بازدید 5428

تمرکزگرایی پاشنه آشیل توسعه و شکوفایی کشور محسوب می شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد تمرکزگرایی پاشنه آشیلی برای توسعه کشور محسوب می شود زیرا بسیاری از فرصت ها را از بین می برد و موجب بوروکراسی اداری می شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 21 April 2019

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با ضرورت تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف، گفت: امروزه بسیاری از مشکلات همانند کلاف درهم پیچیده ای هستند که نیازمند تصمیم گیری فوری برای رفع آنها وجود دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از حوزه های اداری در استانها شاهد نبود اختیارات لازم برای تصمیم گیری هستیم، اظهار کرد: همین موضوع موجب می شود بسیاری از امور برای تعیین تکلیف شدن به تهران ارجاع داده شود که این امر بوروکراسی اداری را رقم زده و همچنین مشکلاتی را برای پایتخت بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه نبود اختیارات کافی در استانها موجب شده تا سطح پاسخگویی مسئولان نیز مطلوب نباشد، ادامه داد: در واقع می توان بسیاری از امور را در استانها حل و فصل کرد و بر این اساس از مسئولان محلی خواست که در خصوص نتایج تصمیماتشان پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید؛

تفویض اختیار به مسئولان محلی و افزایش نظارت بر استانها امری ضروری است

توسعه دولت الکترونیک زمینه تمرکززدایی در کشور را فراهم می‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تمرکزگرایی سبب شده مراجعات به تهران نیز افزایش داشته باشد، افزود: این مهم در حالیست که مسئولان کشوری باید با برون سپاری و افزایش اختیارات مسئولان محلی، بیشتر به بعد نظارتی وظایف خود بپردازند تا از این طریق به ثمر رسیدن امور نیز محتمل تر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نباید از یاد برد که امروزه کشورمان در شرایط تحریمی از سوی دشمنان قرار دارد لذا نباید با پیچیده تر کردن امور سنگ جلوی پای افراد بگذاریم؛ آنها درصدد شکوفایی کشور هستند اما تمرکزگرایی این فرصت ها را از بین می برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان به وضوح اذعان کرد که تمرکزگرایی پاشنه آشیلی برای توسعه کشور محسوب می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر