بازدید 3313

راه‌آهن خلیج‌فارس-مدیترانه؛ شاهراه اتصال ایران به کشورهای اروپایی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اتصال ریلی ایران، سوریه و عراق می تواند در انتقال کالا از اقیانوس هند و کشورهای جنوب آسیا موثر باشد و این کشورها می توانند کالاهای ترانزیتی خود را از این طریق به اروپا ارسال کنند.
کد خبر: ۸۹۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 17 April 2019

سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اجرای پروژه ساخت راه آهن ایران- عراق- سوریه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این پروژه استراتژیک می تواند به سکویی برای توسعه اقتصادی سه کشور به ویژه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

ایجاد خط ریلی خلیج فارس به مدیترانه؛ اتصال دو قطب مهم تجارت منطقه ای و جهانی

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمل و نقل ریلی در تمام کشورهای دنیا یکی از ارزان ترین و ایمن ترین روش های جابه جایی مسافر و کالا محسوب می شود.ایجاد یک خط ترانزیت ریلی از خلیج فارس به دریای مدیترانه به عنوان دو قطب بسیار مهم در بحث تجارت منطقه ای و جهانی، می تواند اقتصاد منطقه را شکوفا کند.

تقویت قدرت محور مقاومت با اجرای پروژه راه آهن ایران- عراق- سوریه

پروژه ساخت راه آهن ایران- عراق- سوریه، علاوه بر آثار مثبت اقتصادی برای کشور، موجب تقویت قدرت محور مقاومت در عرصه منطقه ای نیز می شود

شهریاری ادامه داد: پروژه ساخت راه آهن ایران- عراق- سوریه، علاوه بر آثار مثبت اقتصادی برای کشور، موجب تقویت قدرت محور مقاومت در عرصه منطقه ای نیز می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی ایران بخش اعظمی از صادرات خود را از مسیر ترانزیت دریایی انتقال می دهد، حال ساخت خط راه آهن میان سه کشور ایران، سوریه و عراق و اتصال ریلی خلیج فارس به دریای مدیترانه می تواند زمینه افزایش صادرات و اتصال ایران به کشورهای اروپایی را فراهم کند.

انتقال کالا از اقیانوس هند و کشورهای جنوب آسیا با اتصال ریلی ایران، سوریه و عراق

وی گفت: اتصال ریلی ایران، سوریه و عراق همچنین می تواند در انتقال کالا از اقیانوس هند و کشورهای جنوب آسیا موثر باشد و این کشورها می توانند کالاهای ترانزیتی خود را از این طریق به اروپا ارسال کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از طرف دیگر کشورهای اروپایی نیز به مسیری مانند خط راه آهن سوریه، عراق و ایران برای انتقال محصولات و تجهیزات تولیدی و صنعتی خود به کشورهای خاورمیانه احتیاج دارد، بنابراین اجرای این پروژه به نفع تمام کشورها خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی