بازدید 5943

صحبت شفر درباره سرمربیگری فرهادمجیدی دراستقلال

کد خبر: ۸۹۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 21 April 2019

آیا فرهادمجیدی می‌تواند سرمربی استقلال شود؟ این پرسشی است که از وینفرد شفر پرسیده اند. 

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی آلمانی استقلال گفت: سرمربی شدن مجیدی؟! من فکر می‌کنم ممکن است. او جوان است و هنوز تجربه مربیگری ندارد که باید این تجربه را کسب کند. مساله فقط تمرین نیست، آمادگی برای تمرین و غیره... مربیگری کار خیلی بزرگی است.

وی ادامه داد: همشهری‌های میگوئل کمک مربی ام در جامائیکا به خاطر حضورش در تیم ملی شهری که از آنجا آمده جشنی گرفته بودند و من هم دعوت بودم. ما در یک سالن کوچک نشسته بودیم و خیلی‌ها سخنرانی کرده و می‌گفتند چقدر خوب است که میگوئل چنین شغلی گرفته است. من هم سخنرانی کردم و گفتم به تو تبریک می‌گویم-او هنوز ازدواج نکرده بود. - به او گفتم، اما از این به بعد تو زمان بیشتری را جا‌های دیگری خواهی گذراند تا کنار خانواده، و نمی‌توانی خانواده ات را به اندازه قبل ببینی. در این شغل باید تمام وقت تان را صرف کار کنید و واقعا هم همینطور شد. این برای همه ما است. همه کسانی که در مربیگری پشتکار دارند خانواده شان را خیلی کم می‌بینند مثل من، اما همسرم این را می‌داند. او همسرم بود وقتی بازیکن بودم، خیلی کم خانه بودم و نمی‌توانستم زیاد مراقب بچه هایم باشم، اما خوشبختانه آن‌ها آدم‌های موفقی شدند.

صحبت شفر درباره سرمربیگری فرهادمجیدی دراستقلال

شفر افزود: فرهاد هم باید بداند این کار ساده نیست، من با او صحبت خواهم کرد و او را راهنمایی می‌کنم. چون او ایرانی است حرف‌هایی می‌زند که من می‌پذیرم، چون ایرانی‌ها را بهتر می‌شناسد. همینطور هم بیژن (طاهری) ... من خوشحال می‌شوم ایده‌هایی که فکر می‌کنند خوب است را به من می‌گویند. درباره اش بحث و آن‌ها را در نهایت اجرا می‌کنیم.

شفر در پاسخ به این سوال که «چقدر اجازه تصمیم گیری به مجیدی می‌دهید؟ مثلا در قطر یک بازیکن رفته است موبایل بگیرد و فرهاد به اتوبوس گفته که راه بیفتد. این اجازه را می‌دهید که او دراین مواقع تصمیم بگیرد؟»، گفت: نه تنها به فرهاد بلکه به مارتین و یا میگوئل چنین اختیاراتی می‌دهم. من نمی‌توانم همه چیز را ببینم و وقتی مساله نظم وقتی مطرح است مثلا می‌گویند بازیکنی دیر آمده و باید جریمه شود با هم درباره تصمیم می‌گیریم.

سرمربی پیر آلمانی در پایان گفت: من کادرم را جوری جمع می کنم که اولا آدم خوبی باشند و ثانیا وفادار باشند و به همین دلیل من به کادرم کاملا اعتماد دارم. کسانی که با من کار کردند بعدا به آنها پیشنهادات خوبی شده است و این دقیقا همان چیزی است که می خواهم در این جا به آن برسم. خیلی ها این موضوع را در کادر من درباره فرهاد می گویند اما من با فرهاد صحبت کردم و به او گفتم یک مربی بسیار جوان است و باید یاد بگیرد. ما در گروه با هم حرف های زیادی می زنیم و درباره تاکتیک های تیم و شرایط با هم صحبت می کنیم. از همه مربیان از جمله ساشا این انتظار را دارم که ایده هایشان را به من بگویند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل