بازدید 2621

نشانه‌ای جدید از کاهش رشد اقتصادی آمریکا

کامیون‌داران آمریکایی از کاهش میزان اشتغال، مسافت طی شده، سفارش و درآمد خود خبر می دهند که نشانه‌ای جدید از کاهشی شدن روند رشد اقتصادی آمریکاست.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 17 April 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در یک ترمینال خودروهای سنگین در نیوجرسی آمریکا، پاول ریچارد، راننده کامیون در حال ورق زدن دفترچه کار خود است.

وی در این دفترچه جزئیات سفرهای خود و میزان مسافت طی شده آنها را به صورت منظم یادداشت کرده است.

پاول با نگاه کردن به این دفترچه می‌گوید که نسبت به سال قبل درآمدش 25 درصد کاهش یافته و به طور نسبی مسافت طی شده در سفرها نیز پایین آمده است.

پاول ادامه داد: هفته خوبی نبود. هفته قبل هم تعریفی نداشت.

در واقع در سراسر آمریکا پیمانکاران، رانندگان کامیون‌ها و مقامات صنعتی از افت بازار بخش حمل و نقل خودروهای سنگین طی سال 2018 خبرمی‌دهند که به گفته آنها این مسئله در سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است.

اگرچه کاهش میزان سفارش بار برای خودروهای سنگین نمی تواند به معنی ورود اقتصاد آمریکا به رکود باشد، اما می توان به آن به عنوان نشانه‌ای از کاهش رشد اقتصادی این کشور اشاره کرد.

کارشناسان اقتصادی و مقامات محلی میگویند البته تأثیر این مسئله در سراسر آمریکا مشابه نبوده، چرا که در ایالت‌های جنوب شرق و شمال غربی شاهد جدی‌تر بودن کاهش سفارش بار و مسافت طی شده نسبت به ایالت‌های غربی هستیم.

بخش حمل و نقل خودروهای سنگین 70 درصد حمل بار در آمریکا را برعهده دارد و اصلی ترین محل تأمین نیاز واحدهای صنعتی، ساختمانی و خرده فورشی به حمل و نقل است که همه این بخش ها شرایط رشد اقتصادی خوبی را در سه ماه نخست سال 2019 تجربه نکردند.

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش حمل و نقل خودرهای سنگین در آمریکا جنگ تجاری با چین و ضعیف شدن بخش کشاورزی در شمال مرکزی آمریکا بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل