشه بهتر از این شرایط یخ زدست که در اون گیر افتادیم و باید بگم این شرایطی که درونش هستیم شرایطی نیست که با انتخاب خود ساخته باشیم و برای اوضاع پیش آمده مردم مقصر نیستند یه جورایی مردم فقط هزینه میدهند و اصلا داخل این دعوا قرار ندارند و این حرف حق میباشد و اگر همه مسائل را بگم تابناک سانسور میکنه هر چند حرف حق باشه که هست

یا حق
مطمئن باشید عربستان کاهش تولید نفت ایران را جبران می کنند و هر کاری که لازم باشد در این خصوص انجام می دهند

چون آنها دشمنی دیرینه ای با ما دارند
و برای دشمنی با ایران به هر چیزی تن می دهند
حتی کاهش قدرت خود در اوپک


خیلی اوضاع خرابه
خدا بخیر کنه
تو را بخدا از اين تحليل هاي خلق الساعه و آبکي دست برداريد
عربستان و امارات و عراق و روسیه جایگزین نفت ایران خواهند شد.
واقع بین باشید.
آمریکا بدون فکر و برنامه ریزی و اگه اطمینان نداشته باشه که پیروز میشه ، جنگی را شروع نمیکنه .. امروز جنگ اقتصادی بر علیه ایران راه افتاده و به صفر رساندن صادرات نفت ایران یکی از عملیات های بزرگ این جنگ ویرانگره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
تا الان که هر جنگی راه انداخته نتیجه نگرفته
به اندازه یه بخور نمیر اجازهفروش نفت به ایران میده آخ ما چقد ضعیف شدیم
بایستی از فرصت بدست آمده هرچه سریعتر در جهت اصلاحات ساختار اقتصادی و اداری کشور بهره جست و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مد ظله العالی کشور را از صادرات نفت بی نیاز نمود. به پتانسیل های واقعی موجود در کشور شامل جوانان تحصل کرده و نخبه کشور به معنی واقعی بها داد و به ضرورت اصلاح اقتصاد و مدیریت کشور پس از گذشت بیش از یک قرن چه با غرب و چه بدون غرب تن داد و هزینه آن را پرداخت نمود .
تا ایران و ایرانی بتواند یک بار دیگر هویت و اصالت واقعی خود را در جهان که ترکیبی از هوش ، زکاوت ، خلایقت ، هنر و سخت کوشی و تلاش است بدون نیاز به اقتصاد نفتی رانت پرور ، فساد آور و دزدپرور به خود و جهانیان ثابت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
هر چیزی توو بیست و سی میگن رو تو طوطی وار تکرار نکن
دربرابر گرانی هایی که هست توکشور افزایش حقوق پشیزی بیشتر نمی ارزه
عربستان و امارات دشمنان ایران و حتی روسیه و عراق هم که دوستان ما هستند جایگزین نفت ما خواهند شد و ایران باید بازی انها را به بزند و در خلیج فارس باید مین های غیبی کشتی های نفتی را بزند .
این کار برای عربستان و ایالات متحده ریسک بالایی دارد زیرا فقط کافی هست یک موشک یمنی و یا ... بع تاسیات نفتی اصابت کند و یا خلیج فارس امنیت خود را از دست بدهد انگاه خواهیم دید نفت به دویست دلار افزایش پیدا خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
برادر کمتر فیلم اکشن نگاه کن. تو این زمونه هیچ نیازی به لشکر کشی نیست. کاری که تحریم با این مملکت کرده و داره میکنه ۸ سال جنگ نکرد. همین الان سوریه و عراق تقریبا با خاک یکسان شدن اما تو کدوم کشور تو این همه تورم دیدی ؟ دلیلش میدونی چیه برادر ؟ چون پول ما هیچ کجا خواهان نداره. چون کوچکترین تبادل مالی طبعات سنگینی برای کشورهای دیگه داره. یک کم تفکر لطفا...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
نفت 200 دلاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
زمان محمود هم حاج حسین تحلیل کرده بود که اگر ایران تحریم نفتی شود نفت به بالای دویست دلار میرسه! ایران تحریم شد اما نفت نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم پیدا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
توهمات بیست و سی خیلی تاثیر داره
بهترين راه دوستي با امريكا و پول كندن از شيطان بزرگه
من رای نمی دم
چون رای نمیدم برام مهم نیست چه اتفاقی بیفته
خب این که برای امریکا دوسربرده؛ چون هم‌زمان هم ما رو زمین می‌زنه، هم شالوده‌ی اوپک رو هدف می‌گیره.
با تشکر و تقدیر از همه مسئوین و مقامات برای این همه درایت و بصیرت و مدیریت و رفاه،برای همه ها همه
واقعاً شرایط برای مردم خیلی سخت شده. گرانی کمر خانواده ها را شکسته
حالا اگر صادرات نفتمون هم صفر می شه باید خدا به داد این کشور برسد
پاشنه آشیل آمریکا و اروپا، عربستان، امارات و اسرائیل است و لابی این سه کشور اصلی ترین عامل سیاست و تصمیم‌گیری ترامپ در رابطه با عدم تمدید معافیت نفتی ایران است. اگر به دنبال واکنش و پشیمانی ترامپ هستید این سه کشور خوب گوشت مالی دهید پروا نکنید در زدن شرکت نفتی و ذخایر نفتی عربستان یا امارات و تهاجم موشکی به قلب تلاویو از لبنان یا غزه.
ما می توانیم از ظرفیت های پالایشگاهی کشورهای همسایه و خودمان بیشتر استفاده کنیم و به جای خام فروشی آنها را تبدیل به مواد تبدیلی کرده و به کشورهای دوست و همجوار صادر کنیم.
خدایا داری آرزومو براورده میکنی دعای تحریم نکردم تحریم یه کار ساده است من آرزو کردم چاههای نفت خشک بشن چون خیری ازش ندیدم
جهان جای کوچکی نیست و امروز همه کشورها به منافع اقتصادی خودشان فکر می کنند. کافی است که ایران از مبادی غیر رسمی پیشنهاد نفت ارزان بدهد آیا اولا آمریکا چگونه می خواهد کنترل کند ثانیاً چگونه می خواهد جلوی آن را بگیرد. این کار آمریکا مثل ماست ریختن در دریا است که می خواهد دوغ بسازد و لذا زیاد نباید به بلوف های آمریکا این ببر کاغذی توجه کرد. اگر مسئولی از این قضیه بیم دارد نشان دهنده این است که ضعیف النفس است و بدرد مسئولیت نمی خورد. چون چهل سال ما در تحریم بوده ایم و هرچه ضربه خورده ایم از داخل بوده است (حال از ناکارآمدی مسئولین و یا از فرهنگ نامناسب ما و بزرگ کردن مشکلات) و تحریم ها بیشتر باعث رشد ما شده است
چند تا موشک یمنی می تونه دنیا را به هم بریزدحتی امریکا را !
احمدی نژاد هنوز فروشش بالای 1 میلیون بشکه نفت بود، قیمت نفت رسیده بود به 140 دلار. این بابا ناکارامده متاسفانه.
آمریکایی ها حتی به بچه ها هم رحم نمی کنند. این برجام تازه 3 سالش شده که اینطور بهش تجاوز میشه.
در قرآن اشاره شده است که اگر دشمنان، شما را دچار مشکلات می کنند خودشان هم دچار زیان و مشکلات می شوند و توصیه به صبر و پایداری می کند و لذا شایسته است هرچقدر آمریکایی ها به ما فشار می آورند کاری کنیم که خسارات و مشکلات آنها هم در آزار ما بیشتر شود مثلاً در همین قضیه عراق و سوریه و حمایت از اسرائیل، آمریکا و عربستان کم هزینه ندادند و کم از مالیات شهروندان آمریکایی خرج نکردند در حالی که دستاوردی هم که نداشتند بلکه بیشتر زیان کردند و باعث شد که حزب الله و گروه های مقاومت قدرتمند شوند و حضور ایران در مرزهای اسرائیل قوی تر شود و واهمه اسرائیل بیشتر شود. و یا در قضیه تحریم ها هم کم دچار مشکلات نشدند تا جایی که روسیه و چین و برخی کشورها بجز ایران (بدلیل منافع آقازاده ها) دلار را از چرخه اقتصاد خود حذف کردند.
ازیک طرف تحریم هستیم وازطرفی دیگردرکشوراختلاس داریم
از برخی مسولیین که کاری ساخته نیست خدابه دادمون برسه
این وسط فقط مردم ایرانن که هر روز بدبخت تر میشن.
انشالله چشمه های نفت شأن خشک بشه
خدا نگذره ازکسانیکه میخوان جنگ را به ایران تحمیل کنن، حالا از هرطرف میخواد باشه
آن زمان که دلار دلار به صدام کمک می کردند و کیلو کیلو بمب و موشک به صدام می دادند تا شهرهای ایران را بزنند و با تحریم و کمک اطلاعاتی منتظر سقوط نظام بودند هیچ غلطی نتونستند بکنند اینها هنوز ما ایرانی ها را نشناختند که با هوش و ذکاوت خود چکونه تحریم ها را به فرصت تبدیل می کنیم. حال بگذریم از این نابسامانی در اشتغال و اقتصاد که ماحصل بی تدبیری و بی کفایتی مسئولین و عدم توجه مردم به منافع اجتماعی به جای فردی است. مثلاْ هجوم برای خرید یک کالا که در حال افزایش قیمت است نمونه ای از این بی توجهی و مصداق احتکار و گناهی نابخشودنی است.
اول که گفتند آمریکا از برجام خارج نمیشه ولی شد. بعدش گفتند برای همه ی سناریوها برنامه ریزی کردیم ولی دیدیم هیچ برنامه ای نداشتند و یک ساله که هرج و مرج اقتصادی کشور رو فرا گرفته. بعدش اعلام کردند که حذف نفت ایران از بازارهای بین المللی امکان نداره و چنین میشه و چنان میشه ولی دیدیم که امکان داشت و دارن انجامش میدن و آب از آب هم تکون نخورد‌. کشور رو نمیشه با رجزخوانی اداره کرد. تا دیر نشده لطفا یک بازبینی در سیاستهای کلان مملکت بکنید و جلوی پسرفت مملکت و بدبختی مردم رو بگیرید. هدف این نبود که مردم به فلاکت بیفتند . .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی